دانلود و خرید کتاب مبانی طراحی گرافیک ایمی ای آرنستون ترجمه حسام حسن‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی طراحی گرافیک اثر ایمی ای آرنستون

کتاب مبانی طراحی گرافیک

معرفی کتاب مبانی طراحی گرافیک

کتاب مبانی طراحی گرافیک نوشتهٔ ایمی ای آرنستون (استاد دانشگاه) و ترجمهٔ حسام حسن زاده (دانش‌آموختهٔ طراحی گرافیک و مدرس) است. انتشارات سوره مهر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ هنر طراحی گرافیک است. هنر گرافیک در ایران هنر «ارتباط تصویری» نیز نامیده شده است.

درباره کتاب مبانی طراحی گرافیک

کتاب مبانی طراحی گرافیک را نویسندهٔ کتاب «مبانی طراحی دیجیتالی» نوشته است؛ ایمی ای آرنستون که مدرس هنر، طراحی و گرافیک رایانه‌ای بوده است.

کتاب مبانی طراحی گرافیک در فصل اول دربارهٔ کاربرد هنر طراحی سخن گفته است. فصل دوم این کتاب تاریخ طراحی گرافیک را مرورو کرده و فصل سوم درمورد موضوع «ادراک» مطالبی را ارائه کرده است. فصل چهارم کتاب حاضر «به سوی تعادلی پویا» نام دارد که به موضوعات وحدت بصری و ذهنی و نکات دیگری که به هنر گرافیک مربوط می‌شوند، پرداخته است. فصل پنجم نیز تحت‌عنوان «گشتالت مطلوب» به موضوعاتی همچون نماد، لوگو و علائم تجاری پرداخته است. فصل‌های بعدی این کتاب به‌ترتیب «کاربرد زبان تصویری»، «پویایی چیدمان»، «پویایی رنگ»، «تصویر و عکس در طراحی»، «طراحی تبلیغاتی چیست؟» و «تولیدات گرافیک آنلاین و چاپی» نام دارند.

در پایان هر فصل پروژه‌ها و تمرین‌هایی برای دانشجویان رشتهٔ گرافیک در نظر گرفته شده است.

خواندن کتاب مبانی طراحی گرافیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان و دوستداران هنرهای تجسمی و زیرشاخهٔ طراحی گرافیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب مبانی طراحی گرافیک

«موضوع کتاب حاضر کاربرد اصول ادراک بصری است تا به تمرین ارتباطات تصویری کمک کند. مطالعه دربارهٔ طراحی گرافیک باید با کاربرد مبانی و نظریه‌های طراحی پایه آغاز شود. ویژگی مسائل طراحی گرافیک این است که با اطلاعاتی دربارهٔ چگونگی درک و شکل‌گیری یک سطح دوبُعدی در هم آمیخته است. در این کتاب، در عین حال که اصطلاحات و تکنیک‌های طراحی گرافیک را یاد می‌گیرید، می‌آموزید که آن‌ها تا چه حد با نظریه‌های پایهٔ طراحی دوبُعدی ـ که در مقاطع قبلی یاد گرفته‌اید ـ ارتباط دارند.»

***

«طراح باید عکس‌هایی را برای استفاده در متن به دست آورد یا فرصت مرتب کردن عکس‌های خاصی را داشته باشد. شما ممکن است شخصاً آن‌ها را انتخاب کنید یا از آن‌ها عکس‌برداری کنید. خواندن واحد درسی عکاسی در طراحی گرافیک ایدهٔ خوبی برای هر دانشجوست. با در نظر گرفتن این سه مورد عکس‌هایی برای صفحه‌آرایی خودتان انتخاب کنید: کیفیت چاپ یا فایل دیجیتالی، ارزش طراحی، و توان ارتباط.

برنامه‌های ویرایش عکس این امکان را فراهم کرده‌اند که مشکلات کیفیت چاپ را برطرف کنید. دانستن این نکته خالی از فایده نیست که کیفیت‌های چاپ خوب در عکس به منظور تشخیص و حفظ آن‌هاست. از نبودِ تضاد بین قسمت‌های تاریک و روشن، طیف وسیع رنگ سایه‌ها، فوکوس دقیق (هر جا که مناسب است)، خراش، لکه‌های گَرد و غبار، و دیگر نقص‌ها اطمینان حاصل کنید. جعبهٔ فوکوس دیجیتال، که بحث آن گذشت، ارتباط بین رزولوشن دیجیتالی و تغییر اندازه است.»

نظرات کاربران

unicorn
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

خود کتاب کتاب مفید و خوبیه ولی متاسفانه ترجمه مدام حواس رو از محتوا پرت میکنه به ظاهر ترجمه روان هست اما اصولی نیست و خیلی جاها درک صحیحی از مطلب نمیده فرضا it has nothing to do with (something,real product for example) ترجمه

- بیشتر
yusef_rashidy
۱۳۹۹/۰۷/۰۳

خیلی از تصاویر کتاب که نمونه کارهای تبلیغاتی بودند به دلایلی پاک شدند. درحالیکه کتاب داره توضیح میده، مثلا، در تصویر زیر که تبلیغ شرکت کوکاکولا می باشد.... اما تصویر وجود نداره و سفیده.

shakyba
۱۳۹۸/۰۵/۲۵

مرسیییی مرسیییی که این کتاب رو قرار دادید من میخواستم بخرمش ولی الان با یک چهارم قیمت میتونم داشته باشمش ، ممنونم.

Ehsan
۱۴۰۰/۰۹/۰۴

هه تصاویرش سانسور شده..😏 وقتی تصویر سانسور شده چطور گرافیک رو بهتر درک کنیم؟؟

me
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

محتوای کتاب برای کسایی که تازه وارد دنیای کاری گرافیک میشن خیلی خوب و به درد بخوره.. البته کمی حس و حال کتابای درسی دانشگاهی داره ولی در کل مفید بود.پیشنهاد میکنم واسه طراحای گرافیک

کمند
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

تصاویرشووو چرا پاک کردن؟؟؟⁦☹️⁩⁦☹️⁩⁦☹️⁩

Arash4
۱۴۰۰/۰۷/۰۵

کتاب خیلی خوبیه. فقط بعضی از تصاویر پاک شده

mustafa dehghani
۱۴۰۲/۰۲/۲۵

این کتاب به بدترین شکل ممکن ترجمه شده طوری که ترجمه گوگل ترنسلیت یک سر و گردن از این ترجمه بالاتره شما به سختی می تونید متن رو بفهمید در طول خواندن کتاب تنها حسی که دارید حس هدر دادن وقت و

- بیشتر
Maryam Doosti
۱۳۹۹/۰۸/۲۵

خیلی کتاب عالی وخوبی است

Elnaz
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

کتاب جامع و کاربردی 👌🏻👌🏻

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

حجم

۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان