دانلود کتاب صوتی تیستو سبز انگشتی با صدای افسانه بایگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی تیستو سبز انگشتی

کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی اثر موریس دروئون نویسنده و محقق فرانسوی است و در سال ۱۹۵۷ منتشر شده است. این کتاب صوتی که در وهله‌ی نخست برای کودکان و نوجوانان نوشته شده، دارای درون‌مایه‌ای است که خوانندگان و شنوندگان را به حفظ و نجات کره‌ی زمین فرامی‌خواند، بنابراین هم در زمان انتشار و هم امروزه، کتابی مهم و ارزشمند در ژانر کودک و نوجوان به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی

در کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی تیستو‌ پسری هشت‌ساله است که در خانواده‌ای ثروتمند و همراه با زندگی مجللی به دنیا آمده است. پدر تیستو صاحب یک کارخانه‌ی اسلحه‌سازی است و مادرش نیز او را بسیار دوست دارد. با این حال، تیستو احساس خوشحالی نمی‌کند؛ او فکر می‌کند که چیزی در زندگی‌اش گم شده است. هنگامی که تیستو از مدرسه به خانه فرستاده می‌شود، پدرش به این نتیجه می‌رسد که وقت آن رسیده است که تیستو درس‌های خود را از زندگی واقعی بیاموزد. بنابراین، به او دستور داده می‌شود که با باغبان لطیف و خردمند، آقای سبیلو کار کند. با این حال، تیستو به جای یادگیری در مورد باغبانی، متوجه می‌شود که انگشتان دستش از قدرتی جادویی برخوردارند؛ هر چیزی که توسط تیستو لمس می‌شود، به گیاهی زیبا تبدیل می‌شود. درس اصلی آموخته‌شده توسط تیستو این است که می‌تواند دنیا را تغییر دهد و زندان‌ها، زاغه‌ها و بیمارستان‌ها را متحول کند؛ او در زندگی ماموریتی دارد. مهم‌تر از همه، این است که او می‌تواند از جنگ جلوگیری کند و پدرش را تحت تاثیر قرار دهد تا تولید سلاح را متوقف کند. داستان تیستو، داستانی است برای تمام خوانندگانی که به آینده‌ی زمین ما اهمیت می‌دهند.

باغبان قصه‌‌ی تیستو فکر می‌کند که علاقه‌ی تیستو به باغبانی و انگشتان سبز او یک موهبت عالی و فوق‌العاده است، اما برای تیستوی کوچک، این تنها یک دلیل بیشتر برای این است که مردم بگویند او با دیگران تفاوت دارد. در طی کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی اتفاقاتی غیرعادی برای تیستوی کوچک قصه‌ی ما می‌افتد، پسری که رازش تا آخرین صفحات کتاب با مهارت بسیار حفظ می‌شود.

در حالی که تعداد بسیار کمی از کتاب‌های کودکان در سال ۱۹۵۷ منتشر شده بود که در نحوه‌ی برخورد با محیط زیست تغییراتی ایجاد می‌کرد، دروئون با نوشتن رمان تیستو سبزانگشتی این کار را انجام داد. دروئون این رمان را با طنزی ظریف و لحنی ملایم نوشت و در آن، سختی‌های زمانه‌ی خود را نقد کرد. صدای دروئون صدای امید است و تیستو با انگشتان سبز و امیدبخشش، امروزه نیز شخصیت بسیار مهمی محسوب می‌شود، زیرا اوست که به ما می‌گوید که هنوز زمانی برای شفای زمین و شکفتن گل‌ها وجود دارد.

موریس دروئون، نویسنده‌ی کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی که کتاب‌هایی که برای بزرگسالان نوشته بود نیز هم از نظر علمی و هم از نظر کیفیت ادبی با سایر کتاب‌ها متمایز نیستند، با نوشتن تیستو سبزانگشتی یک کتاب کلاسیک کوچک از خود بر جای گذاشته که هم توسط کودکان و هم توسط بزرگسالان خوانده می‌شود و مورد استقبال قرار گرفته است.

شنیدن کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی کتابی لطیف و دارای محتوایی است که خواننده را دعوت به صلح و دوستی می‌کند. بنابراین، شنیدن کتاب تیتسو سبزانگشتی را به تمام کودکان و نوجوانانی پیشنهاد می‌کنیم که فارغ از هیاهوی بسیاری که در کره‌ی زمین جاری است، علاقه‌مند به برقراری آرامش و صلح در این سیاره‌ و همچنین محیط زیست هستند. البته لازم به ذکر است که این کتاب میان بزرگسالان نیز بسیار محبوب بوده، بنابراین اگر شما نیز بزرگسال هستید و موضوع کتاب به نظرتان جذاب آمده، از شنیدن آن غافل نشوید.

چرا باید کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی را بشنویم؟

در ابتدا ممکن است داستان بسیار زیبای تیستو، پسری که به هر چیزی که دست می‌زند آن را به گیاهی زیبا تبدیل می‌کند، تنها مناسب کودکان و نوجوانان به نظر برسد. اما این کتاب می‌تواند بزرگ‌ترها را نیز به فکر فرو ببرد، زیرا افراد ممکن است با خواندن این داستان، دوران کودکی و معصومیت نامتناهی آن دوران را به خاطر بیاورند. موهبت انگشتان سبز تیستو و جوانی‌ او، به او اجازه داد تا از استفاده از ایده‌های حاضر و آماده امتناع کرده و در جهت منافع عمومی قدم بردارد. گل‌هایی که از تیستو اطاعت می‌کنند، مانند وعده‌ها و امیدهای دوران کودکی هستند. بنابراین، با اثری مواجه هستیم که نه تنها فرزند شما و کودکان و نوجوانان از خواندن آن لذت خواهند برد، بلکه در عین حال فرد بزرگسال نیز با همراه شدن با داستان تا انتهای بسیار شگفت‌انگیز و در عین حال تکان‌دهنده‌ی کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی می‌تواند درس‌هایی برای زندگی خود از آن برداشت کند.

درباره موریس دروئون

موریس دروئون (زاده‌ی ۲۳ آوریل ۱۹۱۸ - درگذشته در ۱۴ آوریل ۲۰۰۹) محققی متعهد و بابصیرت بود که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۹ به عنوان رئیس آکادمی فرانسه خدمت کرد. دروئون در ۲۳ آوریل ۱۹۱۸ در پاریس متولد شد. او در پاریس تحصیل کرد، در زمره‌ی سواره‌نظامان فرانسوی خدمت کرد و پس از آتش‌بس فرانسه و آلمان در سال ۱۹۴۰، از طریق اسپانیا به بریتانیا گریخت.

در سال ۱۹۶۶، دروئون برای عضویت در آکادمی فرانسه انتخاب شد، آکادمی‌ای که توسط کاردینال ریشلیو در سال ۱۶۳۵ تاسیس شد و مسئول قضاوت در باب مسائل مختلف زبان فرانسه، تجدید نظر در فرهنگ لغت رسمی فرانسه و تعیین این که کدام سخنان معاصر باید در این زبان پذیرفته شوند، فعالیت می‌کرد. در آن زمان دروئون جوان‌ترین عضو از میان ۴۰ عضو آکادمی بود که مادام‌العمر منصوب شده و تحت عنوان «جاودانه‌ها» شناخته می‌شوند، اما او در نهایت به سمت ریاست این آکادمی نیز درآمد.

دروئون شخصیتی ادیب و پرکار بود. او در دوران فعالیتش نویسنده‌ی نمایشنامه‌ها، مجموعه‌مقالات، رساله‌های سیاسی و بیش از دوازده رمان بود. یکی از این رمان‌ها، یعنی رمان خانواده‌های بزرگ که پرتره‌ای از درونیات دردناک یک خانواده‌ی قدرتمند را به تصویر می‌کشید، در سال ۱۹۴۸ برنده‌ی معتبرترین جایزه‌ی ادبی فرانسه، یعنی جایزه گنکور شد. دروئون مجموعه‌ای از رمان‌های تاریخی محبوب و مورد ستایش منتقدان را نوشت که در مجموع با نام پادشاهان نفرین‌شده شناخته می‌شوند. این رمان‌ها در مورد خانواده‌ی سلطنتی فرانسوی و انگلیسی در قرن چهاردهم هستند و شامل روایتی از اساطیر یونانی هستند که به عنوان خاطرات زئوس ارائه شده است.

دروئون پس از سال‌ها خدمت در حوزه‌ی ادبیات، در ۹۰ سالگی در پاریس درگذشت. سخنگوی آکادمی فرانسه، که دروئون بیش از چهار دهه در آن خدمت کرده بود، علت مرگ او را شماری از مشکلات قلبی و عروقی عنوان کرد. نیکولا سارکوزی، بیست‌وسومین رئیس جمهور کشور فرانسه، از دروئون به عنوان یک نویسنده‌ی عالی، مبارزی مثال‌زدنی در حوزه‌ی مقاومت، سیاست‌مداری حرفه‌ای و روحی عظیم یاد کرده بود.

درباره لیلی گلستان

لیلی گلستان (متولد ۲۳ تیر ۱۳۲۳ در تهران)، مترجم کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی مترجم ایرانی و تاسیس‌کننده و مدیر هنری گالری گلستان در تهران است. او فرزند ابراهیم گلستان، نویسنده و فیلم‌ساز مشهور و خواهر کاوه گلستان، عکاس شناخته‌شده‌‌ی ایرانی است.

در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۳، جایزه‌ی شوالیه‌ی ادب و هنر فرانسه (نخل آکادمیک) توسط سفیر دولت فرانسه در تهران، به لیلی گلستان اهدا شد.

کتاب تیستو سبزانگشتی را چه ناشرانی منتشر کرده‌اند؟

کتاب تیستو سبزانگشتی توسط انتشارات شمشاد (با ترجمه‌ی محمد غفوری) و تحت عنوان تیستوی سبزانگشت، در سال ۱۳۹۹ به انتشار رسیده است. اگر به کتاب‌های صوتی علاقه‌مند هستید، می‌توانید کتابص ویت تیستو سبزانگشتی را که توسط لیلی گلستان ترجمه شده و گویندگی آن را نیز افسانه بایگان انجام داده است، تهیه کنید. این نسخه توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

در بخشی از کتاب صوتی تیستو سبزانگشتی می‌شنویم

آدم بزرگ‌ها درباره‌ی همه چیز فکرهای از پیش شناخته شده‌ای دارند که وادارشان می‌کند بدون فکر کردن حرف بزنند، و می‌دانیم فکرهای از پیش ساخته شده، عقاید نادرستی بوده است. این عقاید مال سال‌ها پیش است و معلوم نیست به دست چه کسانی ساخته و پرداخته شده است. این‌ها دیگر حسابی هم کهنه شده، ولی چون تعداد این عقاید و افکار زیاد است، و درباره‌ی همه چیز هم هست، کمتر اتفاق می‌افتد که کسی آن‌ها را عوض کند و یا تغییری درشان بدهد.

نظرات کاربران

صائب
۱۳۹۸/۰۸/۱۳

سلام. این کتاب را در دوران کودکی خواندم و هر چند داستان قشنگی دارد و موضوع بسیار دلپذیری، به نظرم می‌رسد که کتاب مناسب کودکان نیست. به ویژه پایان کتاب که پس از گذشت سال‌ها هنوز هم اذیتم می‌کند. پیش از کودکتان،

- بیشتر
Homa Sh
۱۳۹۸/۱۰/۰۵

روی کتاب نوشته گروه سنی ج. من این کتاب رو برای دختر ۶.۵ ساله ام خوندم. البته به غیر از دو فصل آخر. کتاب ۲۰ فصل داره. پایان فصل ۱۸ میتونه برای بچه های کوچکتر پایان داستان باشه. و بسیار

- بیشتر
fatima
۱۳۹۸/۱۰/۰۲

من این کتاب رو در کودکی و نوجوانی نخوندم ، تازه خوندم ، واقعا شیفته ش شدم .از اون کتاب هایی بود که به نویسنده ش حسودیم شد و دلم می خواست خودم می نوشتمش. ایده ش عالی بود. اما

- بیشتر
draco malfoy
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

عالی👌🏻

fa bahrami
۱۳۹۸/۰۸/۱۳

تیستو زیباترین، دوست داشتنی ترین، لطیف ترین و دلخواه ترین شخصیت داستانی کودکی من بوده، مرسی از خانم بایگان بخاطر صدای زیباشون و مرسی از طاقچه بابت اینکه به گنجینه اش اضافه کرد🙏🤗❤

هنگامه
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

بسیار کتاب زیبایی بود با نگرش و مفاهیم انسان دوستانه و جالب. جهان به صلح نیاز دارد. کاش دنیا پر از تیستو بود...

8
۱۳۹۹/۰۳/۱۶

خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوب بود

بهنام کریمی
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

خیلی خیلی قشنگ و زیبا هست. من این را گوش دادم کتاب کاغذی و سی دی اون رو هم دارم. خلاصه خیلی قشنگه. حتما گوش بدید.

شارینا
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

خیلی عالی است من که خیلی خوشم آمد است پنج ستاره ه‍م براش کمه 😘😘😘😃😃😃❤❤❤💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

h.s.a
۱۳۹۹/۰۲/۲۱

تخیل کودک را رشد میدهد. و بیانگر این موضوع است که هر کودکی در یک زمینه استعداد داره😉

زمان

۳ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۲۱۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۲۱۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۴,۵۰۰
تومان