دانلود و خرید کتاب خطبه‌ی حضرت زهرا علیه‌السلام ناصر مکارم شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خطبه‌ی حضرت زهرا علیه‌السلام اثر ناصر مکارم شیرازی

کتاب خطبه‌ی حضرت زهرا علیه‌السلام

معرفی کتاب خطبه‌ی حضرت زهرا علیه‌السلام

«خطبه‌ی حضرت زهرا علیه السلام» اولین‌بار در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در قالب مسابقه منتشر شد اما بعد از ان مورد استقبال طلاب علوم دینی قرار گرفت و اکنون بعد از اصلاح و بازبینی، دوباره منتشر می‌شود.

این نوشتار به ذکر خطبه تاریخی حضرت زهرا (س) پرداخته است. خطبه معروفی که علاوه بر مباحث اعتقادی و تبیین جایگاه قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، حوادث و رویدادهای بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) را بررسی نموده و از جامعیت ویژه‌ای برخوردار است و در واقع، خطبه‌های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه را تداعی می‌کند.

ترجمه خطبه، برگرفته از کتاب ارزشمند «زهرا (س)، برترین بانوی جهان» نوشته حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی است که علاوه بر تشریح زندگانی و فضایل حضرت زهرا (س)، با بیانی به ترجمه و شرح خطبه آن حضرت، پرداخته است.

در بخش واژه‌شناسی، از کتاب «شرح خطبه حضرت زهرا (س)» نوشته آیت الله سیّدعزالدین زنجانی بهره گرفته‌ایم که در نخستین چاپ، به صورت مستقل در پایان کتاب آمده بود. با پیشنهاد دوستان، در چاپ دوم معنای واژه‌های هر صفحه، در همان صفحه درج شده است. امید است این تلاش، مورد عنایت حضرت زهرا (س) قرار گیرد و گام کوچکی در راه ایجاد انس با متون روایی اهل بیت (ع) باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه