دانلود و خرید کتاب توانبخشی اسکیزوفرنی الیزابت کوییپرز ترجمه سمیه کاظمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توانبخشی اسکیزوفرنی اثر الیزابت کوییپرز

کتاب توانبخشی اسکیزوفرنی

معرفی کتاب توانبخشی اسکیزوفرنی

کتاب توانبخشی اسکیزوفرنی نوشته الیزابت کوییپرز، جولیان لف و دومینیک لام یک راهنمای عملی برای خانواده‌هایی است که یک شخصیت دچار اسکیزوفرنی دارند.

بدیهی است خانواده‌هایی که عضو مبتلا به اختلالات روانی- رفتاری دارند با کمک مهارت‌ها و اطلاعات لازم و شیوه‌های مراقبتی مخصوص می‌توانند نقش موثرتری در فرایند انطباق‌پذیری عضو مبتلا داشته باشند.

درباره کتاب توانبخشی اسکیزوفرنی

کتاب حاضر مهارت‌های لازم برای خانواده‌های دارای عضو مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی را به صورت عملی آموزش می‌دهد. در این کتاب بیشتر مسائلی که دانشجویان و درمانگران مشاوره و توانبخشی در کار درمانی با خانواده‌های دارای عضو مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی با آن‌ها روبرو هستند, به تفصیل بازگو شده است. همچنین با تمرکز بر آموزش مهارت‌های لازم برای نحوه مدارا و انطباق با تجربه اسکیزوفرنی، افزایش توانایی‌های بالقوه خانواده مورد توجه قرار گرفته است.

خواندن کتاب توانبخشی اسکیزوفرنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مشاوران و روان‌درمانگران و خانواده‌هایی که عضوز مبتلا به اسکیزوفرنی دارند می‌توانند از راهنمایی‌ها و راهکارهای این کتاب بهره‌مند شوند.

جملاتی از کتاب توانبخشی اسکیزوفرنی

برخی خانواده‌ها ارتباط خوبی با عضو اسکیزوفرن خود برقرار می‌کنند؛ اما برخی دیگر الگوی رفتاری متفاوتی نشان می‌دهند که مانع کار مؤثر با آنان می‌گردد. این مساله غالبا نتیجه سطح بالای تنش عاطفی و تلاش ناموفق برای مقابله با مشکلات متعدد است که هردوی این موارد جریانی از گفتمان پرتنش را ایجاد می‌کند و به سختی می‌توان آنرا قطع کرد. نتایج پژوهش‌ها نشان دادهاند که بستگان با ابراز هیجان بالا بیش از بستگان با ابراز هیجان پایین صحبت می‌کنند، این در حالی است که بیماران در هر دو شکل خانواده به یک اندازه صحبت می‌کنند؛ از طرفی بسیاری از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی قادر به ابراز وجود نیستند و بنابراین از جریان گفت‌وگو کنار گذاشته می‌شوند. اعضای چنین خانواده هایی اغلب توانایی گوش دادن را از دست می‌دهند و خودگویی‌های آنان تکرار می‌شود و با وجود واکنش‌های دیگران، تغییری نیز نمی‌کنند.

برخی از بستگان فرد مبتلا به اختلال نیز به روش‌های نامعمولی که ممکن است رابطه را مختل سازد، ارتباط برقرار می‌کنند. این ویژگی مشابه اختلال در تفکر است که گاهی در اسکیزوفرنی به وجود می‌آید و خود را با جهش غیر منطقی در جریان گفت‌وگو یا استفاده عجیب و غریب از کلمات نشان می‌دهد.

فهرست کتاب توانبخشی اسکیزوفرنی

تشکر و قدردانی

مقدمه مترجمان

بخش اول: مقدمه

بخش دوم: مسائل کاربردی در توانبخشی و مشاوره خانواده

بخش سوم: مسائل هیجانی؛ مشکلات فردی و گروهی

بخش چهارم: نتیجه گیری

پیوست

فهرست منابع

واژه نما

یادداشت‌ها

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۴۹۷۶۹
۱۴۰۱/۰۷/۱۳

محتوای کتاب برای دانشجویان روان‌شناسی، بسیار عالی است. برای بنده که در حال اتمام دوره کارشناسی هستم، به نظر میرسد یکی از بهترین کتاب های حوزه اسکیزوفرنی می باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۵۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان