دانلود و خرید کتاب ماجراهای بهلول مازیار تهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماجراهای بهلول اثر مازیار تهرانی

کتاب ماجراهای بهلول

معرفی کتاب ماجراهای بهلول


کتاب ماجراهای بهلول را مازیار تهرانی نوشته و پانته‌آ عبدی فخرایی آن را تصویرگری کرده است.

کتاب ماجراهای بهلول برگرفته از داستان‌ها وحکایات بهلول، این شخصیت نام‌آشنا در ادبیات فارسی است. ماجراهای بهلول با نثر روان و شیرینی نوشته شده و حاوی نکات ارزشمند اخلاقی و پندآموز است. این اثر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. 

درباره بهلول

بهلول از عقلای مجانین زمان هارون الرشید بود که در سده دوم و سوم هجری می‌زیست. نام اصلی این مرد بزرگ «وهب بن عمرو» بود. هارون الرشید، خلیفه عباسی، به علت حرص و طمع در مملکت‌داری خویش، سعی داشت مخالفان خود را به هر وسیله و بهانه ای از سر راه خود بردارد، برای همین یا آنها را می کشت و یا به زندان می فرستاد. زندانی که رهایی از آن امکان نداشت. بهلول از جمله شاگردان امام موسی کاظم بوده است. بهلول هر جا که بیم آسیب رساندن وی از طرف خلیفه عباسی بود خود را به دیوانگی و جنون می‌زد و با زبان طنز خلیفه را به باد تمسخر و استهزا می‌گرفت و از راه و روش او انتقاد می‌کرد.

درباره مازیار تهرانی

مازیار تهرانی متولد سال ۱۳۴۴ در بروجرد است. از سن ۱۶ سالگی در روزنامه‌های رسمی کشور همچون کیهان و اطلاعات مقاله می‌نوشت. وی از سن ۱۹ سالگی نوشت برای بزرگسالان را کنار گذاشت و به نوشتن داستان‌هایی برای کودکان روی آورد. اولین  کتاب وی در حوزه کتاب کودک، آزاده است و در طی ۲۰ سال ۲۰ عنوان کتاب دیگر هم از تهرانی منتشر شد، مانند راه صلح، پدر صلح، ماه مهربان، دست‌های خالی از نان، قدم به قدم با کتاب، مجموعه‌ی من از امروز می‌توانم ، پدر رفت خدا که هست و... که شماری از آن‌ها برنده جوایز متعدد داخلی و خارجی شده است، از جمله: برای کتاب آزاده برنده جایزه‌ی مرد صلح، جشنواره‌ی بین‌المللی اکتاگونال فرانسه، ۱۳۸۰ و جایزه‌ی اول کتاب‌های کودک و نوجوان دفاع مقدس، برای کتاب پدر صلح، برنده جایزه‌ی تصویرگری از فستیوال تصویرگران براتیسالوای ایتالیا، ۱۳۸۲، و چگونه کتاب شدم؟ برگزیده‌ی جشنواره‌‌ی وزارت آموزش و پرورش. تهرانی در سال ۱۳۶۵ با مجله کیهان بچه‌ها همکاری داشت. همچنین عهده‌دار مسئولیت کمیته رفاهی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بود. وی از سال ۱۳۹۰ تا کنون هم همکاری داوطلبانه با صلیب سرخ کانادا دارد.

خواندن کتاب ماجراهای بهلول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب ماجراهای بهلول را به گروه سنی «ج» یعنی کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۲ سال پیشنهاد می‌شود. 



نظرات کاربران

𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

داستان های پند آموز قشنگی داشت پیشنهاد میکنم بخونید

amirmohammad📚
۱۴۰۱/۰۱/۲۴

به نظرم من بهلول یک آدم دانا بود و پاسخ های دندان شکنی می داد و بیشتر مواقع نماز شکر بجا می آورد.

F Ashtarani
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

زیبا است به خصوص فصل اول و داستان اول. من که دوستش دارم.

کاربر ۶۹۴۶۲۱۹
۱۴۰۲/۰۶/۲۳

سلام واقعا داستان های جالبی داشت من توی کتاب های دیگه که خواندم فهمیدم بهلول آدم دانایی بوده ولی از ترس جونش خودش رو به دیونه گی زده چون تو اون زمان آدم های عاقل رو می‌کشتند

shayan
۱۴۰۲/۰۲/۱۰

بهلول برای امتناع از صادر کردن حکم قتل امام صادق(ع) خودش رو به جنون زده بود و بسیار از مکتب امام صادق(ع) دفاع کرده بود.. یکی از برجسته ترین دانشمندان و شاگردان امام صادق علیه السلام بودند

😉ALI😎
۱۳۹۹/۰۴/۳۱

کتاب بسیار جالبی بود وپند های جالبی داشت فقط به نظر من داستان هاش کم بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان