دانلود و خرید کتاب هوش مصنوعی به زبان ساده بلی ویتبای ترجمه حسین مجدفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش مصنوعی به زبان ساده اثر بلی ویتبای

کتاب هوش مصنوعی به زبان ساده

نویسنده:بلی ویتبای
انتشارات:سبزان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هوش مصنوعی به زبان ساده

هوش مصنوعی به زبان ساده نوشته بلی ویتبای قصد دارد تا دنیای افسونگر هوش ­مصنوعی را به خواننده بشناساند.

هوش مصنوعی، بررسی رفتار هوشمندانه (در انسان‌ها، حیوانات و ماشین‌ها) و تلاشی برای یافتن راه‌هایی است که این رفتارها بتوانند به شکل یک محصول مصنوعی، مهندسی شوند. هوش مصنوعی یکی از سخت‌ترین و جالب‌ترین اقداماتی است که تاکنون به دست بشر انجام شده است.

هوش مصنوعی، یکی از مهیج‌ترین چالش‌هایی است که بشر تاکنون درگیر آن شده است. هرچند شاید مشکل باشد که چنین شوری از طریق یک کتاب نسبتاً جدی انتقال یابد ولی لذت فراوانی که همراه با آن است و باعث می‌شود پژوهشگرانی از متنوع‌ترین زمینه‌های دانش، خود را در چالش‌های بسیار متنوع هوش مصنوعی بیندازند، آن را به موضوع مهیجی برای کار کردن تبدیل کرده است. 

 درباره کتاب هوش مصنوعی به زبان ساده

ویتبای که مدت بیست سال مشغول نگارش درباره هوش مصنوعی بوده‌ است  در این کتاب چیستی، دستاوردها، کاربردها و چالش های حوزه هوش مصنوعی را به زبانی ساده و برای مخاطب عام توضیح داده است.

از آنجا که این کتابی برای خواننده عمومی نوشته شده است، نویسنده از ارائه هر معادله، کد رایانه‌ای، توصیف نمادی یا عددی خودداری کرده است. همچنین تعداد منابع پژوهشی انتهای هر فصل را در حد کمینه، حفظ کرده‌ است. از این جهت، این کتاب با یک کتاب درسی هوش مصنوعی که در آنها تعداد زیادی نمونه عالی وجود دارد، تفاوت بسیاری دارد. کتاب‌های مورد علاقه ویتبای در انتهای کتاب فهرست شده‌اند و البته از قلم افتادن نام برخی کتاب‌های دیگر نیز به معنای انتقاد از آنها نیست.

 خواندن کتاب هوش مصنوعی به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به حوزه کامپیوتر، فن‌آوریی اطلاعات و هوش مصنوعی.

 بخشی از کتاب هوش مصنوعی

در مبحث هوش مصنوعی، مسائل دشواری وجود دارد. بسیاری از خوانندگان، احساس خواهند کرد که یک دنیا تفاوت وجود دارد میان «تفکر شبیه‌سازی شده» و «تفکر واقعی» که در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد. ولی در حال حاضر به این بسنده می‌کنیم که در سایر زمینه‌ها نیز رایانه،‌ تأثیرات زیادی دارد. برای نمونه، می‌توان از مهندسان راه و ساختمان انتظار داشت که از رایانه‌ها برای شبیه‌سازی کارهایشان بهره بگیرند؛ مثلاً برای محاسبه مقاومت یک پل در برابر توفان؛ چرا که احمقانه به نظر می‌رسد که ابتدا پل را بسازیم و سپس منتظر وقوع توفان باشیم تا بفهمیم مقاومت پل چقدر است و بعد بگوییم توفان مخرب برای این پل در هر قرن یک بار اتفاق می‌افتد! رایانه‌های دیجیتال می‌توانند به پرسش‌های یک مهندس راه و ساختمان طی چند ساعت پاسخ دهند. اینها قابلیت‌های سامانه رایانه‌ای هستند که به کمکشان در زمان کوتاه می‌توان فرصت‌های بی‌شماری را تجربه کرد. درست به همین دلیل است که سامانه‌های رایانه‌ای یکی از ابزارهای بسیار کارآمد در زمینه هوش مصنوعی به حساب می‌آید.

رایانه‌های نوین به ما کمک می‌کنند تا مدل‌هایی بسیار پیچیده‌تر از نمونه پل و توفان را بسازیم. همان‌طور که ما تصاویر و نواهایی را در قالب دیجیتال ذخیره می‌کنیم، می‌توانیم با بازوهای هدایت شده به صورت دیجیتالی کار کنیم تا هر آنچه را که بتوانیم به اندازه کافی دقیق توصیف کنیم، جابه‌جا نماییم.

دومین نقش مهم رایانه‌ها یا حتی ربات‌ها در زمینه هوش مصنوعی این است که پژوهشگران می‌توانند پرسش‌های خاص خود را در مورد هوش طبیعی بپرسند. رایانه‌ها نه تنها برای شبیه‌سازی به کار گرفته می‌شوند (نمونه پل)، بلکه برای الهام‌بخشی به برخی دانستنی‌های علمی هم استفاده می‌شوند. حالا برای دانستن اینکه ما چگونه رایانه‌ها را وادار به انجام چنین کارهایی می‌کنیم، لازم است که با دقت بیشتری به همه چیز نگاه کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۲۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان