دانلود و خرید کتاب برادران قریب حامد رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برادران قریب اثر حامد رضایی

کتاب برادران قریب

نویسنده:حامد رضایی
انتشارات:نشر آرما
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برادران قریب

کتاب برادران قریب نوشته حامد رضایی خاطراتی از تعامل شیعیان و اهل تسنن است به دور از قضاوت‌های ذهنی‌ای که سال های سال در ذهن ما شکل گرفته است و آن را با خود می‌بریم.

درباره کتاب برادران قریب

 این مجموعه خاطرات، تلاشی برای ثبت خاطرات روحانیون شیعه فعال در عرصه تبلیغی در مناطق زندگی مشترک شیعه و سنی است که سرتاسر آن را قصه‌هایی جالب توجه از تغییر نگاه شیعه یا سنی، پس از ارتباط برادرانه و بدون پیش‌فرض تشکیل می‌دهد. نویسنده با ترس و لرز به منطقه سنی نشین می‌رود و متوجه می‌شود آن چیزی که در ذهنش ساخته است حقیقت واقعی نیست.

خواندن کتاب برادران قریب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در زمینه اسلام و برادری مذهب‌های اسلام پژوهش می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم

بخش‌هایی از کتاب برادران قریب

این‌قدر با برادران اهل‌سنت چفت شده بودیم که دیگر چیزی به اسم گروه اهل‌سنت یا شیعه معنی نداشت! کنار هم می‌نشستیم و کنار هم کار می‌کردیم، فارغ از اینکه چه کسی شیعه است و چه کسی سنی. حتی مسئولان رده‌بالای جهاد از اهل‌سنت بودند. الآن هم مسئول جهاد کردستان سُنی است.

یکی از وظایف جهاد در کردستان، ساختن جاده برای رساندن نیروها به خط مقدم جبهه بود. جهاد می‌توانست جاده‌ها را طوری بسازد که مسیر کوتاهی تا خط مقدم طی شود؛ اما اولویتش کشیدن جاده‌ها از کنار روستاها و وصل‌کردن روستاها به یکدیگر بود تا علاوه‌بر کمک به جبهه، خدمتی هم به مردم منطقه شود. الآن هم مشاهده می‌کنید که همان جاده‌هایی که جهاد ساخت بازسازی و استفاده می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
به یکی از مساجد اهل‌سنت مشهد رفته بودیم. با امام‌جماعت آنجا هم‌سخن شدیم. آدمِ اهل‌دل و نورانی و معتدلی بود. سخن به صدیقة‌طاهره (س) رسید. گفت: «خدا می‌داند که ما بیش از شما فاطمه داریم. من خودم الحمدللّه دو تا فاطمه در خانه‌ام دارم.» دو دخترش به نام دخترِ سیدالعالمین بودند.  راست می‌گفت؛ به اطرافت که نگاه می‌کنی آتنا و الینا و... می‌یابی.
سمن

حجم

۱۰۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱۰۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان