دانلود و خرید کتاب نقدی بر نقد هوشنگ صناعی‌ها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقدی بر نقد اثر هوشنگ صناعی‌ها

کتاب نقدی بر نقد

انتشارات:نشر خاموش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقدی بر نقد

کتابی نقدی بر نقد از هوشنگ صناعی‌ها، با روش نقد هرمنوتیک به نقد و بررسی اشعار شاعران بپردازد. این اثر را نشر خاموش منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب نقدی بر نقد

کتاب نقدی بر نقد اثر هوشنگ صناعی‌ها نقد هرمنوتیک عینی اشعار شاعران است. و بخصوص اثر از سبز به سبز سهراب سپهری است. چراکه بسیاری تیر انتقاد خود را به سوی او گرفته‌اند و اشعار و کارهای هنری او را فاقد ارزش هنری و خالی از هرگونه تعهد به روح زمانه و توجه به اوضاع و احوال سیاسی و... دانسته‌اند. در نقدی بر نقد، صناعی‌ها ابتدا به تاویل شعری از سهراب پرداخته و تاویل خود را در مقایسه با نقد رضا براهنی آورده است تا خوانندگان امکان قیاس بیشتری را از هردو تاویل‌گر داشته باشند و اشعار بعدی که به همین صورت تاویل می‌شود از فروغ فرخزاد و احمد شاملو است. 

کتابی نقدی بر نقد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب نقدی بر نقد برای علاقه‌مندان به آثار شاعران معاصر ایرانی، منتقدان ادبی و علاقه‌مندان به مباحث نقد آثار ادبی، خواندنی و جذاب است.

جملاتی از کتاب نقدی بر نقد

 با خواندن کتاب "نگاهی بر آثار سپهری" از دیدگاه معاصرین به یاد آن روز فراموش نشدنی و بحث خودم با آن استاد تاریخ و هنر در فرانکفورت در موزه هنرهای دستی افتادم و وجه تشابهی در روش این استاد با روش بسیاری از نقادان ادبی ایران در کتاب «باغ تنهایی»، یادنامه سهراب سپهری مشاهده کردم. کتابی که به همت آقای حمید سیاه پوش تدوین و انتشار یافته حامل گفتارها و اظهارنظرهای کوتاه و بلند از منتقدان، نویسندگان و شاعران و هنرمندان راجع به کارهای هنری سهراب سپهری به ویژه اشعار او است. این کتاب برای بار دیگر بعد از چندین سال توجهم را به خود جلب کرد مجدداً به مطالعه آن پرداختم که نتیجه‌اش کتاب حاضر شد. در کتاب «باغ تنهایی» نویسندگان و نقد نگاران به اشعار سپهری را شاید بتوان به سه دسته تقسیم کرد که هر یک بر پایه دیدگاه‌های خود سعی کرده‌اند، به تجزیه و تحلیل و ارزش‌یابی و نقد اشعار سپهری بپردازند، گروهی که دقیقاً همانند همان استاد تاریخ و هنر در موزه فرانکفورت که در بالا بدان اشاره شد سعی بر آن داشتند تا اشعار سپهری را تقلید و یا دنباله روی از اشعار نیما، فروغ، اخوان ثالث و ... ارزش‌یابی کنند و او را شاعری ناکام، بدون هیچ‌گونه معیار سیاسی و عقب افتاده از لحاظ سیاسی و نامتعهد به روح زمانه و رویدادهای اجتماعی- سیاسی شناسایی کنند و او را انسانی نجیب ولی ناموفق در کارهای هنری‌اش ارزش‌یابی کنند. گروه دیگر فقط از خاطرات خود با او و مکالماتی که با او داشتند قضاوتی دربارهٔ شعر او به خواننده ارائه داده بودند و گروه سوم که تلاششان بر آن بوده تا به اشعار او با تکیه و تجزیه و تحلیل معانی نهانی در واژه و استخراج موضوع شعر از آن واژه‌ها متعهدانه و با صبر و حوصله بیش‌تر با آن‌ها برخورد کنند و با دلیل و منطقی که در متن، ردپایش قابل اثبات است؛ او را در زمره هنرمندانی تشخیص دهند که در تاریخ ادبیات نوین ایران کم‌تر کسی را می‌توان یافت، که به اندازهٔ او تلاش در نوآوری و تصویر سازی و حتی بلند نظری سیاسی و دیدگاه‌های جهان شمول داشته و او را انسانی با فرهنگ و متعهد شناسایی کرده‌اند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۶,۳۰۰
تومان