دانلود و خرید کتاب ماهیت کیهان مارتین ریس ترجمه محمدحسین پورعباس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماهیت کیهان اثر مارتین ریس

کتاب ماهیت کیهان

نویسنده:مارتین ریس
انتشارات:سبزان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ماهیت کیهان

ماهیت کیهان کتابی نوشته مارتین ریس نگاهی به ساختار کیهان از کوارک تا کهکشان‌ها، تاریخچه‌ی کیهان از انفجار بزرگ تا فروپاشی بزرگ، چشم‌انداز کیهان از روی زمین می اندازد.

 درباره کتاب ماهیت کیهان

کیهان از انرژی، فضا و ماده تشکیل شده است. مقداری از ماده موجود در عالم به صورت اتم‌های منفرد و یا مولکول‌های گازی ساده در فضا پراکنده شده و بخش دیگر به صورت جزیره‌هایی از مواد بر روی هم انباشته شده‌اند. این بخش ماده دسته‌ای از ذرات غبار گرفته تا ستاره غول و یا انفجارهایی که سیاه چاله‌ها را شکل می‌دهند را در برمی‌گیرد. گرانش، همة این اجرام را به صورت ابرهای بزرگ و قرص‌هایی از مواد که به عنوان کهکشان‌ها شناخته می‌شوند؛ گرد هم می‌آورد.

کهکشان‌ها هم درون خوشه‌ها جای می‌گیرند و در نهایت بزرگترین اجرام آسمانی یعنی ابرخوشه‌ها را به وجود می‌آورند. 

گرچه این امکان وجود دارد که کیهان برای همیشه ادامه یابد. اما تقریباً به طور حتم انواع ساختارهایی که امروزه در آن وجود دارند، از قبیل سیارات، ستارگان و کهکشان‌ها برای همیشه دوام نخواهند داشت. در آینده‌‌ای بسیار دور کهکشان ما و دیگر کهکشان‌ها یا تکه پاره شده و گرفتار مرگی مزمن، طولانی و سرد خواهند شد و یا در فرآیندی برعکس انفجار بزرگ فشرده شده و خواهند رمبید. اینکه کدام یک از این سرنوشت‌ها در مورد کیهان اتفاق می‌افتد تا حد قابل ملاحظه‌ای به طبیعت انرژی تاریک بستگی دارد. این انرژی یک نیروی مرموز و خلاف گرانش است که اخیرا معلوم شده نقشی مهم در رفتار بزرگ مقیاس عالم بازی می‌کند. دراین کتاب نکات جالبی درباره چیستی کیهان، تاریخچه‌ی کیهان از انفجار بزرگ تا فروپاشی بزرگ، چشم‌انداز کیهان از روی زمین، حرکت اجرام سماوی، شکل ستارگان، شفق، حرکت‌های سیاره‌ای، حرکات روزانه آسمان و بسیاری مطالب شگفت‌انگیز دیگر درباره کیهان می‌خوانید.

 خواندن کتاب ماهیت کیهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به نجوم، فیزیک و کیهان‌شناسی را به خواندن این کتاب جذاب دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

dandy_mhr
۱۴۰۰/۰۱/۲۸

لطفا در بی‌نهایت قرار دهید.

saeed
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

کتاب خوبی نبود

Razan Nesi
۱۳۹۹/۰۶/۲۳

چرا کتاب های نجومی صوتی نیستن...اخه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان