بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان | طاقچه
کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان اثر سمیوئل استیوارت

بریده‌هایی از کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۰از ۲۸ رأی
۳٫۰
(۲۸)
جُرج برناردشاو انگلیسی گفته «حق با هگل بود که می‌گفت آن‌چه ما از تاریخ می‌آموزیم این است که انسان‌ها هیچ‌گاه از تاریخ چیزی نمی‌آموزند
يوسفيان
دربارهٔ تاریخ بسیار چیزها گفته‌اند از جمله آمبروز بیرس امریکایی گفته «تاریخ گزارشی غالباً دروغ از وقایعی غالباً بی‌اهمیت است که به دست حاکمانی اکثراً رذل و سربازانی اکثراً احمق ساخته‌وپرداخته می‌شود.» یا مثلاً جُرج برناردشاو انگلیسی گفته «حق با هگل بود که می‌گفت آن‌چه ما از تاریخ می‌آموزیم این است که انسان‌ها هیچ‌گاه از تاریخ چیزی نمی‌آموزند.» این گفته‌های نیش‌دار شاید در مورد تاریخ‌هایی درست باشد که به دست تاریخ‌گزاران ریش‌وسبیل‌دار یا بعضاً گیس‌دار به رشتهٔ تحریر کشیده شده‌اند.
arya mohamdyan
نویسندگان معتقدند که قلم قوی‌تر از شمشیر است. بدبختانه شاعران دورهٔ جنگ زمانه را عوضی گرفتند و دیر فهمیدند که قلم از بمب و مسلسل قوی‌تر نیست. همین بود که عدهٔ زیادی از آن‌ها مسلح به مدادهای نُک‌تیز به طرف دشمن یورش بردند و جان خود را از دست دادند.
Behjat Shafiee
تیودُرها بهترین خانوادهٔ سلطنتی انگلیس بودند که ازقضا بیشترشان هِنری بودند.
fatemeh
نتیجهٔ آن ضرب‌المثلی شد که می‌گوید «دهن اسب پیشکشی را همیشه نگاه کن.» (شاید آن تو سرباز دشمن کمین کرده باشد).
MSadra
یادمان باشد که آدم‌ها شکاف‌های تاریخ را با ملاط چیزهایی که یادشان نمی‌آید، درز می‌گیرند.
miss_yalda
چیزهای دیگری که مصریان باستان اختراع کردند از این قرار است: رود نیل، سبد موسا و سوزن کلئوپاترا. آن‌ها از سبدهای موسا برای انداختن بچه‌قنداقی‌ها توی رود نیل استفاده می‌کردند که از قرار معلوم این کار یکی از ورزش‌های رایج آن زمان بوده.
arya mohamdyan
بقیهٔ مردم دنیا قبول کردند که خط رومی‌ها از همهٔ خط‌ها سر است بنابراین دست‌به‌کار کپی‌برداری از آن‌ها شدند. (البته به‌استثنای عرب‌ها که خط عربی خود را حفظ کردند و عبرانی (یهودی) ها که خط عبری را نگه داشتند. آن‌ها با این‌که زبان‌های‌شان شبیه هم است کلاً قرار گذاشتند که برای یکدیگر غیرقابل‌درک باقی بمانند.
MSadra
هنر بزرگ انگلیسی در قدرت تطبیق با شرایط است یعنی به قول معروف «اگر بار اول موفق نمی‌شوی، تلاش کن و باز هم تلاش کن و دست‌آخر برو سر چیزی دیگری تلاش کن.»
szahra93
هملت شاهزاده‌ای است که همه‌چیز را نصفه‌نیمه می‌بیند. (مثلاً «این‌که پیشِ روی من است، خنجر است؟» تماشاچیان دل‌شان می‌خواهد داد بزند؛ «نه، هملت! این جمجمهٔ بهترین دوستت، نلسون است.»)
River Song

حجم

۲۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۲۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد