دانلود و خرید کتاب پرنده پسرک قطار احمدرضا احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پرنده پسرک قطار

پرنده پسرک قطار کتاب کودک و نوجوانی از احمدرضا احمدی است. احمدی ماجرای پسری را نقل می‌کند که پرنده‌اش در قطار گم شده. پسرک به دنبال پرنده خود می‌گردد و به خانه‌ی یک پیرزن می‌رسد. تصویرگری این کار را راشین خیریه انجام داده.

این کتاب مناسب گروه سنی جیم (۱۰ تا ۱۲ سال) است. تصویرگری پرنده پسرک قطار در ۲۰۱۷ به پنجاه و چهارمین نمایشگاه تصویرگری بلونیا  راه یافته.

خلاصه کتاب پرنده پسرک قطار

پسرک با پرنده‌ای که در قفس دارد وارد قطار می‌شود. پرنده مدام در قفس بی‌قراری می‌کند. پسرک برای آن‌که از بی‌قراری پرنده بکاهد در قفس را باز می‌گذارد. اما پرنده از پنجره‌ی باز قطار بیرون می‌رود. پسرک تصمیم می‌گیرد ترمز قطار را بکشد اما این کار را نمی‌کند. او دور و کوچک شدن پرنده‌ی خود را در آسمان نظاره می‌کند.

پسرک شروع به جست و جو می‌کند. او تمام شیوه‌های یافتن پرنده را امتحان می‌کند و به جایی نمی‌رسد. هر چند او ناامید می‌شود اما همچنان دست از تلاش برای بازیافتن گمشده‌اش نمی‌کشد.

احمدرضا احمدی در این اثر نیز لحن شاعرانه‌ی خود را حفظ کرده است. او از نمادها استفاده می‌کند تا مفاهیمی را برای مخاطب خود روشن کند.

درباره احمدرضا احمدی

احمدی متولد ۱۳۱۹ در کرمان است. او نقاش، شاعر، نمایشنامه‌نویس و نویسنده‌ی کودک می‌باشد. احمدی از سال ۱۳۴۹ با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری می‌کرده. احمدی یکی از جریان‌سازان شعر معاصر ایران است. سبک شخصی احمدی موج نو است. موج نو یک حرکت مدرنیستی در فرهنگ ایرانی بود.

جملاتی از کتاب پرنده پسرک قطار

پنجره‌ی قطار باز بود. پسرک در قفس را باز کرد. پرنده از قفس بیرون آمد. از پنجره‌ی قطار بیرون رفت. قطار در حال حرکت بود. پسرک خواست ترمز خطر قطار را بکشد، اما پشیمان شد. از پنجره‌ی قطار بیرون را نگاه کرد. پرنده در آسمان کوچک شد، کوچک شد، نقطه‌ای شد. دیگر از پرنده به جز یادی برای پسرک نماند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان