دانلود و خرید کتاب مظهر حقّ آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مظهر حقّ

کتاب مظهر حقّ اثر مرجع عالیقدر حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی)، نگرشی اخلاقی بر فضائل و سیرهٔ امیرالمؤمنین علی علیه السلام دارد. که مؤسّسهٔ فرهنگی مطالعاتی الزّهراء (س)، با کسب اجازه از محضر معظّم له، بیانات مزبور را پس از تنظیم و آماده‌سازی، به شکل حاضر منتشر کرده است.

سخن‌رانی‌های این کتاب در طی ۲۵ جلسه در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۷۹ شمسی توسّط فقیه وارسته و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی»، ایراد شده است.

خواندن کتاب مظهر حق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب بر اساس فضایل و سیره امیرالمومنین درس اخلاق می دهد پس اگر علاقه‌مندید با راه وروش امام اول شیعیان بیشتر آشنا شوید و این امام بزرگوار را سرمشق زندگی خود قرار داده‌اید کتاب مظهر حق را بخوانید.

جملاتی از کتاب مظهر حق

امام (ع) قبل از جنگ نهروان، قصد مقابله با معاویه را داشتند، امّا مشکل خوارج باعث شد این قضیّه به تأخیر بیفتد. پس از اتمام جنگ نهروان، امام (ع) از یاران خود خواستند که آمادهٔ جهاد با معاویه و شامیان شوند، امّا بهانه‌گیری‌ها شروع شد. گفتند: ای امیرمؤمنان! تیرهایمان تمام شده و شمشیرهایمان کند، پیکانِ نیزه‌هایمان درآمده و بیش‌تر آن‌ها شکسته است. ما را به شهرمان برگردان، تا با بهترین ساز و برگ آماده شویم.۲۹۳ هر چه امام (ع) آنان را از عاقبت نافرمانی ترساندند، فایده نداشت. می‌فرمودند:

سوگند به آن که جانم در دست اوست، این گروه بر شما چیره خواهند شد؛ نه بدان جهت که آنان نسبت به حق، از شما شایسته‌ترند، بلکه به خاطر شتابشان به سوی باطلِ پیشوایشان و کندی شما از حقّ من. به یقین، همهٔ امّت‌ها از ستم حاکمانشان می‌ترسند، و من از ستم زیر دستان خود بیم‌ناکم!

شما را به جهاد برانگیختم، کوچ نکردید. پیام به گوشتان رساندم، نشنیدید. آشکار و نهانْ شما را فرا خواندم، پاسخ ندادید. نصیحتتان کردم، نپذیرفتید. آیا شما شاهدانی همچون غایبان و بردگانی همچون خواجگانید؟

حکمت‌ها را بر شما باز می‌خوانم، از آنها می‌گریزید، با موعظه‌ای رسا پندتان می‌دهم، از هم می‌پراکنید. به پیکار با تجاوزگران فرا می‌خوانمتان، هنوز سخنم به پایان نرسیده، می‌بینم که پراکنده شده، به مجالس خود باز می‌گردید و یکدیگر را با پندهایتان فریب می‌دهید. بامدادان شما را راست می‌گردانم، شب، مانندِ کمان خمیده به‌سویم برمی‌گردید. هم راست کننده (و پنددهنده) ناتوان گشته و هم راست شونده به ستوه آمده است.

ای گروهی که جسم‌هایتان حاضر، ولی خِردهایتان پنهان و خواسته‌هایتان ناهمگون است و امیرانتان گرفتار شما هستند! پیشوای شما فرمان‌بر خداست، امّا شما نافرمانید. در عوض، حاکم شامیان، خدا را نافرمانی می‌کند، امّا فرمانش می‌برند. به خدا سوگند، دوست دارم معاویه با من بر سرِ شما داد و ستد کند، مثل صرّافی درهم و دینار. ده نفر از شما را از من بگیرد و یک نفر از آنان را بدهد!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
در روایتی از پیامبراکرم (ص) آمده است که خطاب به امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «إِذَا کانَ یوْمُ الْقِیامَةِ یؤْتَی بِک یا عَلِی عَلَی نَجِیبٍ مِنْ نُورٍ وَ عَلَی رَأْسِک تَاجٌ قَدْ أَضَاءَ نُورُهُ وَ کادَ یخْطِفُ أَبْصَارَ أَهْلِ الْمَوْقِفِ فَیأْتِی النِّدَاءُ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ جَلَّ جَلَالُهُ أَینَ خَلِیفَةُ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ؟ فَتَقُولُ هَا أَنَا ذَا قَالَ فَینَادِی یا عَلِی أَدْخِلْ مَنْ أَحَبَّک الْجَنَّةَ وَ مَنْ عَادَاک النَّارَ فَأَنْتَ قَسِیمُ الْجَنَّةِ وَ أَنْتَ قَسِیمُ النَّارِ» در روز قیامت، تو را بر اسبی نجیب از نور بیاورند و بر سرت تاجی باشد که نورش درخشان بتابد که نزدیک است دیدهٔ اهل محشر را برباید. ندا از طرف خدای جل جلاله می‌رسد که کجاست خلیفهٔ محمّد رسول اللَّه؟ تو می‌گویی: من اکنون حاضرم. سپس منادی صدا می‌زند: ای علی، هر که را دوستت دارد، به بهشت ببر و هر که را دشمنت دارد، به دوزخ، تویی قسمت کنندهٔ بهشت، و تویی قسمت کنندهٔ دوزخ.
مصطفی
پیامبر (ص) در کودکی تحت سرپرستی حضرت ابوطالب و فاطمه بنت اسد بودند و در خانهٔ این دو بزرگوار، رشد کردند؛ لذا امیرالمؤمنین (ع) از نظر وراثت، انصافاً در مرتبهٔ والایی قرار دارد. اگر نگوییم از این نظر از پیامبر (ص) هم بالاتر است، لااقل با ایشان در یک سطح است. هر فضیلتی که برای پیامبر (ص) بود، برای علی (ع) هم بود، تنها تفاوتشان در مرتبهٔ پیامبری بود، همان گونه که پیامبراکرم (ص) در غار حراء به امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «إِنَّک تَسْمَعُ مَا أَسْمَعُ وَ تَرَی مَا أَرَی إِلَّا أَنَّک لَسْتَ بِنَبِی»
مصطفی
«إِذَا جَاءَکمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِینَهُ فَزَوِّجُوهُ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَکنْ فِتْنَةٌ فِی الْأَرْضِ وَ فَسادٌ کبِیر» اگر شخصی که اخلاق او و التزام وی به دین پسندیده است، از شما دختر خواستگاری کرد، به او دختر دهید. و اگر این قاعده را رعایت نکنید فتنه و فساد بزرگ در جامعهٔ انسانی به بار خواهد آمد.
کاربر ۲۱۹۰۹۶۴
«إِیاکمْ وَ خَضْرَاءَ الدِّمَنِ قِیلَ یا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا خَضْرَاءُ الدِّمَنِ قَالَ الْمَرْأَةُ الْحَسْنَاءُ فِی مَنْبِتِ السَّوْء» بپرهیزید از گیاهان سبز و خرّمی که در لجن‌زار پرورش یافته است. گفته شد: یا رسول اللَّه مقصود از این سخن چیست؟ فرمودند: مراد، زن زیبا و خوب‌رویی است که در خانوادهٔ بد و محیط فاسد پرورش یافته باشد.
کاربر ۲۱۹۰۹۶۴
بعد از سه روز که امیرمؤمنان (ع) همراه با مادر از کعبه بیرون آمدند، ابتدا با پدر خود حضرت ابو طالب رو به رو شده، به ایشان سلام کردند. سپس به پیامبراکرم (ص) با جملهٔ «السّلام علیک یا رسول الله و رحمة الله و برکاته» سلام و به اذن خدا شروع به قرائت آیات ابتدایی سورهٔ «مؤمنون» کردند. بعد از آن پیامبراکرم (ص) نوزاد را تحویل گرفته و زبان مبارک خود را در دهان او قرار داده و سیرابش فرمودند.
مصطفی
امیرالمؤمنین (ع) از نظر قانون تربیت نیز در بالاترین سطح قرار دارد. شخصی مانند پیامبراکرم (ص) معلّم و مربی اوست. پیامبر (ص) از همان ابتدا، علی (ع) را تحویل و سرپرستی تربیتی آن بزرگوار را بر عهده گرفتند و تا آخر، معلّم تربیتی او بودند و حضرت علی (ع) از همان کودکی، مانند کودکی که به دنبال مادرش می‌رود، به دنبال پیامبر (ص) بودند.
مصطفی

حجم

۲۷۷٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۲۷۷٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان