دانلود و خرید کتاب داستان‌های واقعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان‌های واقعی اثر محمود مظفر

کتاب داستان‌های واقعی

گردآورنده:محمود مظفر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان‌های واقعی

داستان‌های واقعی به گردآوری محمود مظفر، خاطرات و نوشته‌هایی درباره نماز است. فریضه‌ای که ترک یا انجام آن تاثیراتی عمیق در زندگی انسان دارد.

درباره داستان‌های واقعی

مجموعه حاضر خلاصه و منتخب بیش از دوهزار خاطره دریافتی از مردم است که در قالب خاطرات واقعی از تأثیرات نماز و یا بی‌نمازی و یا شیوه درست و یا غلط دعوت به نماز در زندگی شخصی و کاریِ افراد به ستاد نماز ارسال شده است.

خواندن کتاب داستان‌های واقعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن داستان‌های واقعی علاقه‌مندید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این داستان‌های واقعی تاثیرگذار درباره نماز را بخوانید.

جملاتی از کتاب داستان‌های واقعی

آن‌شب ساعت از یک شب گذشته بود از اتاق خارج شدم، سحر و نگار خواب بودند، زهرا هم مثل همیشه روی مبل دراز کشیده بود و موزیک گوش می‌داد دلم گرفته بود؛ در بالکن را باز کردم و قدری به آسمان خیره شدم ستاره‌ها در آسمان می‌درخشیدند هوا سرد بود دلتنگ خانواده بودم، از اول ترم آن‌ها را ندیده بودم همیشه دوست داشتم بهترین دانشگاه قبول شوم، اما حالا ته دلم آرزو می‌کردم کاش کنار آن‌ها بودم، اشک روی صورتم را پاک کردم و به خودم دلداری دادم که فاصله‌های قبل از امتحان نزدیک است؛ یکی دو هفته دیگر به خانه می‌روم. وارد خانه شدم، زهرا هم خوابش برده بود روی پاهای زهرا پتو کشیدم، هوا امشب خیلی سرد بود و سرم را روی بالش گذاشتم، امشب نوبت من بود که بچه‌ها را برای نماز صبح بیدار کنم. ساعت گوشی‌ام را تنظیم کردم و پتو را روی صورتم کشیدم؛ عادت داشتم همیشه پتو را روی صورتم بکشم، در غیر این‌صورت خوابم نمی‌برد به خواب رفتم. نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده فقط صدای ساعت گوشی‌ام را می‌شنیدم ولی توان بلند شدن نداشتم، احساس گیجی شدیدی می‌کردم حتی نمی‌توانستم چشمانم را بگشایم، فقط با صدایم که انگار از ته چاه بلند می‌شد بچه‌ها را صدا می‌زدم، ولی کسی نمی‌شنید پتو را به سختی کنار زدم. چشمانم تار می‌دید همه خواب بودند چشمانم را بستم ولی انگار کسی صدایم می‌زد؛ وقتی گوش کردم صدای ملکوتی اذان صبح بود انگار چیزی در وجودم می‌گفت سمیه نکند نماز صبح را بیدار نشوی امشب نوبت توست تا بچه‌ها را بیدار کنی، پس بیدار شو.

نظرات کاربران

باب الجواد
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

سلام واقعا داستان های جالب و تاثیر گذاری بودند حتما حتما بخونید

کاربر 3208868
۱۴۰۰/۱۰/۱۷

من ضحی کاوسی هستم ۱۰ سالم هست و عاشق کتاب های مذهبی هستم من کتاب های مذهبی را دوست دارم

قاصدک
۱۳۹۹/۰۱/۰۲

داستان هایی کوتاه واثرگذاروجذاب... باخوندنش متوجه معجزات وبرکات عجیب نمازمیشید حتی اگه نمازنمی خونیدبهتون پیشنهادمیکنم این کتابو بخونید واقعاجالبه

h.s.y
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

بسی تاثیر گذار.....

ar
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

خاطرات نسبتا جالبی بود ولی این طرز فکر که اگه نماز بخونیم همه چیه زندگیمون قراره درست بشه به نظرم اشتباهه و خیلی اوقات باعث دور شدن ما از اعتقادات و باور هامون میشه و این نگاهیه که تو چند تا

- بیشتر
amir ataei
۱۴۰۱/۱۲/۰۷

داستان هایی جالب و کوتاه که از نامه های مردمی تشکیل شده است.

محمد
۱۴۰۱/۰۷/۲۳

کتاب بسیار آموزنده و خوبی بود توصیه میکنم حتما مطالعه کنید، باشد که ما هم از رستگاران و عاقبت به خیران باشیم.

دختر حضرت فاطمه زهرا (س)
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

خیلی کتاب تاثیر گذاری بود واقعا موقع خواندن این کتاب لذت پیشنهاد میکنم شما هم از این کتاب استفاده کنید 👌👏

S.M. Mirsafi
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

سلام به همه دوستداران نماز، کتاب خیلی خوبی بود و پیشنهاد می‌کنم که این کتاب را بخوانید. همین طور کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانم از استاد پناهیان هم حتماً بخوانید و در کل خواندن کتاب های مختلف در خصوص

- بیشتر
reyhaneh1
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

مفید بود با تشکر از تدوینگر محترم و افرادی که تجربه شأن را در اختیار دیگران گذاشتند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۰)
«هروقت برای نماز خواندن عجله داشتید، یا کاری به نظرتان مهم‌تر از آن پیش آمد، به این بیندیشید که هرچه در گذشته اتفاق افتاده و در آینده اتفاق خواهد افتاد، در دستان کسی است که در نماز، روبه‌رویش می‌ایستید…
روح الله
ایشان گفتند: «به خداوند توکل کنید و ناامید نشوید، کافی است خداوند چیزی را بخواهد تنها در مقابل خواست او هر ناممکنی، امکان‌پذیر می‌شود؛ فقط باید به قدرت و عظمت او با دل و جان ایمان و اعتقاد داشت.»
قاصدک
وقتی پدرم به خانه آمد و سجاده و چادر نماز من را دید، عصبانی شد، سجاده مرا به گوشه‌ای انداخت و گفت: برو سر درسات، این کارها یعنی چه؟! بغضم ترکید و از چشمانم اشک جاری شد و با ناراحتی و گریه به اتاقم رفتم. آن شب شام هم نخوردم و در همان حال، خوابم برد. اذان صبح از حسینیه‌ای که نزدیک خانه ما بود به گوش می‌رسید، با شنیدن صدای اذان، دوباره گریه‌ام گرفت، ناگهان صدای درب اتاقم مرا متوجه خود کرد. پدر و مادرم هر دو مرا صدا می‌کردند، درب اتاق را باز کردم دیدم هر دو گریه کرده‌اند، با نگرانی پرسیدم: چه شده؟! که یک‌دفعه هر دو مرا در آغوش گرفتند و گفتند دیشب هر دو یک خواب مشترک دیده‌ایم!
قاصدک
اتوبوس من در اتوبوس بودم که دیدم دختر خانمی که در صندلی جلوی من با پدرش نشسته بود، یک‌مرتبه گفت: خورشید دارد غروب می‌کند و نماز نخوانده‌ام و به پدرش گفت نماز نخواندم. پدرش گفت: خوب باید بخوانی، ولی حالا که این‌جا جاده است و بیابان. دختر گفت: برویم به راننده بگوییم نگه دارد. پدرگفت: راننده به‌خاطر یک دختربچه نگه نمی‌دارد.
معصومزاده
او می‌گفت وقتی خداوند ما را از طریق اذان صدا می‌زند، اگر اجابت کنیم در پناه او هستیم و خودش کارهای ما را ردیف می‌کند. من با چشم خودم اثر نماز اول وقت و توکل به خداوند را دیدم.
قاصدک
تا آخر ترم هر سه‌تامون با پیرزن به مسجد می‌رفتیم نماز جماعت. خودمم باورم نمی‌شد. نمازخون شده بودم. اصلاً اون خونه حال و هوای خاصی داشت. هر سه‌تامون تغییر کرده بودیم. بعضی وقتا هم پیرزن از یکیمون خواهش می‌کرد یه سوره کوچک قرآن را با معنی براش بخونیم. تازه با قرآن و معانی اون آشنا می‌شدم. چقدر عالی بود. بعد از چهار سال تازه فهمیدیم پیرزن تموم اون سوره‌ها را حفظ بوده. پیرزن ساده‌ای در یک شهر کوچک فقط با عمل و رفتارش هممونو تغییر داده بود. خدای بزرگ چقدر سپاسگزارم که چنین فردی را سر راهم گذاشتی.
قاصدک
قط با توکل به خداوند انتخاب کرد. خانهٔ انتخابی او مزایای داشت که بعداً نفر اول حاضر بود پول زیادی به او بدهد تا با هم عوض کنند. او می‌گفت وقتی خداوند ما را از طریق اذان صدا می‌زند، اگر اجابت کنیم در پناه او هستیم و خودش کارهای ما را ردیف می‌کند. من با چشم خودم اثر نماز اول وقت و توکل به خداوند را دیدم.
قاصدک
در حالی‌که از شوق گریه می‌کرد و می‌گفت خانم یه چیز جالب! گفتم چی؟ گفت خالهٔ من آمریکاست چند روز پیش گفت اضطراب امانم رو بریده، بی‌قرارم، نمی‌دونم چه کارکنم؟ از پشت تلفن به او گفتم: چهل، گفت: یعنی چه؟ گفتم چهل روز نماز مداوم و رسیدن به آرامش و رساندن بقیه به این آرامش. و این‌جاست که با خود می‌گویم به راستی که الا بذکرالله تطمئن‌القلوب
قاصدک
من به همراه مادر و خواهرم به مشهد رفتیم، همون‌جا از خدا و امام رضا (ع) خواستم که بتونم همیشه نمازم را درست و به‌موقع بخونم و این بهترین هدیه‌ای بود که می‌تونستم برای نمازخوان شدنم بگیرم. از اون ماجرا هجده سال می‌گذرد و من هر بار با نماز خواندنم به آرامش و حال خوبی می‌رسم که این حال خوب را از خدا و امام رضا (ع) و خواهر مهربانم که من را با شیوهٔ درست راهنمایی و با نماز آشنا کرد، دارم.
قاصدک
رو کردم به آسمان گفتم خدایا شکرت از این‌که همچین معجزه‌ای رو به من نشون دادی و این‌که با خواندن نماز اول‌وقت فکر استفاده از کلید درب اتاق و باز شدن قفل رو برای من فراهم کردی. از اون روز به بعد من هر روز کلید درب اتاقم رو یک‌بار به امید باز کردن قفل صندوق عقب ماشین امتحان می‌کردم، ولی دیگه هرگز اون قفل با این کلید باز نشد؛ من این کار رو به مدت دو سال تا زمان فروش ماشین امتحان می‌کردم.
قاصدک

حجم

۱۱۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۱۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان