دانلود و خرید کتاب یادگاران: حسن طهرانی مقدم فرزانه مردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادگاران: حسن طهرانی مقدم اثر فرزانه مردی

کتاب یادگاران: حسن طهرانی مقدم

نویسنده:فرزانه مردی
امتیاز:
۴.۵از ۳۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یادگاران: حسن طهرانی مقدم

حسن تهرانی مقدم ( ۱۳۹۰ -۱۳۳۸ ) از فرماندهان دوران جنگ عراق و ایران است. ا و فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بر اثر انفجار در پادگان امیرالمؤمنین شهرستان ملارد شهید شد. این کتاب صد خاطره‌ کوتاه از مردی است که با آرزوهای بلند برای کشور ش اقتدار به ارمغان آورد. خاطرات و یاد شهید حسن طهرانی‌مقدم هنوز هم در قاب چشم خیلی‌ها جا مانده است و هرکدام به زبان دل خود آنچه از او دیده‌اند را می‌گویند. صد خاطره‌ کوتاه از مردی که تکه‌های پازل تصویرش هنوز برایمان کامل نشده‌ و مرادش به حق درباره‌اش گفته است که او سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا بود.

نظرات کاربران

بیسیمچی
۱۳۹۸/۰۶/۱۳

شهید طهرانی مقدم:《روی سنگ قبرم بنویسید، اینجا مدفن کسی است که می خواست اسرائیل را نابود کند.》 * صد خاطره ی کوتاه و خواندنی از شهید طهرانی مقدم اگرچه خیلی کوتاه و مختصرِ اما برای شناخت اجمالی و آشنایی اولیه با منش و

- بیشتر
م.ا
۱۳۹۸/۱۰/۲۰

این روزها در مورد حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی امریکا در عراق خبرهای زیادی را خواندیم و شنیدیم .خواندن کتابی مختصر و مفید از خاطرات پدر موشکی ایران شهید "حسن طهرانی مقدم" که اقتدار امروز کشورمان را مدیون

- بیشتر
Yasin Heidari
۱۳۹۸/۱۲/۲۷

اگر طالب آشنایی بیشتر هستید کتاب خط مقدم رو مطالعه کنید

hamnafas
۱۳۹۸/۰۷/۲۱

لطفا این کتاب رو در کتابخانه عمومی قرار بدین

HQSAMM
۱۳۹۵/۰۱/۰۴

خیلی برام جالب بود.....مهمترین نکته اینکه شهید مقدم هیچ وقت به شرایط و نتایج تست های موشکی راضی نبود و تیمشان را همیشه تشویق به پیشرفت بیشتر می کردند.

maryhzd
۱۳۹۷/۰۷/۰۸

به نظرم دیگر خیلی خلاصه بود... انگار عمدا از هر گونه تفصیل پرهیز کرده بود و همینجور تک جمله رفته بود جلو. با پیشینه مطالعات سایر کتابهای مجموعه بویژه کتاب احمدی روشن، توقع کار خیلی بهتری داشتم. انگار هیچ تلاشی

- بیشتر
ala
۱۳۹۵/۰۶/۰۵

باسلام نکات خیلی خوبی از زندگی این شهید بزگوار نقل شده بود .تشکر و خدا قوت

کتاب خوان
۱۳۹۴/۰۸/۲۵

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

ia mahdi
۱۳۹۴/۰۹/۰۴

بسم الله الرحمن الرحیم سلام. خیلی کتاب خوبی بود

العبد
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

تقریبا تمام مجموعه رو خوندم من که این سبک(داستان مینی مال) رو خیلی دوست دارم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
«حیف زمین خدا نیست که آدم بدون وضو روش راه بره.»
Sajadbobo Bobovieri
خوش لباس بود و شیک. روز شهادتش هم یک تی‌شرت خردلی با کاپشن قهوه‌ای پوشیده بود. خیلی خوش تیپ شده بود. بچه‌ها به شوخی می‌گفتند «حاجی چشمت می‌زنندها!»
.
با این‌که ورزشکار بود و در چند رشته ورزشی مهارت داشت ولی بیش‌تر از همه کوه‌نوردی را دوست داشت. می‌گفت «کوه به من آرامش می‌ده. روحم رو بزرگ می‌کنه.»
.
از این‌که اینجانب را مورد عنایات مهربانانه خود قرار می‌دهید کمال تشکر و قدردانی را دارم و این است که در سایه الطاف شما حامی عزیز است که همچنان به زندگی خود با امیدواری و نشاط ادامه داده و می‌توانم نسبت به مسائل و اتفاقاتی که در اطراف خودم بروز می‌دهد کارایی لازم را انجام دهم. هم اکنون با عنایات شما و خداوند متعال و دعاهای مادرم توانستم در دانشگاه امام حسین (ع) تهران تحصیل کرده و راه پیشرفت خود را هموار گردانم. صحبت آخر این‌که چگونه تشکر کردن را نمی‌دانم ولی این‌که توسط یک نامه می‌توانم با شما رابطه برقرار کنم و تشکر کنم خدای خود را شکرگزارم و امیدوارم که خداوند متعال دعاهای بنده حقیر را واجب بداند و به شما و خانواده محترمتان سلامتی و توفیق عطا فرماید. ۹۱/۷/۹ او نمی‌دانست حسن طهرانی‌مقدمی که کفالت چندین فرزند یتیم از سادات را داشت همان طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران است.
.
از طرح‌ها و ایده‌های همه با روی باز استقبال می‌کرد. طوری که حتی نگهبان یا راننده‌ی جزء هم می‌آمدند پیشش و طرح و ایده می‌دادند. همه را می‌شنید و هر کدام چشم‌گیر بود را بررسی می‌کرد و به نتیجه می‌رساند.
.
کوه که می‌رفتند گاهی غیبش می‌زد. سراغش را که می‌گرفتند می‌دیدند گوشه‌ای نماز می‌خواند. می‌گفت «به خاطر عظمت و بزرگی خدا رفتم گوشه‌ای و دو رکعت نماز شکر خواندم. نماز خواندم تا این مکان شهادت بدهد که من در اینجا شکر خدا را کردم.»
م.ا
دوست داشت با نابودی اسرائیل امپراتوری شیعه در جهان بر قرار شود. این یکی از آرزوهایش بود. به خانواده‌اش هم گفته بود «روی قبرم بنویسید این‌جا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.»
م.ا
وقتی حرف از شهدا می‌شد می‌گفت "ما با شهدا زنده‌ایم تا با شهدا محشور بشیم. اگر ما نسبت به ایشون غریب باشیم اون ور هم حتماً غریبیم. با این‌ها باش تا با این‌ها محشور بشی. "
م.ا
تشکیل واحد موشکی کار سختی بود. بعضی‌ها دو دل بودند. انگار در تاریکی بودند و چیزی نمی‌دیدند. حسن می‌گفت «اونهایی که یاد گرفتن و حالا دارن موشک پرتاب می‌کنن از اون عالم که نیومدن. اهل این کره‌ی خاکی‌ان، این بچه‌هایی که من توی جنگ دیدم، اگه بهشون فرصت داده بشه خیلی از غیر ممکن‌ها رو ممکن می‌کنن. من به همشون ایمان دارم.»
م.ا
وقتی کاری را تمام می‌کرد راضی نمی‌شد. همیشه دو سه پله بالاتر را می‌دید و می‌گفت «این به درد نمی‌خوره ما باید بالاتر بریم.»
مهدی بخشی

حجم

۱۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۱۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان