دانلود و خرید کتاب امت اسلامی حسن رحیم‌پور ازغدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امت اسلامی اثر حسن رحیم‌پور ازغدی

کتاب امت اسلامی

معرفی کتاب امت اسلامی

کتاب امّت اسلامی نوشته حسن رحیم‌ پورازغذی به یکی از اموری که همه ائمه اطهار علیهم السلام به آن سفارش کرده اند و خود در سیره شان به صورت عملی به اصحاب و یارانشان نشان داده اند، می‌پردازد که همان وحدت و همدلی با مسلمین است. 

درباره کتاب امّت اسلامی

سیره و کلام اهل بیت علیهم السلام درباره وحدت و همدلی با مسلمین آنقدر صراحت دارد که با مراجعه به آن جای هیچ توجیه و تفسیری باقی نمی ماند. نویسنده در کتاب امت اسلام تلاش کرده است شبهات درباره وحدت را با استفاده از سیره و کلام اهل بیت علیهم السلام پاسخ بدهد. این کتاب که در پنج گفتار نوشته شده است حاصل سخنرانی‌های ایشان در حسینیه مرحوم آیت الله سید جواد خامنه ای در مشهد مقدس است که هدف اصلی آن بازخوانی اندیشه راهبردی رهبر معظم انقلاب درباره وحدت اسلامی است و توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. در جای جای کتاب مبنای فقهی و روایی این اندیشه راهبردی به چشم می خورد و راه را بر شبهاتی که وحدت را امری جدید تلقی می کنند و تفسیرهای غلط و سطحی از آن ارائه می کنند، با استدلال به آیات و روایات می بندد.

خواندن کتاب امّت اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تما پژوهشگران و علاقه‌مندان علوم دینی و جامعه‌شناسی پیشنهاد میکنیم

بخشی از کتاب امّت اسلامی

یک مصداق باارزش از تعبیری که خداوند در قرآن کریم در مورد پیامبر اکرم (ص) تحت عنوان «رَحْمَةً لِلْعالَمینَ»۲ دارد، وحدت است. وحدت یکی از برکات است و یکی از تجلی‌های رحمت است. پیامبر (ص) در واقع برای وحدت بشری، وحدت انسان با جهان در مسیر خداوند و وحدت توحیدی آمد. پیامبر اکرم (ص) برای وحدت بین همه انسان‌های قائم به قسط و عدالت‌طلب فرستاده شده است. پیامبر (ص) برای وحدت عام بشری و وحدت در هستی آمده؛ یعنی «رَحْمَةً لِلْعالَمین» فقط رحمت برای شیعه یا سنی یا فقط رحمت برای مسلمین نیست؛ حتی فقط رحمت برای بشریت هم نیست؛ بلکه رحمت برای همه موجودات است. «رَحْمَةً لِلْعالَمینَ» یک تعبیر تبلیغاتی و مبالغه‌آمیز یا تشریفاتی نیست؛ یک‌جور تعارف و مجیزگویی برای خاتم‌الانبیاء نیست. معنای دقیق «رَحْمَةً لِلْعالَمینَ» هنوز کشف نشده؛ بلکه یک بخش‌هایی از آن اجمالا فهمیده شده است. هنوز معنای این ارسال رحمت الهی برای همه جهان‌ها و همه جهانیان به درستی فهمیده نشده است. «رَحْمَةً لِلْعالَمینَ» رحمت همه‌جانبه است، نه رحمت در یک بُعد؛ برای همه هست، نه برای یک عده خاص؛ برای همیشه است، نه مقطعی خاص. رحمت دنیوی و اخروی است؛ رحمت فردی و جمعی است؛ رحمت دائمی است؛ رحمت برای شرق و غرب و شمال و جنوب است؛ رحمت برای انسان و حیوان و گیاه و همه موجودات است.

نظرات کاربران

محمد مهدی
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

سلام کتاب های دیگر رحیم پور ازغدی رو هم بذارید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اگر کسی حب اهل‌بیت (ع) نداشته باشد، اسلام و ایمانش مشکل دارد؛ اما معنی‌اش این نیست که با هرکسی که معرفت به اهل‌بیت (ع) ندارد یا به اندازه کافی، حب ایشان را در دل ندارد، باید درگیر جنگ داخلی شد. اگر این، ملاک باشد، خیلی از شیعیان هم معرفت به اهل‌بیت (ع) ندارند؛ یک حب ابتدایی وجود دارد و ریشه‌اش هم، خیلی باریک و ضعیف است؛ دلیلش هم اینکه، خیلی از گناهانی که اهل‌بیت (ع) گفتند نکنید را بعضی از شیعیان انجام می‌دهند.
سپهر

حجم

۱۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۴,۵۰۰
تومان