دانلود و خرید کتاب جستاری در مبانی نظری «ولایت فقیه» سیدمحمد‌مهدی میرباقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جستاری در مبانی نظری «ولایت فقیه» اثر یحیی عبداللهی

کتاب جستاری در مبانی نظری «ولایت فقیه»

معرفی کتاب جستاری در مبانی نظری «ولایت فقیه»

کتاب جستاری در مبانی نظری «ولایت فقیه»  متن مکتوب درس خارج فقه حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری (رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم) در سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ با موضوع «ولایت فقیه» است که یحیی عبداللهی آن را نوشته است. این کتاب، در قالب چهار فصل و در دو محور کلی نوشته شده است.

درباره کتاب جستاری در مبانی نظری «ولایت فقیه»

اگر نظام ولایت فقیه را ساختار حضور دین در جامعه و حکومت بدانیم، تبیین مبانی «دین‌شناختی» و «جامعه‌شناختی» و «حکومت» ضرورت پیدا می‌کند. این موضوع، فصل اول و دوم کتاب را به خود اختصاص داده است. در فصل سوم مبتنی بر دو فصل پیشین، کیفیت جریان دین در جامعه و حکومت تحلیل می‌شود؛ به‌سخن‌دیگر اگر پذیرش ولایت فقیه یک حکم شرعی تلقی شود، پیش‌فرض‌های کلامی در ناحیه «حکم» و پیش‌فرض‌های جامعه‌شناختی در موضوعِ حکم حضور دارند؛ یعنی پرداختن به موضوعات دسته دوم، از زیرمجموعه‌های «موضوع‌شناسی» است. این کتاب سعی دارد به شکل گسترده و دقیق به این ویژگی ها بپردازد.

خواندن کتاب جستاری در مبانی نظری «ولایت فقیه» را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب را به تمام پژوهشگران علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخش‌هایی از کتاب جستاری در مبانی نظری «ولایت فقیه»

در جوامع الحادی، اراده‌های برخاسته از هواهای نفسانی و شهوات مادی در پیوند با یکدیگر، یک جامعه نفسانی را پدید می‌آورد که موجب رشد هوای نفس و محجوب‌شدن عقل می‌شود. این اجتماع نفوس، حاصلی جز توسعه جهل نخواهد داشت که تحت ولایت شیطان واقع می‌شود. دراین‌صورت معنی جهل- آن‌گونه که در منطق و فلسفه تعریف کرده‌اند- عدم علم نیست بلکه قوه‌ای است که در جهت باطل کارآمد است و تناسبات جامعه را تنظیم کرده، جامعه را در مسیر توسعه مادی سرپرستی می‌کند. تمدن مادی غرب در دنیا محصور بوده، این بهره‌وری مادی از دنیا، هدف و غایتی حاکم و محیط بر علوم و محاسبات آن است، به همین دلیل است که اگر نگاه انسان فراتر از دنیای مادی را ببیند، کلیت این دستگاه را نامعقول می‌داند. البته ممکن است دستگاه باطل نتواند در بعضی از ابعاد خود به صورت کامل همسان‌سازی کند و از دستگاه حق به صورت التقاطی استفاده نماید؛ ازاین‌رو باطل‌دانستن کلیت تمدن غرب صحیح است، نه کل آن.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه