دانلود و خرید کتاب دو قرن چالش؛ سی نکته در نقد آیین بهایی به مناسبت دویستمین سال تولد مؤسس (جلد ۱۷) عبدالحسین فخاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دو قرن چالش؛ سی نکته در نقد آیین بهایی به مناسبت دویستمین سال تولد مؤسس (جلد ۱۷) اثر عبدالحسین فخاری

کتاب دو قرن چالش؛ سی نکته در نقد آیین بهایی به مناسبت دویستمین سال تولد مؤسس (جلد ۱۷)

معرفی کتاب دو قرن چالش؛ سی نکته در نقد آیین بهایی به مناسبت دویستمین سال تولد مؤسس (جلد ۱۷)

«دو قرن چالش» اثر عبدالحسین فخاری دفتر هفدهم از مجموعه بهایی‌پژوهی نشر گوی است که سی نکته در نقد آئین بهائی به مناسبت دویستمین سال تولد مؤسس آن مطرح می‌کند. موضوعاتی مانند مهدویت ستیزی، تبلیغات تهاجمی، تناقضات، سانسور، نقدگریزی، خطا و لغزش، خشونت و....در آیین بهائیت در کتاب «دو قرن چالش» به نقد کشیده شده‌اند. بخشی از کتاب: «هدف تشکیلات بهائیت، جهانی‌سازی آیین خویش است که طبق برنامه‌ریزی‌ها پس از گذار بهائیت از دوره‌هایی که آن را مراحل مجهولیت، مظلومیت، انفصال و رسمیت می‌نامد به مراحلی که آن را مراحل استقلال، حکومت ملی بهائی و سپس حکومت بین‌المللی بهائی می‌خواند، برساند و برای رسیدن به آن از سال ۱۹۶۳ یازده برنامه  را تدارک دیده و اجرا نموده و بعضی در حال اجراست و در نظر دارد تا پایان برنامه ۵ ساله چهارم (۲۰۲۱) جمعیت بهائیان را به یکصد میلیون برساند! بیت‌العدل با توجه به گستردگی جغرافیائی جهان، تنوع فرهنگی و میزان توانائی‌های بهائیان در هر نقطه، از سال ۱۹۹۰ اقداماتی  را به اجرا گذاشت تا بتواند همه نقاط را در جهان پوشش دهد. اقداماتی همچون اجرای برنامه آموزشی تبلیغی روحی و انجام تبلیغات گسترده و سیستماتیک برای جذب حمایت افراد و نهادهای رسمی و غیر رسمی در کشورهای مختلف بدون آنکه اطلاعی از منویات اصلی آن‌ها داشته باشند.»

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۰/۰۵/۰۸

کتاب ۴۳۵ از کتابخانه همگانی ، سی نکته در نقد فرقه ضاله بهائیت‌. کتابی مختصر اما بسیار مفید و خواندنی که هر مسلمان شیعه برای آشنایی ابتدایی با فرقه بهائیت بهتر است آن را مطالعه کند.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
”عموجان، اگر تو خدا هستی، چرا ما باید این‌قدر در سختی و زحمت باشیم...؟!“ این سخن بهائیان سلطان آباد به بهاءالله است که محمدعلی سلمانی آرایشگر و سلمانی مخصوص بهاءالله و از نزدیکان وی از خاطرات خود در مدت همراهی با او نوشته و خوان کول محقق بهائی و استاد دانشگاه میشیگان آن را آماده چاپ کرده تا  به‌عنوان اسناد تاریخی در سال ۱۹۸۲ در کتابی با نام خاطرات من از بهاءالله توسط یک انتشاراتی بهائی (کلمات پرس در لس‌آنجلس کالیفرنیا) منتشر نماید. خبر به بیت‌العدل می‌رسد و از طرف  دار الانشاء طی نامه‌هایی به او و ناشر از چاپ آن ممانعت نموده و نشر ان را به صلاح ندانسته خواستار حذف بخش‌هایی از آن ازجمله عبارت بالا می‌شوند.
سیّد جواد
بهاءالله، رهبر اصلی بهائیت ضمن کلمات اهانت‌آمیز به شیعه و «حزب غافله مردوده» خواندن آنان، اعتقاد به‌وجود حضرت مهدی (عج) را از نوع اعتقاد به ظنون و اوهام معرفی کرده و سفیران آن حضرت (نواب اربعه) را گمراه‌کنندگان خلق شمرده که به دروغ ادعا کرده‌اند حضرت عسکری (ع) فرزندی داشته است و همه سخنان و توقیعات را کذب و دروغ خوانده
سیّد جواد
از ظهور سامری (پیامبر گوساله‌پرستان)، بیش از سی و سه قرن می‌گذرد اما این فتنه‌ای که او بنا نهاد، خاموش نگشته و هنوز گوساله‌پرستی منسوخ نشده و میلیون‌ها نفر هم‌اکنون در اوائل هزاره سوم به کیش گوساله‌پرستی دل داده‌اند! خوش گفته‌اند: متاع کفر و دین بی‌مشتری نیست، گروهی این، گروهی آن پسندند!
سیّد جواد
از سویی خود را شیعه نامند و مبانی اعتقادی خود را به شیخ احمد احسائی بازگردانند که کاملاً به اصل امامت معتقد و کتاب قطور شرح زیارت جامعه و دیگر کتاب‌هایش را در مقامات ائمه اثنی‌عشر تألیف نموده است؛ و از سوی دیگر با بنیادهای تشیع به ستیز پردازند. اصل بنیادین امامت را که اعتقاد به‌وجود حجج‌الاهی پس از پیامبر و خالی نبودن زمین از امام و حجت خدا در هر عصری است، اذعان می‌کنند و میرزا علی‌محمد باب را رهبر خود می‌شمرند که کتاب تفسیر سوره یوسف خود را از ناحیه امام دوازدهم حضرت محمدبن‌الحسن‌العسکری (عج) معرفی می‌کند، آنگاه امام دوازدهم را منکر می‌شوند. آیا این تناقض‌ها با عقل سازگار است؟!
سیّد جواد

حجم

۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷ صفحه

حجم

۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان