دانلود و خرید کتاب تدبر در هستی؛ تدبر در کلمه احمدرضا اخوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تدبر در هستی؛ تدبر در کلمه اثر احمدرضا اخوت

کتاب تدبر در هستی؛ تدبر در کلمه

معرفی کتاب تدبر در هستی؛ تدبر در کلمه

«تدبر در هستی؛ تدبر در کلمه» از مجموعه کتب بنیادی مدرسه دانشجویی و اثر احمدرضا اخوت است. در این کتاب‌ها موضوعات اساسی و پایه‌ای از منظر چیستی، چرایی و چگونگی مورد بررسی و تبیین قرار می‌گیرد. این کتاب‌ها، کتاب‌های اساسی و پای‌های هستند که مبنا و اساس مطالب علمی دیگر کتاب‌ها را فراهم می‌نمایند. اگر با نظر تأمل به هستی نگاه شود، سراسر آفرینش کتابی است که هر یک از پدیده‌ها اثری را بر آن نهاده و در سطری نگاشته‌شده قابل رؤیت هستند. هر یک از کلمات به اذن الهی در مرتبه‌ای ظاهر شده و حقایق را در مراتبی ظاهر می‌کنند لذا برای فهم معنای کلمه دانستن مفهوم ظهور و بطون ضروری است. خاصیت هر کلمه و نقش آن منوط به بروزی از حقیقت است،‌ لذا برای فهم معنای کلمه لازم است مفهوم بروز و چگونگی بارز شدن حقیقت نیز دانسته شود. یکی از ویژگی‌های مهم هر کلمه مفهوم‌یافتن اثر و اثرپذیری آن در هستی است. لذا برای شناخت نقش کلمه در هستی دانستن قواعد اثر امری ضروری است. کلمه در اثر ربط با معانی به حقیقت حیات آراسته می‌شود و خود نیز وساطت این ربط را به عهده گرفته و مفهوم ارتباط را رقم می‌زند. بر همین اساس لازم است این دو موضوع به عنوان ارکان تشکیل‌دهنده کلمه مورد بررسی قرار گیرد. وجود کلمه در هستی نشان‌دهنده نظامی یکپارچه و هماهنگ است. لذا فضای نزول کلمات فضای یکپارچگی است. برای بررسی این هماهنگی لازم است دو مفهوم وصل و اتصال مورد بررسی قرار گیرد. با فهم معنای کلمه می‌توان به احکام، نقش‌ها، حالات، وظایف و حقوق موجودات در قبال هم پی‌برد. در این صورت همانطور که برای خواندن کتابی قواعدی را مراعات می‌کنیم تا مفهومی به ما منتقل شود برای مطالعه هستی و یا روابط انسانی و اجتماعی و یا حتی شناخت خود از قواعد کلمات استفاده می‌کنیم. در این کتاب به معناشناسی کلمه در قرآن مجید شامل نزول کلمه، القای کلمه، نظام کلمه و کلمه تامه پرداخته شده است.
نظام‌سازی طیب
احمدرضا اخوت
روش های تدبر ادبی توسعه و بلاغت کلام؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۹)
احمدرضا اخوت
تدبر در هستی؛ تدبر در کلام
احمدرضا اخوت
پرورش تفکر قرآنی
احمدرضا اخوت
تدبر در هستی؛ تدبر در آیات
احمدرضا اخوت
ولایت؛ ایجادکننده‌ی فرایند هدایت
احمدرضا اخوت
تدبر در هستی؛ تدبر در کتاب
احمدرضا اخوت
نظام هماهنگ سوره های قرآن
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
قرائت و قیام؛ سوره‌های اسراء و کهف
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
نور خدا جاری در پاکی‌ها
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
جلوه‌های ولایت؛ سوره‌های مائده، حجرات، ممتحنه
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
دوره‌های رشد تفکر اجتماعی؛ جلد ششم
احمدرضا اخوت
روش های تدبر کلمه ای؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۳)
احمدرضا اخوت
روش های تدبر ادبی کلام و اجزای آن؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۸)
احمدرضا اخوت
دوره‌های رشد تفکر اجتماعی؛ جلد سوم
احمدرضا اخوت
روش های تدبر سوره های مدنی؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۷)
احمدرضا اخوت
روش های تدبر سوره های مکی؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۶)
احمدرضا اخوت
مصطفی
کاظم حاجی رجبعلی
آشنایی با ساختار هستی
احمدرضا اخوت
تدبر در هستی؛ تدبر در اسماء
احمدرضا اخوت

نظرات کاربران

مریم السادات احمدنژاد
۱۳۹۸/۰۴/۲۵

عالی. بسیار تشکر از قرار دادن این کتاب در طاقچه. کتاب فوق العاده ای است. لطفا نسخه ایپاپ را هم بگذارین تا با لپ تاپ هم قابل مشاهده باشه و لطفا نسخه دسکتاپ طاقچه را هم راه بیندازید....

حاتمی
۱۳۹۸/۰۵/۰۶

تصور کنید که جهان مثل یک کتاب باشه و همه ما و موجودات و اشیا همانند کلمات این کتاب ،کتاب هستی

کاربر ۶۷۷۶۳۰۷
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

کتاب به اشتراک بگذارید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
«اندوه مدار که خدا با ماست.»
مادربزرگ علی💝
اگر فردی سبحان الله بگوید همه تا عرش با او در این تسبیح همراهی می‌کنند و خداوند ده برابر مثل آن به او پاداش دهد. اگر کسی الحمد لله بگوید خدا به او به نعمت‌های دنیا او را متنعم کند تا به نعمت‌های آخرتی رسد و آن کلمه‌ای است که اهل بهشت وقتی وارد آن شدند می‌گویند و هر کلامی در دنیا به غیر از حمد از جریان می‌افتد و این همان گفته قرآن است که شاد باش آنها در آنجا سلام است و آخرین خواست آنها الحمد لله رب العالمین است. ثواب لا اله الا الله بهشت است و این قول قرآن است که آیا جزای احسان غیر احسان است. ثواب گفتن الله اکبر،‌ بالاترین درجات در بهشت و والاترین منزلت در نزد خداست.
مادربزرگ علی💝
وَ إِذِ ابتَلی إِبراهیمَ رَبُّهُ بِکلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُک لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِن ذُرِّیَّتی قالَ لا یَنالُ عَهدِی الظَّالِمینَ و هنگامی که خدا ابراهیم را با کلماتی بیازمود و او همه را به اتمام رسانید، گفت: من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم. [ابراهیم] گفت: از خاندانم چطور؟ فرمود: عهد من به ستمکاران نمی‌رسد.
مادربزرگ علی💝
فَتَلَقَّی آدَمُ مِن رَبِّهِ کلِماتٍ فَتابَ عَلَیهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیمُ پس آدم از پروردگار خویش سخنانی دریافت کرد [و توبه نمود] پس خدا توبه‌اش را پذیرفت، حقا که او توبه‌پذیر مهربان است.
مادربزرگ علی💝
«الله اکبر الله اکبر کبیرا و سبحان الله بکرة و اصیلا و الحمد للَّه رب العالمین کثیرا، لا شریک له و صلی الله علی محمد و آله»
جلالی ۲۱۴۶۴

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۱۰ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۱۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان