دانلود و خرید کتاب پنج صبح علی صمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنج صبح اثر علی صمدی

کتاب پنج صبح

نویسنده:علی صمدی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پنج صبح

علی صمدی در کتاب پنج صبح یک تجربه از زندگی مشترک خود را با شما به اشتراک می‌‌گذارد. تجربه‌ای که شاید تجربه ای مشترک در بیشتر زندگی‌های زناشویی باشد یعنی به سردی گراییدن رابطه ویافتن چاره‌ای برای آن.

درباره کتاب پنج صبح

علی صمدی پس از این که از سرد شدن رابه خود و همسرش می‌نویسد، درباره چاره‌ای که برای رفع این مشکل اندیشده بود سخن می‌گوید.  راه‌کار پنج صبح و داستان‌های عاشقانه‌ای که برای همسرش می‌نوشت. راهکاری که درباره چند و چون و شیوه اجرای آن با شما در این کتاب مفصل صحبت می‌کند:

این کتاب از چهار بخش تشکیل شده است. اولین بخش آن، ماجراهای کوتاه عاشقانه است. ماجراهایی که حتماً برخی از آن‌ها برای شما یادآور خاطرات خوش است. مطمئن باشید که با خواندن این ماجراها، ایده‌های تازه‌ای برای ابراز محبت و گرم‌تر کردن تنور زندگیتان در ذهنتان متولد می‌شود. اگر شک دارید، امتحان کنید.

در بخش دیگر آن، صحبت‌های جذاب دو شخصیت را آورده‌ام. البته گاهی من هم وارد گفتگوی آن‌ها می‌شوم. نام یکی از آن شخصیت‌ها «مثبت» است. مثبت آن قدر عزیز و خیرخواه است که او را «مثبت‌جان» می‌نامم. نام شخصیت دوم، «منفی» است، ولی خود را «منفی خان» می‌نامد. دوست داشتم که در کتاب نباشد ولی نمی‌شود او را به طور کامل حذف کنم. خود من به حرف «منفی» هیچ اهمیتی نمی‌دهم، پیشنهاد می‌کنم که شما هم به او اصلاً گوش ندهید.

بخش بعد مخصوص شماست. برای خودِ خودِ شماست. این قسمت را باید شما بنویسید. پیشنهاد می‌کنم، این بخش‌ها را حتماً بنویسید. نوشتن باعث می‌شود که درباره موضوع کاملاً تمرکز کنید. کم‌تر فردی می‌تواند چیزی بنویسد و به چیز دیگری فکر کند. از صمیم قلب دوست دارم، بعد از آن که این بخش‌ها را نوشتید، روی جلد کتاب و جلوی اسم من، اسم خودتان را به عنوان نویسنده بنویسید. اگر دوست داشتید، عکسش را برایم بفرستید تا خوش‌حال شوم.

و در نهایت بخش «دوستانه». راجع به بخش «دوستانه» باید بگویم، حلوای تن تنانی، تا نخوری ندانی. این بخش از متن‌های نسبتاً کوتاهی تشکیل شده‌اند که بین هر چند ماجرا قرار گرفته‌اند. پیشنهاد می‌کنم قبل از خواندن کتاب، ابتدا متن‌های «دوستانه» را بخوانید، سپس شروع به خواندن ماجراها کنید. لااقل «دوستانه: لطفاً قاتل نباشید!» (صفحه ۴۲) را حتماً بخوانید.

خواندن کتاب پنج صبح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی زوج‌هایی که می‌خواهند رابطه عاشقانه خود را هر روز گرم و گرمتر کنند یا آن را از آستانه سرد و تیره شدن به دنیای گرم و صمیمی سابق بازگردانند، این کتاب را بخوانند.

 بخشی از کتاب پنج صبح

مردش باید صبح‌های خیلی زود می‌رفت. بیدار می‌شد، صبحانه آماده می‌کرد و با مردش صبحانه می‌خورد و دوباره می‌خوابید. می‌دانید، صبحانه خوردن بهانه بود؛ طاقت گرسنگیِ مردِ کمی تنبلش را نداشت. این را هرگز به مردِ مغرورِ محکم خود نگفته بود.

مثبت‌جان می‌گه:

همهٔ شما زندگی با همسرتون رو دوست دارید. اگه این طور نبود، این کتاب رو نمی‌خوندید. چون عاشق زندگی‌تون هستید، باید گاهی از بعضی مسائل کم اهمیت‌تر بگذرید تا زندگی عاشقانه‌تری داشته‌باشد. می‌پرسید چی‌کار باید بکنید؟ بهتون می‌گم.

وقتی زمانِ با هم بودن شما کمه، پس باید از هر فرصتی برای به هم نزدیک شدن استفاده کنید. بهترین زمان، وقت غذا خوردنه. سعی کنید حداقل یک وعدهٔ غذایی رو با همسرتون بخورید، حتی اگه باید از خوابتون بگذرید یا کمی گرسنه بمونید تا با همسرتون غذا بخورید.

منفی خان می‌گه:

مگه همسرمون بچه‌ست که بیدار شیم تا براش صبحانه آماده کنیم! مثبتِ بووو... ووق هم حرفایی می‌زنه.

مثبت‌جان می‌گه:

همسر عزیز ما بچه نیست ولی، رابطهٔ ما با همسرمون مثل یه نهالِ نحیفه که اگه بهش توجه نکنیم پژمرده می‌شه؛ حتی اگه سالیان زیادی با هم زندگی کرده باشیم. جمله قبل رو اغراق نکردم، رابطه رو باید مثل نهال نحیف در نظر بگیریم که مداوم و مداوم نیاز به توجه داره. اگه به رابطه این‌طور نگاه کنیم، تحمل سختی‌ها برامون آسون‌تر می‌شه.

نظرات کاربران

من زنده ام و غزل فکر میکنم
۱۳۹۸/۱۲/۱۹

کتاب خیلی خوبیه ..‌لطفا تو کتابخانه همگانی بذارید...لطفا پی نوشت: کتاب خیلی خوبیه و من دیگه طاقت نیاوردم و خریدمش😐 البته ک ارزشش رو داشت. نویسنده بسیار آگاه هست و قشنگ مشخصه مسیر سختی رو پشت سر گذاشته و اینو فقط کسایی میفهمن که

- بیشتر
محمد
۱۳۹۹/۰۲/۰۷

کتاب کاربردی و مفیدیه، من که خیلی خوشم اومد، یه چیزهایی رو گفته که تو کتاب های دیگه ندیدم تا الان.یه روش های ساده و جالبی داره که فکر نمی کردم حواب بده ولی وقتی انجامشون دادم، خوب نتیحه گرفتم.بهتون توصیه

- بیشتر
Z Pourmandi
۱۳۹۹/۰۳/۰۸

نویسنده در قالب داستان‌هایی کوتاه سعی کرده راهکارهایی عملی در باب بهتر شدن روابط بین زوجین بیان کند‌. اگر به دنبال بهتر و صمیمی‌تر شدن روابطتان هستید، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند.

فنایی
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

به نظرم کتاب خوبیه واسه من که خیلی مفید بود و به دوستام هم پیشنهادش کردم، البته باید تمریناتشو انجام داد ، من خودم خیلی اهل تمرین نیستم ولی چون ساده بود تمریناتش انجامشون دادم، البته همه ی تمرینهاشو انجام

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
. جیم ران که استاد بیش‌تر افراد موفق دنیا است می‌گوید، شما در هر زمینه‌ای، بالاتر از میانگین پنج نفری که بیش‌ترین رابطه را با آن‌ها دارید، نمی شوید. از نظر سلامتی، ثروت، مقبولیت عمومی، شجاعت و ... بیش‌تر از آن پنج نفر نمی‌شوید. برای این منظور، من با معروف‌ترین افراد موفق دنیا رابطه برقرار کردم. یعنی هر چه می‌توانستم، کتاب‌هایشان را خواندم و به صحبت‌هایشان گوش دادم.
من زنده ام و غزل فکر میکنم
رابطهٔ ما با همسرمون مثل یه نهالِ نحیفه که اگه بهش توجه نکنیم پژمرده می‌شه؛ حتی اگه سالیان زیادی با هم زندگی کرده باشیم. جمله قبل رو اغراق نکردم، رابطه رو باید مثل نهال نحیف در نظر بگیریم که مداوم و مداوم نیاز به توجه داره. اگه به رابطه این‌طور نگاه کنیم، تحمل سختی‌ها برامون آسون‌تر می‌شه
خیر کثیر
مداومت تو انجام کارا، خیلی خیلی مهم‌تر از بزرگی و کوچیکی کاراست.
Z Pourmandi
می‌خواهید باور کنید یا نکنید، هر فکر منفی که وارد ذهن شما می‌شود یا از دهان شما خارج می‌شود، زندگی مشترکتان را سرد و سردتر می‌کند
من زنده ام و غزل فکر میکنم
الان که این مقدمه را می‌نویسم، حدود پنجِ صبح است. چشمانم خواب‌آلود است ولی قلبم کاملاً بیدار. می‌دانید این یعنی چه؟ یعنی مداومت، مداومت و مداومت. همین مداومت در انجام کارهای به ظاهر کوچک بود که زندگی‌ام را گرم و گرم‌تر کرد.
من زنده ام و غزل فکر میکنم
یه سوالی، از همسرتون چه قدر تشکر می‌کنید؟ تشکر رو دستکم نگیریم. تشکر یعنی من به تو و کارات توجه کردم و بابتش ازت ممنونم
خیر کثیر
شما سیب زمینی نیستید، انسان هستید و قدرت انتخاب دارید. پیشنهاد می‌کنم که رژیم خبری بگیرید. یعنی ورودی‌های ذهنتان را کنترل کنید تا منفی‌ها را نپذیرد. در مورد اتفاقات جامعه مانند سیب زمینی بی‌تفاوت نباشیم، فقط رژیم خبری بگیریم.
من زنده ام و غزل فکر میکنم
گاهی کارایی که همسرتون ازتون توقع نداره رو براش انجام بدید. مطمئن باشید، این کارا شیرینی زندگیتون رو دو چندان می‌کنه.
Z Pourmandi
وقتی محبت می‌کنیم، توقع هیچ تشکری نداشته باشیم ولی وقتی محبت دیدیم، تشکر کردن یادمون نره.
Z Pourmandi
وقتی حتی یک درصد از مسئولیت زندگی را به عهدهٔ عوامل خارجی بیاندازیم، دیگر جانانه برای رشد زندگی تلاش نمی‌کنیم. همیشه بهانه‌هایی وجود دارند تا تلاش نکنیم و دیگران را مقصر بدانیم. از همه بدتر این است که همیشه منتظریم تا همه چیز غیر از خودمان تغییر کند تا زندگی بهتر شود.
من زنده ام و غزل فکر میکنم

حجم

۱۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان