دانلود و خرید کتاب الهی‌نامه عطار امیراسماعیل آذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الهی‌نامه عطار اثر امیراسماعیل آذر

کتاب الهی‌نامه عطار

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب الهی‌نامه عطار


الهی‌نامه عطار در نظریه‌ی نشانه معناشناسی آلژیر گرمس و شکل شناسی ژرار ژنت پژوهشی از دکتر اسماعیل آذر در حوزه ادبیات و معناشناسی است.

درباره الهی‌نامه عطار نظریه‌ی نشانه معناشناسی آلژیر گرمس و شکل شناسی ژرار ژنت

 اسماعیل آذر این کتاب حکایت‌ها و روایات الهی‌نامه را از نظر مفهومی، ساختاری و درون‌مایه را ب اساس نظریه نشانه معناشناسی آلژیر گرمس و شکل شناسی ژرار ژنت بررسی کرده است.

 خواندن کتاب درباره الهی‌نامه عطار نظریه‌ی نشانه معناشناسی آلژیر گرمس و شکل شناسی ژرار ژنت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

پزوهشگران ادبیات فارسی و دانشجویان و اساتید این رشته

درباره اسماعیل آذر

اسماعیل آذر متولد ۱۸ آذر ۱۳۲۳، در شهر اصفهان استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگبان است.

آذر در تلویزیون هم به عنوان مجری و کارشناس برنامه‌های ادبی فعالیت می‌کند. او همچنین عضو کمیسیون هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیر گروه ادبیات فارسی سازمان فرهنگی اکو، عضو کمیته نامگذاری ثبت احوال، عضو کمیسیون‌های علمی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و عضو هیئت مدیره انجمن ادبیات تطبیقی است.

جملاتی از کتاب الهی‌نامه عطار در نظریه‌ی نشانه معناشناسی آلژیر گرمس و شکل شناسی ژرار ژنت

 الهی‌نامه عطار را می‌توان یک داستان کلان نامید؛ یعنی خوشه‌هایی که درون‌مایۀ مشترک و مفهومی پیوسته دارند. این شیوه از حکایت‌پردازی سبب می‌شود تا فضاهای داستانی با هم تلفیق شده و یک مضمون واحدی را عرضه دارند. در حقیقت الهی نامه برش‌ها و خوشه‌های معنایی است که روابط پیرامتنی و میان‌متنی آن را در قالب استعاره‌ای معنامند و در یک مسیر مشخص قرار می‌دهد. شاید بتوان نمونه‌ای از این‌گونه حکایت‌ها و مجموعه‌هایی را که به یک ساختار کلان منجر می‌شود، در رمان‌هایی چون شکست‌ناپذیر فاکنر یا مجموعه داستان‌های دوبلینی‌ها اثر جویس یافت. این حکایت‌ها و داستان‌های کوتاه به طور منظم در مسیر هم قرار می‌گیرند و در قالب یک چرخۀ مفهومی سبب می‌شوند تا از نظر ساختاری و درون‌مایه‌های مفهومی با یکدیگر پیوند داشته باشند. حکایت‌های الهی‌نامه با مربع معناشناسی گرمس سازگار است. اگرچه پاره‌ای از حکایت‌ها دارای «نحو روایی» کامل نیست؛ چراکه روایت فقط دارای یک شخصیت اصلی است یا شخصیت‌ها بسیار محدودند. به هر روی تلاش شده تا این تطبیق به نحوی مناسب صورت پذیرد. امید می‌رود که بتواند برای خوانندگان به ویژه دانشجویان مفید واقع شود.

نظرات کاربران

حسین
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

از انتشارات سخن تقاضا دارم کتاب اشعار فارسی پراکنده در متون، منتهی الارب، فرهنگ اعلام سخن، فرهنگ شاعران و نویسندگان معاصر، سفینه ترمد، واژه نامه شاهنامه، سیرالملوک، مثنوی شرح استعلامی، راهنمای کتاب، کلک خیال انگیز، زمزمه جان، دانشنامه ایران باستان،

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان