دانلود و خرید کتاب عزیز حسن رحیم پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عزیز اثر حسن رحیم پور

کتاب عزیز

نویسنده:حسن رحیم پور
انتشارات:فاتحان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عزیز

 عزیز (زندگی‌نامه و خاطرات داستانی شهید عزیزالله عقربی) کتابی به قلم حسن رحیم‌پور است.

این کتاب را انتشارات فاتحان منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب عزیز

عزیز همانی بود که دنبالش می‌گشتم. آچارفرانسه‌ای که در همزادپنداری‌هایم گمش کرده بودم. مثل شعری بود که سال‌ها پیش، از حفظ بوده‌ای و فراموش کرده و هی در ذهنت به دنبالش گشته باشی و دست از پا درازتر با خود گفته باشی: شاید وقتی دیگر بیابم...

این‌ها چند خطی از کتاب عزیز نوشته‌ی حسن رحیم‌پور است. او برای نوشتن این کتاب تنها مجموعه‌ای پرسش و پاسخ و تعدادی عکس در اختیار داشت. اما همین‌ها کافی بود تا بتواند ارتباط قلبی عمیقی با او پیدا کند و در کار نوشتن کتابش، به پیش رود.

کتاب عزیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به خاطرات و زندگی رزمندگان و شهدای جنگ علاقه دارید و دوست دارید آن‌ها را طور دیگری و بیرون از پوشش جنگ بشناسید، کتاب عزیز برای شما مناسب و خواندنی است.

جملاتی از کتاب عزیز

عزیزالله قبل از جنگ با یک نفر مغازهٔ نجاری گرفته و با هم کار می‌کردند. هر بار که از جبهه به محله‌شان؛ سبزه‌مشهد در گرگان می‌آمد، سری به مغازه می‌زد و گاهی در و پنجره یا کمدی برای یک خانوادهٔ مستمند درست می‌کرد. اما اغلب قبل از به اتمام رسیدن مرخصی‌اش به جبهه بازمی‌گشت و به خواهرها و برادرانش می‌گفت: «تمام فکرم در آنجاست و نمی‌توانم تا پایان مرخصی در گرگان بمانم.»

عاقبت یک‌بار که به مرخصی آمد، مغازه را به شریکش که زن و یک فرزند داشت بخشید و تمام ابزارهایش از قبیل اره‌برقی، رنده، دریل و چکش را فروخت و پولش را به مستمندان داد. دوستان و بستگانش از او پرسیدند: تو که با آن‌همه زحمت این‌ها را خریده بودی، چرا واگذار کرده و می‌فروشی؟

جواب داد: «این‌ها برای من دست‌وپا گیر شده‌اند و هر بار که به مرخصی می‌آیم، اجازه نمی‌دهند بازگردم و بروم به کار اصلی‌ام تا شهادت برسم. به همین خاطر همه چیز را از خودم جدا کردم.»

هر چیزی که رنگ تعلق داشت را از خود دور کرده بود و می‌خواست سبک‌بال تا شهادت در پرواز باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۰٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۹۶۰٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان