دانلود و خرید کتاب اخلاق کسب و کار حسین بوداقی خواجه نوبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اخلاق کسب و کار

کتاب اخلاق کسب‌وکار نوشته حسین بوداقی خواجه نوبر و نعیمه حضرتی به این می‌پردازد که اخلاق در کسب و کار با چالش‌های عملی و نظری متعددی روبه‌رو است و با پیشرفت جهانی شدن در آینده، این چالش‌ها پیچیده‌تر خواهند شد.

درباره کتاب اخلاق کسب و کار 

تجارت در جوامع امروز، چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی، از قدرت‌های عمده پیش‌برنده شناخته شده است. این امر در ترکیب با فن‌آوری‌های نو به‌طور فزاینده‌ای افکار و رفتار مردم را شکل می‌دهند و هر روز بیش از پیش حوزه‌های گوناگون زندگی، مانند تحقیق و توسعه، ارتباطات راه دور، بیوتکنولوژی، سیاست، آموزش و پرورش، فرهنگ، مذهب و خانواده را تحت تأثیر شدید قرار می‌دهد؛ بنابراین، با نفوذ روزافزون تجارت، برای این‌که رها نشده، به سرنوشت نامعلومی دچار نشویم، لازم است هر چه بیش‌تر مطمئن شویم که در مسیر درست حرکت می‌کنیم. هدایتِ تجارت، باید هم از بیرون و هم از درون صورت گیرد. هدایت بیرونی از راه عواملی همچون فشار سیاسی، آئین‌نامه‌های قانونی، عادات اجتماعی-فرهنگی و آموزش، و هدایت درونی با بهره‌گیری از عواملی مانند رفتارهای حرفه‌ای، سازمان‌های تجاری و تاجران، خودقانون‌مندی صنایع، پیمان‌های تجاری و غیره صورت می‌گیرد. رویکرد بیرونی به تنهایی نمی‌تواند این هدایت را محقق سازد؛ زیرا از تعهد و التزام درونی تهی است. بسنده کردن به رویکرد درونی نیز به تنهایی کافی نیست؛ زیرا کسب‌وکار همانند هر بخش اجتماعی دیگر، فقط یک قسمت از پیکره جامعه است و به کنترل اضافی بیرونی نیاز دارد. در عین حال، رویکرد درونی اهمیت بیش‌تری دارد؛ زیرا عاملان اقتصادی که به آزادی بیش‌تر علاقمند هستند، به این سبب، مسوولیت بیشتری را نیز تحمل خواهند کرد. این کتاب سعی دارد بهترین روش اخلاق‌مداری را توضیح دهد.

خواندن کتاب اخلاق کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالین حوزه اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اخلاق کسب و کار

نویسندگان مختلف، تعاریف متفاوت و نزدیکی از کسب‌وکار داشته‌اند. در واژه‌نامه آکسفورد، کسب‌وکار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است. در واژه‌نامه لانگ‌من، کسب‌وکار به فعالیت پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود، گفته می‌شود.

به زبان ساده، کسب‌وکار عبارت است از حالتی از مشغولیت و به‌طور عام، شامل فعالیت‌هایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آن‌ها را به منظور کسب سود، در بر می‌گیرد.

ارویک و هانت، هر نوع کاسبی‌ای را که در آن خدمات یا کالاهایی که دیگر افراد جامعه به آن نیاز دارند و مایل به خرید آن هستند و توان پرداخت بهای آن را دارند و به صورت تولید، توزیع و عرضه ارائه می‌شود، کسب‌وکار نامیدند.

پترسون و پلومن، معتقدند هر تبادلی که در آن خرید و فروش صورت گیرد، کسب‌وکار نیست، بلکه کسب‌وکار، هر نوع تبادل تکراری و تجدید شونده خرید و فروش است. پروفسور اون، کسب‌وکار را نوعی کاسبی می‌داند که طی آن کالاها یا خدمات برای فروش در بازار تولید و توزیع می‌شوند (قربانی، ۱۳۹۳).

بدین ترتیب می‌توان دریافت که کسب‌وکار با خرید و فروش کالاها، تولید کالاها یا عرضه خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سروکار دارد (سید امیری و هندیجانی فرد، ۱۳۹۴، ۶۸).

آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
تصور عصر پساتوسعه
امانوئل والرشتاین
گریز از فقر
بنجامین پاول
راهبردهای رشد غول‌آسا
راجر کارترایت
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
اقتصاد رفتاری
ادوارد کارترایت
دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی
راجر لروی میلر
نظریه شرکت برای مدیریت استراتژیک
مانوئل بکِرا
پیش‌‌رفتن با جمع: تجربه اقتصاد توده‌ای در آمریکای لاتین
آلبرت هیرشمن
مدیریت ریسک به زبان ساده
ورنر گلاسنر
اقتصاد اشتراکی
آرون سندراراجان
حقوق ارتباطات و تعامل آن با دین و اخلاق
محسن اسماعیلی
مبنای شایستگی فردی
استاندارد جهانی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه
اصول تأمین مالی جمعی در ۳۰ دقیقه
مایکل جی اپشتاین
فضا، تفاوت، زندگی روزمره؛ خوانش هانری لوفور
هنری لوفور
مدیریت چالش‌ها
فرد کافمن
یادگیری سیار نوین؛ فنون و فناوری‌ها
هوکیونگ ریو
درآمدی بر کلام اسلامی از منظر قرآن کریم
بهروز فروتن
هدیه حال
اسپنسر جانسون
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۴۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان