دانلود و خرید کتاب علم در ادبیات علمی تخیلی رابرت دبلیو بلای ترجمه میثم زینلی‌تهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علم در ادبیات علمی تخیلی اثر رابرت دبلیو بلای

کتاب علم در ادبیات علمی تخیلی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب علم در ادبیات علمی تخیلی

حقیقت شگفت‌انگیزتر از خیال است. یا دست کم این‌طور می‌گویند. اما در ادبیات علمی تخیلی معمولا زمان زیادی به طول می‌انجامد تا خیال به واقعیت تبدیل شود؛ بسیاری از فریبنده‌ترین ایده‌های علم از آزمایشگاه سرچشمه نگرفتند، بلکه سرچشمه آنها از ذهنهای نویسندگان علمی تخیلی بود که تخیلی قوی داشتند.

خواندن داستان بیست هزار فرسنگ زیر دریا نوشته ژول ورن (۱۸۶۹)، الهامبخش سایمون لِیک پسر بچه ۱۲ ساله شده و به این ترتیب او مهندس شناورهای دریایی می‌شود. لیک در ۱۸۹۵، آرگوناث، نخستین زیردریایی که با موفقیت در آبهای آزاد از آن بهره‌برداری شد را طراحی کرد و ساخت. ژول ورن تلگراف تبریکی با این مضمون برای لیک فرستاد که «بخشی از تخیل مرا» به واقعیت تبدیل کردی.

در حقیقت، زیردریایی ها از حدود دویست سال پیش از رمان ژول ورن در کتاب جادوی ریاضی (۱۶۴۸) به فکر جان ویلکینز رسیده بود. دیوید بوشنل در ۱۷۷۵ و رابرت فولتون در ۱۸۰۰ یک زیردریایی آزمایشی ساخته بودند، اما تا زمان لیک بود که زیردریاییها جنبه علمی به خود گرفتند.

آرتور سی کلارک نویسنده ۲۰۰۱: اودیسه فضایی ماهواره‌های مخابراتی را در مقاله‌ای به سال ۱۹۴۵ ابداع کرد. رابرت هاینلاین تقریبا همین کار را با تسلیحات هسته‌ای کرد. شمار زیادی از دانشمندانی که مسوول فرستادن موشک به مریخ بودند می‌گویند شم آنها برآمده از رمان وقایع‌نگاری مریخ اثر رِی برادبری بوده و فضانورد معروف کارل سیگن هم از ادبیات علمی تخیلی به عنوان جرقه پیش‌برنده‌ای نام می‌برد که وی را به علم علاقمند ساخت.

نظرات کاربران

آریو شاه
۱۳۹۴/۰۷/۲۳

کتاب بسیار جالبیه . خواهشا از انتشارات مازیار کتابهای بیشتری رو قرار بدید . متاسفانه قیمت کتابها قدری گرونه ، لطفا در امر قیمت کذاری یه تجدید نظر بفرمایید تا با توجه به گستردگی موبایل و تبلت در میان جوونها

- بیشتر
۱۴۰۰/۰۵/۱۷

کتاب اطلاعات خوبی راجع به انواع مطالب موجود در کتاب ها و فیلم های علمی تخیلی و پیشرفتشون تو دنیای واقعی در اختیارتون میزاره اما کتاب برای سال ۲۰۰۵ عه و خیلی از مطالب و کتاب های معرفی شده قدیمی هستن

- بیشتر
کاربر 8046052
۱۴۰۲/۱۱/۲۰

خوبه

Ali.Mousavi
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

موضوع بر سر محتویات وتاب نیست،موضوع اینه که در دسته بندی رمان علمی تخیلی قرار هست فقط داستان و رمان وجود داشته باشه نه چنین چیزی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
چطور می‌توان خیالپردازی را از واقعیت تمیز داد؟
برای ایده‌های نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی هم حق ثبت اختراع گرفت، بر این مبنا که ایده‌پردازی نود درصد اختراع است.
کتابخوان_پردیس
بسیاری از فریبنده‌ترین ایده‌های علم از آزمایشگاه سرچشمه نگرفتند، بلکه سرچشمه آن‌ها از ذهن‌های نویسندگان علمی تخیلی بود که تخیلی قوی داشتند.
کتابخوان_پردیس

حجم

۳۶۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۳۶۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان