دانلود و خرید کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین علیرضا ثمودی پیله‌رود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین اثر علیرضا ثمودی پیله‌رود

کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین

معرفی کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین

کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین نوشته علیرضا ثمودی پیله‌رود و سید مهدی موسوی توسط انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی به چاپ رسیده است.

 کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین رویکردی است تألیفی ـ تلفیقی و تلاشی است بین رشته‌ای پیرامون مسـائل اروپـا و خاورمیانه. دراین پژوهش سعی شده است تـا بـه وجهـی عمیـق و همه‌جانبه رویکرد اتحادیه اروپا نسبت به موضوع فلسطین در ادوار مختلف مـورد بررسـی قرار گیرد.

درباره کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین

در بین بازیگران موثر عرصۀ نظام بین‌الملل، اتحادیۀ اروپا امروزه یکی از بازیگران مهم به حساب می‌آید و نقش تعیین کننده‌ای در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در خاورمیانه ایفا می‌کند؛ خاورمیانه‌ای که طی یک قرن گذشته کانون توجهات بین‌المللی بوده است. شاید بتوان گفت که طی این مدت خاورمیانه از سه منظر مورد توجه قدرت‌های جهانی قرار داشته است: ۱ ـ موقعیت ژئوپولتیک و ژئواستراتژیکی آن ۲ ـ مناقشه اعراب و رژیم صهیونیستی ۳ ـ مهمترین منبع تأمین انرژی به عنوان موتور محرکه صنعت و اقتصاد جهان. لذا، از این روست که در شرایط کنونی، پتانسیل بحران در خاورمیانه از ثبات و سایر ویژگی‌های آن پیشی گرفته است. در بیان چرایی و چگونگی آن به علل و عوامل مختلفی می‌توان اشاره کرد که بحث صلح خاورمیانه یا مسأله رژیم صهیونیستی و فلسطین یکی از این موارد تلقی می‌شود. موقعیت ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک منطقه، قدرت‌های بزرگ را به این نتیجه سوق داده است که یکی از شاخص‌های اصلی دستیابی به موقعیت قدرت برتر یا هژمون و نیز تأمین منافع بهتر و بیشتر مستلزم کنترل این منطقه می‌باشد. موقعیتی که تا پیش از جنگ جهانی دوم انگلیس و تا حدودی فرانسه از آن برخوردار بودند و پس از جنگ جهانی دوم نیز ایالات متحده آمریکا به عنوان قدرت برتر موقعیت خود را در این منطقه تثبیت کرد. در طول جنگ سرد شوروی‌ها نیز بر اساس وصیّت‌نامه پطر کبیر همه همّ و غمّ خود را برای دسترسی به آب‌های گرم خلیج فارس و به دنبال آن خاورمیانه به کار گرفتند، ولی موفقیتی به دست نیاوردند. سایرقدرت‌ها‌ی پایین دست‌تر مثل چین و ژاپن نیز بر همین اساس به دنبال حضور در این منطقه هستند.

خواندن کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب بررسی سیاست‌ها، رویکردها و عملکرد اتحادیه‌ی اروپا در قبال موضوع فلسطین را به دانشجویان و پژوهشگران حوزه‌های مطالعات اروپا و خاورمیانه پیشنهاد می‌کنیم.

فهرست عناوین کتاب به شرح زیر است:

فصل اول : بررسی نظری جایگاه اتحادیه اروپا در سیاست بین‌الملل

فصل دوم : سیاست خارجی و امنیتی مشترک اتحادیه اروپا

فصل سوم: سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال خاورمیانه

فصل چهارم : سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال فلسطین

فرجام سخن

منابع



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان