دانلود و خرید کتاب مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش تهمینه بروجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش اثر تهمینه بروجردی

کتاب مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش

معرفی کتاب مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش

کتاب مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش، مجموعه داستان‌های کوتاه طنز و جدی تهمینه بروجردی درباره‌ی خانواده، زنان و جایگاه آنان در اجتماع و جنگ است. این کتاب را انتشارات هزاره ققنوس، منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش

مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش، مجموعه داستان‌های کوتاه تهمینه بروجردی است. او در این کتاب که دارای ۴۳ داستان‌ کوتاه است که گاه قالب طنز دارند و گاه جدی، مسائل را به گونه‌ای متفاوت نگاه کرده است. او در داستان‌هایش زنان و جایگاه آنان را بررسی کرده است. نقش آنان در خانواده و اجتماع هم از موضوعات کتاب است. برخی از داستان‌ها نیز به جریان جنگ پرداخته‌اند. تهمینه بروجردی نام کتابش، مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش، را از روی یکی از داستان‌هایش انتخاب کرده است که درباره‌ی روحیات بانوان است که ممکن است برای دیده شدن دست به کارهای مختلفی بزنند. 

کتاب مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به خواندن داستان‌های طنز علاقه دارید، کتاب مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش را انتخاب کنید. 

جملاتی از کتاب مانیفست پست مدرن یک زن سبزی‌فروش

بله که! سر ساعت تو و مادرت می‌زدید اوشین ببینیم، من از او خَر کاری یاد بگیرم. دلم خوش بود از اوشین که بدتر نیستم. بیچاره بچه به کمر هم مزرعه کار می‌کند هم خانه. باز مادرشوهرش جوری بهش غذا نمی‌دهد سیر شود. مادرت شبی ده بار بیدار می‌شد توی خانه می‌چرخید می‌گفت در اتاقتان را نبندید از تنهایی می‌ترسم. فقط وقتی می‌خواست من بچه بعدی را بیاورم می‌آمد در اتاقمان را می‌بست یا می‌رفت خانه خواهرش. نشد مثل بقیه که از همان اول با شوهرشان توی تخت می‌خوابند، ما هم تخت و اتاق خودمان را داشته باشیم.

-کدام بقیه؟ سنی از ما گذشته زن! آخر کی توی فامیل به سن و سال ما، تخت دو نفره دارد؟ گفتی شوهرهای سریال‌های ترکی با زن‌هایشان توی یک تخت می‌خوابند، گفتی مگر ما از آن‌ها کمتریم، رفتیم تخت دو نفره خریدیم. داریم هر شب جلوی چشم بچه‌ها می‌رویم رویش می‌خوابیم. دیگر به کدام سازت برقصم؟

-چقدر هم که بلدی مرا مثل آن شوهرها ببوسی! تو به خواسته‌های من اهمیت ندادی. مرا تشویق نکردی درس بخوانم سیکل بگیرم. مادرت هی گفت به به! چه عروس پسر زای گلی دارم. اصلاً می‌دانی چیست؟ من می‌خواهم فمینیست باشم. حقوق برابر با مردها حق ما زنهاست.

-لا اله الا الله! فمینیست دیگر چیست؟ آن را هم بخرم آرام می‌شوی؟ 

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۸۴۰۸۵
۱۴۰۲/۱۲/۰۳

جالب نبود، نصفه ولش کردم.

آدلیا
۱۳۹۸/۰۹/۱۲

سلام دوستان.کتابی میشناسین که از نویسندگان پستمدرن ایرانی باشه وتکراری نباشه.؟؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
-خانم فلاسکو ورداشتی؟ -ورداشتم. -رمان "صد سال تنهایی" رو هم وردار. -می‌رسی بخونیش؟ -آره بابا. دفعه قبل "جنگ و صلح" تولستوی رو همونجا خوندم دیگه. -آها. باشه. چند تا لقمه کوکو هم درست کردم. -بیا دیگه! الان راه بیفتیم شاید برسیم اون دو تا صندلی دنج مطب رو که ویوی حیاط و باغچه داره، واسه خودمون بگیریم.
neda
مادرم می‌گفت: "شوهر خدای دوم است. هر چه بگوید همان است." لابد اجداد مادری‌ام مال یک جایی توی هند بوده‌اند. آن‌ها هزار تا خدا دارند.
neda
-اگه من شوهر نکنم نمیرم بهشت؟ -نمی‌دونم ورپریده! نمی‌دونم. -چرا همش نمی‌دونی؟ -دهه ول کن دیگه! کی تا حالا از ندونستن مرده؟
neda
مناجات کسی در نیل وقتی فرعون داشت غرق می‌شد "خدای موسی! من فقط یک سربازم!"
neda
تقصیر تو نیست. چشمی در، همه چیز را یک طرفه نشان می‌دهد. تو همیشه خیلی معلومی. من همیشه تارم.
neda
دلش آب می‌شود که کاسنی‌هایش را دارد. فکر می‌کند آدم به‌جای بچه باید یک چیزی مثل کاسنی داشته باشد. با ریشه‌های قوی که توی خاک سست هم دوام بیاورد. مثلا توی خاک سست جنگ.
neda
-چرا همش نمی‌دونی؟ -دهه ول کن دیگه! کی تا حالا از ندونستن مرده؟
M Banoo
گفتی برای تقویت زبان باید ماهواره بگیریم بابا! حالا انگلیسی‌ات خوب شد؟ زبان خودمان هم یادمان رفته!
محمدامین علیزاده
ولی اوضاع جوریه که فردوسی که هیچی، رستم هم بیاد دیگه نمی‌تونه قضیه رو جمع کنه. کسره شد "ه" تموم شد رفت.
M Banoo
مثل همه این وقت‌ها تا برگردی خانه بیدار می‌مانم. و تو را می‌بخشم که هیچ وقت عاشقم نمی‌شوی. تقصیر تو نیست. چشمی در، همه چیز را یک طرفه نشان می‌دهد. تو همیشه خیلی معلومی. من همیشه تارم.
M Banoo

حجم

۷۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۷۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان