دانلود و خرید کتاب مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی پیتر ام. تیدوس ترجمه عباسعلی گائینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی اثر پیتر ام. تیدوس

کتاب مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی

معرفی کتاب مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی

کتاب مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی نوشتهٔ پیتر ام. تیدوس و ای. راسل تاپلینگ و میکائیل یی. هوستون و ترجمهٔ عباسعلی گائینی و علی صمدی است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی

 هدف کتاب مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی آن است که دانشجويان علوم ورزشی با مبانی بيوشيميايی هرچند مقدماتی آشنا شوند تا اطلاعات بيشتری دربارهٔ کار متابوليسم و پاسخ بدن انسان به فعاليت بدنی به دست آورند.

بخش اول اين کتاب درسی زيربنای ساير فصل‌هاست، زيرا در اين بخش درباره‌ٔ اسيدهای آمينه و پروتئين‌ها و سپس آنزيم‌ها- کاتاليزورهای بيولوژيکی حياتی بحث می‌شود. سپس مفاهيم اصلی بيان ژن و سنتز پروتئين ارائه و بر اين نکته تأکيد می‌شود که چگونه فعاليت ورزشی و تمرين ورزشی اين فرايندها را جرح و تعديل می‌کند و پيامد پيام‌رسانی سلولی به تمرين ورزشی چگونه پاسخ‌های تمرينی را تسهيل می‌کند. شناخت ما از اين حوزه‌ها به‌سرعت در دههٔ گذشته گسترش يافته است.

دانشجويان بيوشيمی فعاليت ورزشی اگر می‌خواهند شناخت کامل‌تری از سازوکارهايی به دست آورند که پاسخ‌های ما به فعاليت بدنی را تنظيم می‌کنند، بايد خودشان را به اين پيشرفت‌های جديد مجهز کنند. با وجود اين، در بخش دوم کتاب يعنی متابوليسم که تأکيد اصلی اين کتاب به شمار می‌رود، همه‌ مسيرهای بيوشيميايی اصلی تشريح و سپس با اطلاعات موجود دربارهٔ انسان فعال (در حال فعاليت ورزشی) تلفيق و هماهنگ می‌شود. علاوه بر اين، در بخش دوم انديشه‌هايی به بحث گذاشته می‌شود که در فصل اول ريشه دارند تا دربارهٔ مفاهيم بيوشيمی می‌شود بيشتر بحث شود، زيرا آنها با فعاليت بدنی و سازگاری‌هايی ارتباط دارند که به دنبال انواع گوناگون تمرين رخ می‌دهند.

خواندن کتاب مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خوانندگان اصلی اين کتاب عبارت‌اند از دانشجويان حرکت شناسی، علوم ورزشی، تندرستی، مربيگری و تربيت بدنی و دانشجويانی که در برنامه‌های آمادگی پيش از تدريس شرکت می‌کنند و به طور کل دانشجويان رشته علوم ورزشی که هدفشان يادگيری آمادگی جسمانی، توانبخشی و علم تمرين است و نيز متخصصان تندرستی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۱۰ صفحه

حجم

۱۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۱۰ صفحه

قیمت:
۱۷۴,۵۰۰
تومان