دانلود و خرید کتاب تربیت از دیدگاه معصومین (ع) و قرآن کریم سیدابوالقاسم مهری‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت از دیدگاه معصومین (ع) و قرآن کریم اثر سیدابوالقاسم مهری‌نژاد

کتاب تربیت از دیدگاه معصومین (ع) و قرآن کریم

معرفی کتاب تربیت از دیدگاه معصومین (ع) و قرآن کریم

«تربیت از دیدگاه معصومین (ع) و قرآن کریم» نوشته دکتر سید ابوالقاسم مهری‌نژاد و پریسا اصغری‌نژاد بلوچی است. این اثر گذری بر احادیث و روایات پیامبر (ص) و ائمه معصوم در خصوص تربیت شده است تا زمینه آشنایی دانشجویان درس روانشناسی رشد و هم چنین سایر خوانندگان علاقه‌مند با نحوه تربیت کودکان و نوجوانان از منظر پیامبر اسلام (ص) و دیگر معصومین فراهم گردد.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
«اگر کسی کودک گریانش را خشنود کند تا آرام گیرد خداوند عزوجل آن قدر از نعمت‌های بهشت به او عطا می‌کند تا خشنود شود.»
fateme
امام صادق (ع) هنگامی  که  کودک  به  سن  سه  سالگی رسید  لا اله الا الله  را به او بیاموزید او را رها کنید (همین مقدار کافی است) وقتی هفت ماه دیگر گذشت محمداً رسول الله را به آموزش دهید و سپس او را رها کنید تا چهار ساله شود. آن گاه صلوات فرستادن را به او بیاموزید. در پنج سالگی به او سمت راست و چپ را آموزش دهید و قبله را نشان او داده، بگویید سجده کند. آن گاه او را تا شش سالگی واگذارید. فقط پیش روی او نماز بخوانید و رکوع و سجود را یادش دهید تا هفت سالش تمام شود. وقتی هفت سالگی را پشت سر گذاشت وضو ساختن را به او تعلیم دهید و به او بگویید که نماز بخواند تا هنگامی که نه ساله شد، وضو و نماز را به نیکی آموخته باشد. و هنگامی که آن دو را به خوبی یاد گرفت، خداوند پدر و مادر او را به خاطر این آموزش آن ها را خواهد آمرزید.
m.kh
   ایشان مسلمانان را به دوست داشتن و محبت به کودکان تشویق  می‌کردند و می‌فرمودند: «اگر کسی کودک گریانش را خشنود کند تا آرام گیرد خداوند عزوجل آن قدر از نعمت‌های بهشت به او عطا می‌کند تا خشنود شود.» و در حدیثی دیگر فرمودند: «کسی که دختر بچه خود را شادمان کند مانند کسی است که بنده‌ای از فرزندان اسماعیل ذبیح (ع) را آزاد کرده باشد و آن کس که پسر بچه خود را مسرور سازد و دیده او را روشن کند مانند کسی است که چشمش از خوف خداوند اشک فرو ریزد.»
محمد علی
«اللهم انی استودعک نفسی و اهلی و مالی و ولدی، الشاهد منا و الغائب، اللهم احفظنا و احفظ علینا، اللهم اجعلنا فی جوارک، اللهم لا تسلبنا نعمتک ولا تغیر ما بنا من عافیتک و فضلک»‌
کاربر ۳۴۳۴۲۷۳
جابر ابن عبدالله میگوید بر پیامبر (ص) وارد شدم در حالی که حسن و حسین (ع) بر پشت او سوار بودند و پیامبر برای آنها زانو زده بود و می گفت: چه شتر خوبی دارید و چه سواران خوبی هستید.
fateme

حجم

۲۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان