دانلود و خرید کتاب Zal and the Phoenix مصطفی رحماندوست ترجمه سیامک مظلومی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب Zal and the Phoenix

زال و سیمرغ یکی از داستان‌های جذاب شاهنامه اثر شاعر و نویسنده گرانقدر ایرانی حکیم ابولقاسم فردوسی است. مصطفی رحماندوست این داستان جذاب را که روایتگر زندگی زال پسر سام نریمان، پهلوان بزرگ و پادشاه زابلستان است را برای کودکان و نوجوانان بازنویسی کرده و مانلی منوچهری تصویرگری این کتاب را برعهده داشته است. داستان زال و سیمرغ توسط سیامک مظلومی به انکلیسی برگردانده شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب زال و سیمرغ Zal and the Phoenix را منتشر کرده است.


خلاصه کتاب زال و سیمرغ Zal and the Phoenix

کتاب زال و سیمرغ Zal and the Phoenix داستان نریمان قوی‌ترین مرد دنیا و پادشاه زابلستان است. سام نریمان سال‌ها در انتظار پسری بود که پس از او بر تخت پادشاهی بنشیند؛ عاقبت دعای وی مستجاب شد و خداوند به او و همسرش پسری داد، اما سپید مو. زمانی که سام از سپید مو بودن کودک خود آگاه شد از جهان ناامید شد و رو به آسمان گفت: ای خدای بزرگ ، من چه گناهی مرتکب شده‌ام که کودکی همچون اهریمن با موی سفید و چشمانی سیاه به من دادی. پس از آن دستور داد تا کودک را در دامن کوه البرز رها کنند. سیمرغ نیز در دامان کوه به‌دنبال غذا برای جوجه‌های خود بود که کودکی را رها شده در دل کوه دید. خداوند مهر کودک را به دل سیمرغ انداخت و سیمرغ از آنکه کودک را غذای خود و جوجه‌هایش کند گذشت و او را نزد فرزندان خود برد و بزرگ کرد. چند سالی گذشت، سام خوابی دید و در پی آن خواب به یاد فرزند خود که در دل کوه رها کرده بود افتاد.

خواندن کتاب زال و سیمرغ Zal and the Phoenix را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

زال و سیمرغ داستانی افسانه‌ای از گنجینه‌های ادب فارسی است، بازنویسی این داستان توسط مصطفی رحماندوست برای کودکان فرصت بسیار خوبی را فراهم کرده است تا کودکان این سرزمین هرچه بیشتر با زبان و ادبیات فارسی آشنا شوند. همچنین ترجمه و انتشار داستان زال و سیمرغ Zal and the Phoenix به زبان انگلیسی فرصتی را برای کودکان و نوجوانان غیر فارسی زبان برای آشنایی با داستان‌های فارسی فراهم کرده است.

درباره مصطفی رحماندوست

مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان است که بسیاری از ایرانی‌ها او را به شعر صد دانه یاقوت می‌شناسند. بخشی از فعالیت کاری این شاعر و نویسنده معروف و پرکار کشور می‌توان به مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیر و پدیدآورنده سروش کودکان و نوجوانان و سردبیر مجله شهرزاد قصه‌گو اشاره کرد. همچنین مصطفی رحماندوست بیش از سیصد و چهارده اثر به‌صورت شعر و داستان برای کودکان و نوجوانان تالیف کرده است. 

نظرات کاربران

draco malfoy
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

فقت یک صفه داشت1️⃣1️⃣1️⃣1️⃣1️⃣🙁🙁🙁🙁🙁🙁🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان