دانلود و خرید کتاب کارِ عمیق کال نیوپورت ترجمه عرفان فتحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کارِ عمیق

کتابچهٔ کارِ عمیق چکیده‌ای از مهم‌ترین مطالب و نکات کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت، استاد درس علوم کامپیوتر در دانشگاه جُورج‌تاون را برای شما آماده کرده است. کال نیوپورت در این کتاب قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیایی پر تشویش به شما آموزش می‌دهد.

درباره کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق، نوشتهٔ کال نیوپُورت، کتابی دربارهٔ قدرت تمرکز کردن بر کار است. تمرکز و عاداتِ کاری باهم چیزی را می‌سازند که نیوپُورت آن را تمرکز مختل نشده می‌نامد. مسأله‌ای که انجام روانِ کار را با خود به دنبال دارد. با این حال، مسائل بسیاری وجود دارند که به برهم‌خوردنِ تمرکزِ ما منجر می‌شوند. مثلا کافی است به محل کار خود کمی دقت کنیم تا متوجه عوامل برهم‌زنندهٔ تمرکزمان شویم. تفاوتی هم ندارد، چه در خانه، چه در محل کار و چه در مکان‌های دیگر، عوامل بسیاری ما را دربرگرفته‌اند که هرکدام به نوعی توجه ما را به خود جلب می‌کنند.

مواردی چون پیامک‌ها و ایمیل‌ها هم از مهمترین موارد محسوب می‌شوند. حتی خود اینترنت که امروزه در هر مکانی قابل دسترس است و تبدیل به جزیی جداناپذیر از زندگی روزمره ما شده است، عاملی انکارناپذیر در پَرتیِ حواسِ ما به حساب می‌آید. در این کتاب، نیوپُورت می‌خواهد به ما آموزش دهد که چطور بر این مشکلات غلبه و بر روی مسائل مهم زندگیمان بهتر تمرکز کنیم.

خواندن کتابچه کار عمیق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

افراد پرمشغله و کسانی را که نیازمند تمرکز بیشتر برای انجام کارهایشان هستند به خواندن کتابچه کار عمیق دعوت می‌کنیم.

درباره کال نیوپورت

کال نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در زمینه نظریه سیستم‌های توزیع شده تحقیق می‌کند و علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و کنش بین فرهنگ و تکنولوژی پژوهش می‌کند.

کال نیوپورت تاکنون ۶ کتاب نوشته که آخرین آنها، کتاب پرفروش مینیمالیسم دیجیتال است. معروف‌ترین کتاب او کار عمیق از سال ۲۰۱۷ پیوسته مورد توجه و استقبال خوانندگان و منتقدان بوده است.

کارهای نیوپورت به بیش از ۲۵ زبان دنیا ترجمه شده و مورد توجه نشریاتی مثل نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشینگتون پست، نیویورکر و اکونومیست قرار گرفته است.

جملاتی از کتابچه کار عمیق

تمرین عمدی چیست؟ به طور خلاصه، تمرینی است که از تمرکز شدید، تکرار و بازخوردهای متوالی تشکیل شده و هدفش، بهبود مهارتی خاص در هر فرد است. به علاوه، این نوع تمرین به حضور ذهنی بالایی نیاز دارد، تمرکز بالایی را طلب می‌کند و امکان انجام آن هم، با وجود عوامل و شرایط حواس‌پرتی، وجود ندارد.

چه چیزی باعث اهمیت بسیار زیاد تمرکز در این تمرین برای بهبود مهارت می‌شود؟ دَنیِل کُویل (Daniel Coyle) این‌گونه شرح می‌دهد که تمرکز شدید در هنگام تمرین عمدی، باعث می‌شود که پیام‌های عصبی با کمترین هدر رفت ارسال شوند. حال، تکرار این روند، شکل‌گیری لایه‌ای از چربی به نام مایلین (myelin) را به دنبال دارد. این لایهٔ چربی به دور رشته‌های عصبی کشیده شدده و باعث می‌شوند که رشته‌های یاد شده، به دلیل وجود عایقِ سریع‌تر، قادر به ارسال پیام شوند که این در نهایت، منجر به اجرای بهتر آن مهارت در فرد می‌شود.

هنگامی که ما از تمرکز کافی برخوردار نیستیم، مغزمان در حال ارسال چندین پیام به طور همزمان است و در همین زمان، توجه خود را برای عایق‌بندی و استحکام تمامی آن مسیرهای عصبی صرف می‌کند.

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه