دانلود و خرید کتاب خودیاری: تفسیر ۵۲ ایده طلایی از ساموئل اسمایلز استیو شیپ‌ساید ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودیاری: تفسیر ۵۲ ایده طلایی از ساموئل اسمایلز اثر مریم تقدیسی

کتاب خودیاری: تفسیر ۵۲ ایده طلایی از ساموئل اسمایلز

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خودیاری: تفسیر ۵۲ ایده طلایی از ساموئل اسمایلز

استیو شیپ‌ساید، از ۱۹۹۰ به عنوان ژورنالیست علم برای بی بی سی و رسانه‌های معتبر جهان مشغول به کار است.

شیپ‌‌ساید در این کتاب به تفسیر ۵۲ ایده طلایی از ساموئل اسمایلز درباره فضایل و خصوصیات افراد برجسته، سخت‌کوش و درستکار پرداخته است.

ساموئل اسمایلز( ۱۹۰۴ ـ ۱۸۱۲)، شاعر و نویسنده بریتانیایی خود نمونه مردی ویکتوریایی بود که شرح حال و خصوصیات افراد برجسته، سخت‌کوش و درستکار را به منظور «آموزش و تزکیه» خوانندگانش گردآوری می‌کرد و هدفش از نوشتن کتاب تنها سرگرم کردن آنها نبود.

اسمایلز کاملا از تفاوت‌‌های بین نظریه‌‌پردازی درباره زندگی و تجربه بی‌واسطه آن آگاه بود و تلاش می‌کرد خودیاری را مجموعه‌ای از تصاویر زندگی، نه چکیده زندگی یا میان‌بر زندگی یا روشی جادویی برای زندگی کردن نشان دهد و مطالعه کردن را کاری سودمند و سازنده می‌دانست.

اسمایلز معتقد بود مطالعه تنها یکی از شیوه‌های پرورش ذهن است که نفوذ آن بسیار کم‌تر از تجربه بی‌واسطه زندگی و سرمشق خوب در شکل گرفتن شخصیت است.

شیپ ساید در مقدمه کتاب درباره اهمیت آن و نیز اندیشه خود اسمایلز آورده است:« «خودیاری» از زمان انتشارش در سال ۱۸۵۹ به یکی از پرفروش‌ترین و پر طرفدارترین کتاب‌های قرن تبدیل شد. اسمایلز در کتاب خود به این نتیجه رسیده است که «بزرگی» خصوصیتی مادرزادی نیست و در دسترس همه قرار دارد، هر چند اصل و تبار آدمی پست و حقیر باشد».

شیپ‌ساید مطالب کتاب را به ۵۲ بخش تقسیم کرده و در هر بخش پس از آوردن سخنانی از اسمایلز خود به تحلیل و تفسیر آن‌ ها پرداخته است. همچنین در انتهای هر بخش، توصیه یا تمریناتی برای مخاطب در راستای گفتار اسمایلز ارائه داده است.

نظرات کاربران

کاربر ۱۵۷۳۱۲۲
۱۳۹۹/۰۷/۱۲

یه چیز جالب قیمتش ۴۵۰۰ اما الکترونیکی ۱۱ تومن

blood
۱۳۹۶/۱۰/۲۹

کتاب خوبی هست

امید
۱۳۹۴/۰۸/۱۰

مطالبش برای کشور سرمایه داری مثل بریتانیا و آمریکا مناسب است و قابل تطبیق با شرایط ما نیست البته پاره ای نکات مناسب ایران هم دارد به هر حال شاید برخی نکات آن برای کسانی که کسب و کار دارند

- بیشتر
hamid
۱۳۹۴/۰۸/۰۹

زیاد جالب نبود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
۳۱,۲۰۰
۴۰%
تومان