دانلود و خرید کتاب تاریخچه‌ی اندازه‌گیری اندرو رابینسون ترجمه مریم توفیقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه‌ی اندازه‌گیری اثر اندرو رابینسون

کتاب تاریخچه‌ی اندازه‌گیری

انتشارات:سبزان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخچه‌ی اندازه‌گیری

اندرو رابینسون در این کتاب، تاریخچه اندازه‌گیری از دوران باستان تا عصر ارتباطات را بررسی کرده است. برای ما شاید حتی تصورش هم سخت باشد که روزگاری، انسان ها بدون ابزار و واحدهای اندازه‌گیری زندگی می‌کردند. اما باید بدانیم چند هزار سال پیش در این کره‌ خاکی، انسان ها نه متر داشتند، نه ترازو. 

در دنیای باستان نه از کامپیوترهای امروزی خبری بود و نه از دستگاه‌های پیشرفته‌ پزشکی. آنها عامل بیماری‌ها را کشف نکرده بودند و از تغییرات آب و هوایی سر در نمی‌آوردند. چیزی به نام سفر به فضا در مخیله‌شان هم نمی‌گنجید. فرمول‌ها و قوانین فیزیکی و عناصر شیمی هیچ کدام شناخته نشده بودند و...تا آنکه بشر کم‌کم درصدد برآمد تا با جهل خود مقابله کند و دعوا و درگیری‌هایی که هر روزه بر سر مقدار مواد خوراکی، پارچه و غیره و حساب و کتاب آنها صورت می‌گرفت را پایان دهد، در نتیجه واحدهای طول، ترازو و وزنه‌های وزن‌کشی ساخته شدند. 

انسان باید اجسام اطراف خود را می‌شمرد و یادداشت می‌کرد، پس شمارگان ابداع شدند. نقاط درخشان آسمان و جسم گرمابخشی که هر روزه از نورش بهره می‌بردند نباید تنها با چشم دیده می‌شدند، انسان برای شناخت آنها دست به ساخت تلسکوپ زد. حشرات و گرده‌های گل باید با تصویری درشت‌تر برای انسان نمایان می‌شدند، پس میکروسکوپ را ساخت و به اجزای سازنده‌ مواد یعنی مولکول و اتم پی برد و به همین ترتیب ابزارهای اندازه‌گیری دیگری ساخته و تکمیل شدند. انسان به مرور و در طی دوره‌های مختلف بر علم خود افزود.

سالیان سال انسان تلاش نمود تا جهان پیرامون خود را بشناسد. او برای شناخت آفریده‌های خالق از هیچ کوششی فروگذار نکرد و چیزهایی کشف نمود که امروزه به عنوان میراثی گرانبها در اختیار ماست. این مسایل امروزه آن قدر برای ما بدیهی‌اند که هیچ وقت به نحوه‌ به دست آوردن آنها توجه ننموده‌ایم، اما با اندکی تفکر و اندیشه می‌بینیم همین مفاهیم پیش پا افتاده چقدر توسط پیشینیان مورد آزمون و خطا قرار گرفته‌اند تا آنکه امروزه به صورت قوانین و قاعده‌های محکم درآمده اند.

 درباره کتاب تاریخچه اندازه‌گیری

کتابی که پیش رو دارید، شامل مباحث تاریخی و پایه‌ای رشته‌های مختلف دانش است. مفاهیم بنیادی و فرآیند تحول موضوعات علمی در این اثر مورد بررسی قرار گرفته است. این سرگذشت‌ها و روندهای تاریخی، علاوه بر آنکه شیرین و جذابند، باعث افزایش سطح علمی جامعه نیز می‌شوند.

خواندن کتاب تاریخچه اندازه‌گیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

دانستن مطالب این کتاب می‌تواند در موفقیت کاری افرادی که در هر رشته‌ای تحصیل می‌کنند، مؤثر باشد.

نظرات کاربران

majid001
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

اینهمه تا حالا خواهش کردیم که خواندن پی دی اف سخته در موبایل ،،، بازهم خواهش میکنیم تغییر بدید ، متشکرم

علیرضا پاشائی راد
۱۴۰۳/۰۱/۲۳

واقعا آدم متاسف میشه که این انتشارات کتاب های خیلی خوب رو با ترجمه های خیلی بد روانه بازار می‌کنه واقعا حیف

دیوانه شماره 116382765947
۱۴۰۲/۰۲/۱۸

دودلم که این کتاب رو بخونم یا نه میشه یه نقدی ، تحلیلی ، نظری چیزی اگه درباره کتاب دارید که تصمیم گیری رو برای من و کسانی که مثل من هستن آسون تر میکنه خوشحال میشم که بگید

کاربر 1946330
۱۳۹۹/۰۲/۳۱

هنوز موفق نشدم بخونم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان