دانلود و خرید کتاب استراتژی اقیانوس آبی رنه مابورنی ترجمه خاطره باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی اقیانوس آبی اثر رنه مابورنی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی

معرفی کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتابچه استراتژی اقیانوس آبی چکیده‌ای از ارزشمندترین مطالب کتاب استراتژی اقیانوس آبی نوشته دبلیو. چان کیم و رِنِه اِی. مابورنی است. در این کتاب حوزه کسب‌وکار می‌خوانید که چگونه بازار بدون رقابت ایجاد کنید و ضرورت رقابت را از بین ببرید.

درباره کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی به کارآفرینانی که می‌خواهند از غوغای رقابت فاصله بگیرند و در صنعت خود پیشرو باشند راهنمایی عملی ارائه می‌دهد.

بیشتر کسب‌وکارها هنگام توسعه استراتژی‌ها، به اشتباه روی رقبایشان متمرکز می‌شوند. در حالی که کسب‌وکار اقیانوس آبی، بر نحوه ایجاد ارزش‌های جدید برای مشتریان تمرکز می‌کند و عبارت اقیانوس‌آبی از اینجا سرچشمه می‌گیرد که فضای کسب‌وکارِ کشف نشده مانند آب‌های شفاف و آبی قسمت‌های دست نخورده اقیانوس است. متضاد اقیانوس آبی، اقیانوس‌قرمز است که رقابت بیش از حد، آب‌ها را با برتری‌خواهی، خونین و خروشان کرده است.

توسعه ارزش‌های نو و قبلاً استفاده نشده، نکته اصلی کسب و کارهای اقیانوس آبی است، زیرا به جای مبارزه با رقبای قدیمی، ایجاد فضای کسب‌و‌کار جدید را دربرمی‌گیرد. یک کسب‌و‌کار اقیانوس آبی زمانی موفق است که شرکت بتواند اطمینان حاصل کند قیمت، فایده و هزینه نسبی محصول یا خدمات، با هم هماهنگی داشته باشند.

هیچ صنعت یا شرکتی نمی‌تواند تنها با یک ایده، همیشه موفق باقی بماند. در عوض، کارآفرین اقیانوس آبی باید دائماً به دنبال حوزه‌های جدیدی برای نوآوری و رشد باشد. برای آشنایی بیشتر با کسب‌وکار اقیانوس ابی و استراتژی آن کتابچه استراتژی اقیانوس آبی را بخوانید.

خواندن کتابچه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به کتاب‌های حوزه موفقیت در کسب‌وکار علاقه‌مندید و وقت کافی برای خواندن کتاب کامل استراتژی اقیانوس آبی را ندارید، خواندن کتابچه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نویسندگان

کیم و مابورنی، به صورت دانشگاهی و کاربردی برای ارائه مطالب به جمع گوناگونی از خوانندگان در کلاس‌های رشته تجارت و خارج از این کلاس‌ها مطلب می‌نویسند. این متن، به عنوان منبعی دانشگاهی در مورد استراتژی‌های کسب‌وکار عمل می‌کند و همچنین می‌تواند برای یک رهبر تجاری که به دنبال ایجاد سازمانی از نوع اقیانوس آبی است نقش راهنما را داشته باشد. متن به شدت به استفاده از نمودار و شکل‌ها متکی است تا موارد موفقیت کسب و کارهای اقیانوس آبی را، نسبت به بقیه، در صنایع مربوطه نشان دهد. مولفان توضیح می‌دهند رهبران تجاری چگونه قادرند این نمودار و شکل‌ها را برای خودشان پیاده کنند تا بتوانند موفق بودن یا نبودن تبدیلِ ایده به خصوصی را به کسب‌وکار اقیانوس آبی پیشبینی کنند.

بخشی از کتاب استراتژی اقیانوس آبی

اگر استراتژی اقیانوس آبی عملی نشود، ارزشی ندارد. وقتی شرکتی یکی از این استراتژی‌ها را دنبال می‌کند تمام طرفین حاضر باید بتوانند مسیر جدید را درک کرده و آن را برای خودشان به زبان ساده و صریح تعریف کنند. شرکت هرگز نباید تغییرات در استراتژی را از پرسنل خود مخفی کند.

تجسم، ابزار مهمی برای ایجاد درکی در مسیر اجراست. ممکن است یک شرکت بخواهد جدول ساده‌ای برای کارکنان خود فراهم کند که منحنیِ ارزشیِ استراتژیِ جدیدِ اقیانوس آبی را نشان دهد. شرکت می‌تواند از طریق ارتباطات روشن با کارکنان، شرکا و عموم، اطمینان حاصل کند هیچ تلاشی برای کارشکنی یا مقاومتِ تغییر در مسیرِ اجرایِ استراتژی وجود نداشته باشد.

مطالعات به صورت مکرر نشان داده‌اند یادگیری دیداری، نسبت به توضیحات کلامی می‌تواند منجر به یادگیری و درک بهتر حقایق شود. اخیراً تحقیقی در سال ۲۰۱۵ از دانشگاه واشنگتن نشان داده زمانی که قبل از کلاس درس، برای دانشجویان نمودار یا تصویری ارائه شده است، آن‌ها موضوع را بهتر درک و در سطح بالاتری تحلیل می‌کنند تا زمانی که موضوعات فقط با خلاصه‌ها و شنیدن مباحث درس ارائه می‌شود. برای یک شرکت بسیار بهتر است هنگام مطرح کردن روش اجرای هدف‌های جدید، از ابزارهای ساده، اما کارآمد بصری برای انتقال موضوع به شرکا استفاده کند، تا اینکه تغییرات را صرفا در جلسه‌ای برای کارکنان توضیح دهد.






نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه