دانلود و خرید کتاب بهترین آفریده خداوند؛ اوصاف حضرت امیرالمومنین (ع) از زبان مشایخ اهل سنت عبدالرحیم مبارک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهترین آفریده خداوند؛ اوصاف حضرت امیرالمومنین (ع) از زبان مشایخ اهل سنت اثر عبدالرحیم مبارک

کتاب بهترین آفریده خداوند؛ اوصاف حضرت امیرالمومنین (ع) از زبان مشایخ اهل سنت

معرفی کتاب بهترین آفریده خداوند؛ اوصاف حضرت امیرالمومنین (ع) از زبان مشایخ اهل سنت

«بهترین آفریده خدا» نوشته عبدالرحیم مبارک، گزیده‌ای از روایاتی است که صرفاً به گونه‌ای از الطاف الهی خاص نسبت به امیرالمؤمنین (ع) سخن می‌گوید؛ نه روایاتی که مناقب ویژهٔ او یا دو فرزند او، حسنین (ع) یا بقیهٔ ائمّهٔ اطهار (ع) از نسل او (ع) را بیان می‌کند؛ فصل اوّل در مورد مقصود از عبارت «خیر البریّة» با استناد به روایات بوده است؛ فصل دوم اقوال گروهی از علمای اهل سنّت در شأن و منزلت امیرالمؤمنین (ع) و پیشتازی او در میادین مختلف را نقل می‌کند؛ فصل سوم در برگیرندهٔ تعدادی از روایاتی است که نوری بر مقام شامخی که امیرالمؤمنین (ع) پای بر آن نهاده، افکنده و منزلت خاصّ او نزد رسول خدا (ص) و شأن خاصّ او (ع) که وی را شایستهٔ تمامی این الطاف الهی منحصر به فرد و مداوم نموده است، بیان می‌کند؛ فصل چهارم از شباهت‌های او به انبیای الهی (ع) سخن می‌گوید؛ فصل پنجم را در پایان کتاب قرار دادم که از ضرورت پیروی از امیرالمؤمنین (ع) در فتنه‌ها سخن می‌گوید. این فصل شامل روایاتی است که از توصیهٔ پیامبر (ص) به پیروی از علی (ع) و تأکید او بر مودّت امّت، نسبت به علی (ع) و متابعت از او و برائت از دشمنانش خبر می‌دهد که خیر دنیا و آخرت را برای صاحب آن به ارمغان می‌آورد و نیز بیانگر آن است که علی (ع) داناترین فرد امّت و هدایت‌کننده آن به سوی حق و وصیّ پیامبر (ص) بوده و پیامبر (ص) در مناسبات مختلف، او را وصیّ خود قرار داده و اینکه او بر حق است و دشمنانش بر باطلند و اینکه او - که سلام و درود خدا بر او باد - بر سنّت نورانی پیامبر (ص) حرکت و برای آن پیکار کرد؛ در حالی‌که دشمنان او از این سنّت انحراف پیدا کرده و اینکه او (ع) دلایل کافی برای آن قوم آورد و حقّانیت خود را برای آنان آشکار نمود؛ به گونه‌ای که هیچ عرب و عجمی از آنان را یارای انکار او نبود، سپس صبوری پیشه کرد و شاهد ضعف و عجز و عقب‌گرد آنان بود تا اینکه خدا کاری را که باید انجام می‌شد، در مورد آنان به اجرا درآورد.

نظرات کاربران

𝘼𝙂𝘿`𝘚𝘶𝘨𝘢
۱۳۹۹/۱۲/۲۷

جالب و اموزنده بود👌🏻👌🏻👌🏻💞 حتما بخونید❤

NAGAF
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

این کتاب در حوزه امامت تطبیقی بسیار کاربری است. واقعا انسان از خواندن فضائل مولا به وجد می آید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
پیامبر (ص) به مکانی رسید که خداوند با او سخن می‌گفت؛ امّا با کمال تعجّب، با صدا و کلام علی (ع). سؤال کرد: «پروردگارا! تو با من سخن می‌گویی یا علی؟» پروردگار صاحب عزّت پاسخ می‌دهد: «من مانند اشیاء نیستم. خدا بر قلب تو اطّلاع یافت و چیزی محبوب‌تر از او در آن نیافت. پس با زبان او با تو سخن گفت تا دلت آرام گیرد.»
دلتنگِ ماه
خلیفهٔ دوم بارها جملهٔ معروف خود را تکرار کرد که: اگر علی نبود، عمر هلاک می‌شد.
F313
او در دوست داشتن فقرا و مساکین و مهربانی نسبت به یتیمان، پیشتاز و سرآمد همگان بود و در برابر آنان خم می‌شد و خود را هم‌سطح آنان می‌نمود و با دست خود، عسل در دهان آنها می‌گذاشت تا جایی که اصحاب او آرزو می‌کردند کاش یتیم بودند! (تا این‌گونه مورد ملاطفت او قرار می‌گرفتند).
F313
ما در «جنگ خیبر» دیدیم که چگونه عهده‌دار جنگیدن با جنگجوی یهودی شد. مرحبا! که آوازهٔ شجاعت و قدرت و صلابت او در همهٔ آفاق پیچیده بود و با شمشیر خود، به سرعت او را به جهنّم فرستاد و درب قلعهٔ خیبر را کند و آن را پلی برای عبور مسلمانان و اسب‌هایشان قرار داد و سپس، آنها سعی در حرکت دادن آن نمودند؛ امّا موفّق به تکان دادن آن نشدند؛ مگر هنگامی که تعدادشان به چهل نفر رسید
F313
«قُل لَّا أَسْئلُکمُ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فیِ الْقُرْبی؛ بگو من اجری از شما نمی‌خواهم؛ مگر مودّت با نزدیکانم.»
F313
سپس پیامبر (ص) به مکانی رسید که خداوند با او سخن می‌گفت؛ امّا با کمال تعجّب، با صدا و کلام علی (ع). سؤال کرد: «پروردگارا! تو با من سخن می‌گویی یا علی؟» پروردگار صاحب عزّت پاسخ می‌دهد: «من مانند اشیاء نیستم. خدا بر قلب تو اطّلاع یافت و چیزی محبوب‌تر از او در آن نیافت. پس با زبان او با تو سخن گفت تا دلت آرام گیرد.»
F313

حجم

۸۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۱۷ صفحه

حجم

۸۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۱۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان