دانلود و خرید کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان سمیوئل استیوارت ترجمه رضی هیرمندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان اثر سمیوئل استیوارت

کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان

معرفی کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان

در این کتاب بامزه می‌توانید تاریخ تمام و کمال جهان را بخوانید اما نه به شکلی که قبلا خوانده‌اید. سارا برتون در این کتاب از زبان یک کودک نه ساله به اسم سَمیوئِل جانسون تاریخ را به بازی گرفته و با همین بازی خیلی حرف‌ها زده است. 

درباره کتاب تاریخ تمام و کمال جهان

در جهان تمام‌وکمالی که سَمیوئِل انتخاب کرده ابتدا به یونان باستان و روم و مصر و انگلستان «باستان» پرداخته و بعد به اقتضای طبیعتِ انگلیسی خود به طور کامل به انگلستان پرداخته تا رسیده به جنگ جهانی اول و از آن‌جا یک‌راست رفته است سراغ جنگ جهانی دوم. آن وقت دنیا را به صورت ده سال ده سال از دم تیغ تحلیل خود گذرانده و حتی سال‌های شروع قرنِ بیست و یکم را هم بی‌نصیب نگذاشته است.

سَمیوئِل نُه‌ساله در اثر خود به سبک کتاب چنین کنند بزرگان ویل کاپی، شوخی‌شوخی پنبهٔ غارتگران و حاکمان قدر قدرت را زده است، همان‌ها که در طول تاریخ برای خود عنوان‌های دهن پُرکنی از قبیل «کبیر» و «جهانگشا» جعل کرده‌اند.

دانش‌آموز نُه‌ساله که مغز را از تاریخ برداشته و بی‌خیالِ پوست آن شده، در برخی موارد اسامی را هم جابه‌جا کرده و ازقضا نتیجهٔ کار بسیار شیرین و جذاب از آب درآمده است.

بخشی از کتاب تاریخ تمام و کمال جهان

رومی‌های باستان احتمالاً صاحب زِبر و زرنگ‌ترین تمدن باستان بودند چون دوره می‌افتادند و تمام چیزهایی را که دیگران اختراع کرده بودند برای خودشان برمی‌داشتند و وقت آزاد خود را صرف اختراع تجملاتی مثل گرمایش کفی و بستنی می‌کردند. رومی‌ها خیلی حیله‌گر و آب‌زیرکاه هم بودند. مثلاً از خودشان خدایی نداشتند ولی چون از خدایان یونان باستان خیلی خوش‌شان می‌آمد و نمی‌خواستند با یونانی‌ها دعواومرافعه‌ای داشته باشند، خدایان یونان را یواشکی امانت می‌گرفتند، مثل برق از روی آن‌ها کُپ می‌زدند و روی تمام آن‌ها اسم‌های تازه می‌گذاشتند آن هم چه اسم‌های باحال و مدرنی مثل ژوپیتر و مارس. بعد بدون آن‌که یونانی‌ها بویی ببرند تمام خدایان آن‌ها را سر جای‌شان برمی‌گرداندند.

تا این‌جا رومی‌ها در تاریخ یک سروگردن از هر کس دیگری مدرن‌تر بودند؛ تقریباً از هر جهت که بگویید. آن‌ها فرعون‌های مصر باستان را دوست داشتند که با استبداد کامل بر عالم‌وآدم حکم‌رانی می‌کردند و در همین حال از دموکراسی یونان هم خوش‌شان می‌آمد. بنابراین تصمیم گرفتند لنگهٔ این دموکراسی را در روم پیاده کنند.

به حکم‌رانان روم امپراتور یا سزار می‌گفتند ولی رومی‌ها یک مجلس سنا هم داشتند که سزار با استفاده از آن‌ها وانمود می‌کرد مردم هم حق «آره» و «نه» گفتن دارند اما در عمل هر طور عشقش می‌کشید رفتار می‌کرد (به این می‌گویند هنر سازش یا مصالحه). اسم معروف‌ترین سزار، ژولیوس بود. 

نظرات کاربران

szahra93
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

یه کتاب تاریخ خیلی بامزه نوشته ی یه پسر ۹ ساله. که البته بیشترش تاریخ انگلیسه چون پسرک انگلیسیه. توی متن اصلیش هم کلی غلط املایی داشته که ناشرش برای بامزه بودن گذاشته مونده و برای ترجمه کردنش، مترجم خیلی

- بیشتر
fatemeh
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

به نظرم برای اینکه طنز قضیه واقعا حس بشه بهتره به زبان انگلیسی خونده بشه و اینکه تاریخ انگلستان هم بلد باشین

MrDreamer
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

این پسر نه ساله علاوه بر اینکه یه تاریخ دان خوبه یه نوبسنده و طنزنویس فوق العادست! با این که همنطور که مترجم تو مقدمه نوشته که یه بخشی از طنز زیبای این کتاب به خاطر اشتباهات و بازی های

- بیشتر
arya mohamdyan
۱۳۹۹/۰۲/۳۱

در نوع یک تاریخ کمدی خوبه ولی بستگی به سلیقه فرد داره که خوشش بیاد یا نه

miss_yalda
۱۴۰۲/۰۴/۰۹

تاریخ از نظر یه پسر کوچولو که گاهی ممکنه اشتباهاتی هم بکنه. و نظرات خودش که به این رویدادها اضافه میکرد هم جذاب‌ترش می‌کرد!به نظر من بامزه بود. توضیحات مترجم هم خوب بود، اما طبعا اگر خودتون از تاریخ، وقایع

- بیشتر
کاربر ۱۱۵۸۰۱۳
۱۴۰۰/۱۰/۱۰

فقط فان بود.اگر به دنبال متن بامزه هستین خوبه وگرنه ارزش خاصی نداره از نظر من که به دیگران توصیه ش کنم

mt
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

تاریخ تمام و کمال جهان تو 150 صفحه؟؟؟؟؟؟

dashti
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

کتابی است که بیشتر با تاریخ شوخی کرده تا تاریخ نگاری بهر حال اگر وقت دارید بد نیست که آنرا بخوانید .

شاهرخ زرکشان
۱۴۰۱/۰۹/۲۰

آیا این کتاب بصورت شنیداری هم قابل استفاده هست؟

مهدی ساداتی
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

نمیدونم چرا هیچ اسمی از ایران یا پارس در کتاب هایی شبیه این نیست ، از مصر و یونان و چین و هند میگه ولی ایرانو نمیگه ، فکر میکنم بعد انقلاب خود حکومت هم سعی کرده تاریخ باستان ایران

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۵)
جُرج برناردشاو انگلیسی گفته «حق با هگل بود که می‌گفت آن‌چه ما از تاریخ می‌آموزیم این است که انسان‌ها هیچ‌گاه از تاریخ چیزی نمی‌آموزند
يوسفيان
دربارهٔ تاریخ بسیار چیزها گفته‌اند از جمله آمبروز بیرس امریکایی گفته «تاریخ گزارشی غالباً دروغ از وقایعی غالباً بی‌اهمیت است که به دست حاکمانی اکثراً رذل و سربازانی اکثراً احمق ساخته‌وپرداخته می‌شود.» یا مثلاً جُرج برناردشاو انگلیسی گفته «حق با هگل بود که می‌گفت آن‌چه ما از تاریخ می‌آموزیم این است که انسان‌ها هیچ‌گاه از تاریخ چیزی نمی‌آموزند.» این گفته‌های نیش‌دار شاید در مورد تاریخ‌هایی درست باشد که به دست تاریخ‌گزاران ریش‌وسبیل‌دار یا بعضاً گیس‌دار به رشتهٔ تحریر کشیده شده‌اند.
arya mohamdyan
نویسندگان معتقدند که قلم قوی‌تر از شمشیر است. بدبختانه شاعران دورهٔ جنگ زمانه را عوضی گرفتند و دیر فهمیدند که قلم از بمب و مسلسل قوی‌تر نیست. همین بود که عدهٔ زیادی از آن‌ها مسلح به مدادهای نُک‌تیز به طرف دشمن یورش بردند و جان خود را از دست دادند.
Behjat Shafiee
تیودُرها بهترین خانوادهٔ سلطنتی انگلیس بودند که ازقضا بیشترشان هِنری بودند.
fatemeh
نتیجهٔ آن ضرب‌المثلی شد که می‌گوید «دهن اسب پیشکشی را همیشه نگاه کن.» (شاید آن تو سرباز دشمن کمین کرده باشد).
MSadra
یادمان باشد که آدم‌ها شکاف‌های تاریخ را با ملاط چیزهایی که یادشان نمی‌آید، درز می‌گیرند.
miss_yalda
چیزهای دیگری که مصریان باستان اختراع کردند از این قرار است: رود نیل، سبد موسا و سوزن کلئوپاترا. آن‌ها از سبدهای موسا برای انداختن بچه‌قنداقی‌ها توی رود نیل استفاده می‌کردند که از قرار معلوم این کار یکی از ورزش‌های رایج آن زمان بوده.
arya mohamdyan
بقیهٔ مردم دنیا قبول کردند که خط رومی‌ها از همهٔ خط‌ها سر است بنابراین دست‌به‌کار کپی‌برداری از آن‌ها شدند. (البته به‌استثنای عرب‌ها که خط عربی خود را حفظ کردند و عبرانی (یهودی) ها که خط عبری را نگه داشتند. آن‌ها با این‌که زبان‌های‌شان شبیه هم است کلاً قرار گذاشتند که برای یکدیگر غیرقابل‌درک باقی بمانند.
MSadra
هنر بزرگ انگلیسی در قدرت تطبیق با شرایط است یعنی به قول معروف «اگر بار اول موفق نمی‌شوی، تلاش کن و باز هم تلاش کن و دست‌آخر برو سر چیزی دیگری تلاش کن.»
szahra93
هملت شاهزاده‌ای است که همه‌چیز را نصفه‌نیمه می‌بیند. (مثلاً «این‌که پیشِ روی من است، خنجر است؟» تماشاچیان دل‌شان می‌خواهد داد بزند؛ «نه، هملت! این جمجمهٔ بهترین دوستت، نلسون است.»)
River Song

حجم

۲۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۲۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان