دانلود و خرید کتاب شیطان مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شیطان

به عقیده علامه طباطبایی رحمت الله علیه «مطالعه و بحث پیرامون شیطان و ابلیس بسیار قابل تأمل و شایان دقت و بحث است. متأسفانه تا کنون درصدد بر نیامده‌‌ایم که ببینیم قرآن کریم درباره حقیقت این موجود عجیب که در عین اینکه از حواسّ ما غایب است، تصرفات عجیبی در عالم انسانیت دارد، چه می‌‌گوید. چرا در شناختن این دشمن خانگی و درونی خود بی‌‌اعتناییم؟ دشمنی که از روز پیدایش بشر، تا روزی که بساط زندگی اش برچیده می‌ شود، بلکه حتی پس از مردنش هم دست از گریبان او بر نمی‌‌دارد و تا او را در عذاب جاودانه دوزخ نیندازد، آرام نمی‌گیرد». انسان در احسن تقویم و به عنوان اشرف مخلوقات خلق شده و مسیری به سوی بلندای کمال یعنی خلافت الهی برایش تعبیه گردیده است. در این میان، او دشمن قسم‌خورده‌ای دارد که تمام همّ‌اش ضربه زدن به او و دور نمودنش از سعادت، کمال و هر خیر و برکت و در مقابل، دچار نمودن او به انواع بدبختی‌ها، مشکلات و شقاوت‌هاست. دشمنی که از روز پیدایش بشر تا روزی که بساط زندگی‌اش برچیده می‌‌شود و حتی پس از مردنش هم دست از گریبان او برنمی‌‌دارد و تا در عذاب جاودانه دوزخش نیندازد، آرام نمی‌گیرد. این دشمن، در عین حال که از آشکار همه با خبر است، از نهان آنان نیز اطلاع داشته و حتی از نهفته‌‌ترین و پوشیده‌‌ترین افکاری که در زوایای ذهن و فکر آدمی جا دارد. این کتاب به ما کمک می‌کند تا ببینیم قرآن کریم درباره حقیقت این موجود عجیب که در عین اینکه از حواس ما غایب است، تصرفات عجیبی در عالم انسانیت دارد، چه می‌‌گوید. مهمترین سوالات و شبهاتی که این کتاب به آنها پاسخ می‌گوید، عبارتند از: فلسفه وجودی موجود شریری به نام شیطان چیست؟ قضاهای رانده شده خداوند از بدو خلقت چیست؟ چرا به شیطان که دشمن قسم خورده انسان است، مهلت داده شد؟ نحوه اغوای شیطان و مراحل تصرف او در انسان چگونه است؟ ابزار شیطان در اغوای انسان چیست؟ راه سد نفوذ شیطان چیست؟
مشق اخلاق (دفتر اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
نماز نجوای مؤمنان
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر سوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق؛ دفتر چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد دوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
روزه سلوک پرهیزکاران
آیت‌الله العظمی مظاهری
ملائکه
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
اسرار ملکوت، مقدّمۀ شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه‌السّلام (جلد اوّل)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
شرح و تفسیر دعای عهد
آیت‌الله العظمی مظاهری
توحید ذات و تجلی اسماء
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
شرح منازل هفتگانه‌ی سیروسلوک (مقدمه: سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل سوم؛ تقوا
آیت‌الله العظمی مظاهری
مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد اول
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
دو بهشت بنام والدین
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
بهجت الدعاء
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره
چهل اقدام در صالح‌سازی اعمال مبتنی بر قرآن و روایات اهل بیت علیهم‌السلام با رویکرد صدق‌گزینی
احمدرضا اخوت
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
که مخلصین آنهایند که پس از آنکه ایشان خود را برای خدا خالص کردند، خدا آنان را برای خود خالص گردانیده است.
re8za8
همین به یاد خدا بودنشان هر چیز دیگری را از یادشان برده است، چرا که خداوند در درون کسی دو قلب قرار نداده است.
محمود
آخرش مربوط است. به طوری که ایجاد جزئی از آن مستلزم ایجاد و صنع همه آن است و اص
کاربر ۳۰۶۷۶۶۹
اگر در عالم، شر و فساد، تعب و فقدان، نقص و ضعف و امثال آن نبود، به طور مسلم از خیر، صحت، راحت، وجدان، کمال و قوت نیز مصداقی یافت نمی‌شد و عقل ما پی به معانی آنها نمی‌برد. چون به طور کلی عقل هر معنایی را از مصادیق خارجی آن انتزاع می‌کند. اگر در عالم مصداقی از شقاوت، معصیت، قبح، ذم، عقاب و امثال آن نبود، سعادت، اطاعت، حسن، مدح و ثوابی هم تحقق نمی‌یافت. همچنین اگر دنیایی نبود، آخرتی هم وجود نداشت.
Mohammad Ali Zareian
عالم خلقت با همه وسعتی که در آن است، تمامی اجزایش به یکدیگر مربوط‌اند و مانند یک زنجیر بسته، اولش به آخرش مربوط است. به طوری که ایجاد جزئی از آن مستلزم ایجاد و صنع همه آن است و اصلاح جزئی از اجزای آن به اصلاح همه آن مربوط است. اختلاف اجزای عالم در بهره‌مندی از وجود که این عالم را عالم می‌کند و سپس ارتباط آنها، ضرورتاً باعث می‌شود که به اقتضای حکمت الهی، این موجودات از نظر کمال و نقص، وجدانِ مراتب وجود و فقدان آن، و قابلیت رسیدن به آن مراتب و محرومیت از آن، مختلف باشند، زیرا اگر همه اجزای عالم مثل هم بودند، همه چیز برمی‌گشت به شیء واحدی که هیچ اختلافی در آن راه نداشت و با این استدلال وجود همه موجودات باطل می‌شد، همچنان که فرموده: (وَ ما أَمرُنا إِلَّا واحِدَةٌ کلَمحٍ بِالبَصَرِ)‌ .
Mohammad Ali Zareian
باید دانست تمام اشیائی که خلق و ایجاد می‌شوند، ذاتاً و فی‌نفسه (وجود شیء، بدون اینکه اضافه به چیز دیگری شده یا در ارتباط با چیز دیگری باشد) خیر است. به طوری که اگر به فرض محال، فرض کنیم شری از شرور متعلق خلقت و ایجاد قرار گرفته و موجود شود، پس از موجود شدن، حالش حال سایر موجودات خواهد بود. یعنی دیگر اثری از شر و قبح در آن نخواهد بود. مگر اینکه وجودش اضافه و به چیز دیگری ارتباط داشته باشد و در اثر این ارتباط، نظامی از نظام‌های عادلانه عالمِ وجود را فاسد و مختل سازد و یا باعث شود عده‌ای دیگر از موجودات از خیر و سعادت خود محروم شوند، اینجاست که شرهایی در عالم پدید می‌آید.
Mohammad Ali Zareian
۱. چرا خداوند ابلیس را آفرید؟ او که می‌دانست وی چه کاره است؟ ۲. با اینکه ابلیس از جن بود، چرا خداوند او را با ملائکه محشور و همنشین کرد؟ ۳. با اینکه می‌دانست او اطاعتش نمی‌کند، چرا امر به سجده‌اش کرد؟
mb

حجم

۱۸۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۸۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان