دانلود و خرید کتاب اینجا پرواز، آنجا دیوار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اینجا پرواز، آنجا دیوار اثر شیرینعلی گلمرادی

کتاب اینجا پرواز، آنجا دیوار

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اینجا پرواز، آنجا دیوار

کتاب اینجا پرواز، آنجا دیوار اثر شیرینعلی گلمرادی به شعر پایداری و آزادگان پرداخته است. این مجموعه که توسط انتشارات پیان آزادگان منتشر شده است شامل ۲۱ قطعه شعر است. 

درباره کتاب اینجا پرواز، آنجا دیوار

در رهگذر تاریخ، انسان‌های صاحب خرد و اندیشه و مسئولیت هرگز به تصمیم و ترغیب جنگ نپرداخته و آن را راه‌گشای معضلات و مشکلات که در عصرها و روزگاران رخ نموده است، نپنداشته‌اند. یادآوری اسامی چنگیزها و مغول‌ها و نزدیک‌تر، هیتلرها، کابوس وحشتناکی است که در صفحات تاریخ نقش بسته است. پیشرفت‌های علمی نیز نه فقط نتوانسته است تمدن و مدنیت را جایگزین توحّش و ویرانگری کند، بلکه خود ابزاری در دست یاغیان و طاغیان شده است تا در بزنگاه‌ها و فرصت‌ها، کشتارهای فردی را به کشتارهای جمعی بدل کنند و خود تماشاگر ویرانی‌ها و جراحت‌ها و جسدهایی باشند که در چشم‌اندازها گسترده شده است.

جهان امروز از یک سو داعیه پیشرفت و تعالی و مدنیت و حقوق بشر! را یدک می‌کشد و از دیگر سو، ناظر تولّد و تکثیر شبه‌هیتلرهای نورسیدهٔ معاصر است که در پنج قارهٔ جهان به بلوغ می‌رسند! این درست است که ابرقدرت‌های جهان در تمام آشوب‌ها و ناامنی‌ها نقش اول را دارند، با این حال قدرت‌هایی کوچک‌تر نیز هستند که صرفاً برای حفظ سلطه و سلطنت و مقام، آگاهانه و ناآگاهانه، نیات و خواستهٔ جهان‌خواران را نیابتاً اجرا می‌کنند. صدام تکریتی را می‌توان در این مقیاس، در شمار قدرت‌طلبانی قلم‌داد کرد که با اتکا به قدرت‌های پوشالی غرب، در نهایت نابودی خود را به‌وسیلهٔ شیطان رقم زد.

شعرهای از کتاب اینجا پرواز، آنجا دیوار

شهر را اندوه و ماتم آمده‌ست

در صفر، ماه محرم آمده‌ست

شهر، در توفان شبنم گم شده‌ست

گریه، کار هر شب مردم شده‌ست

شهر قزوین! ماه و خورشیدت چه شد

جلوه‌های عشق و امیدت چه شد

شهر من، سرخیل سادات تو کو

مایهٔ فخر و مباهات تو کو

ما چه‌سان این داغ را باور کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان