دانلود و خرید کتاب تو می‌آیی علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تو می‌آیی اثر علی صفایی حائری

کتاب تو می‌آیی

امتیاز:
۴.۴از ۴۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تو می‌آیی

«تو می‌آیی»، مجموعه‌ای است درباره امام زمان (عج)، از زنده‌یاد علی صفایی حائری، که در آن به ضرورت وجود امام و به تبیین انتظار و وظیفه ما پرداخته‌ و به شبهاتی پاسخ داده‌ است. چهار عنوان از این مجموعه «انتظار»، «ای نزدیکتر از من به من»، «عصر انتظار» و «سروده‌های انتظار» را صفایی خود نوشته‌ که تاکنون تنها «ای قامت بلند امامت»، به طبع رسیده بود. اکنون مؤسسه فرهنگی لیلة القدر که هدفی جز تبیین معارف دینی ندارد، تمام این چهار گفتار را در یک مجلد در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نظرات کاربران

Rara,the real snowwhite
۱۳۹۹/۰۲/۲۶

کتاب سنگینیه. خیلی جالبه.معمولا میگن که انتظار منجی برای برقراری صلح جهانیه..ولی نویسنده این کتاب نظر جالب و جدیدی داره و با نگاه نو به مسیله ظهور منجی میپردازه.میگه اینها رو که با قوانین انسانی و خرد جمعی هم میشه

- بیشتر
محمد شریعتی
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

این کتابِ فوق‌العاده شامل ۶ یادداشت عمیق از استاد صفایی با محوریت امامت و مهدویت هستش ‌ ۴ یادداشت اول، مفاهیم بسیار عمیق و قابل تامل داره و قطعا نیاز داره تا روزها و بلکه ماه‌ها در موردشون فکر کنیم و عملی‌شون

- بیشتر
🌸فطرس🌸
۱۳۹۹/۰۷/۰۲

ممکن است انتظار را برای خودمان بد معنا کرده باشیم،انتظار چیزی نیست که تنها گوشه ای بنشینیم و دست به دعا برداریم و وا فراقا سر بدهیم. منتظر واقعی، از بیتابی،یکجا نمی نشیند و چون مرداب نیست! که مرداب و راکد

- بیشتر
Mina
۱۴۰۰/۰۱/۱۸

کتاب های این نویسنده رو میذارید تو بخش بی نهایت؟ خیلی ممنون طاقچه جان.

abd_mola
۱۴۰۱/۰۴/۰۱

خیلی خیلی زیباست

۲۹۶۸۲۶۱
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

سلام وقعا کتاب مفید سودمندی حتما بخونید بهتون واقعا اضافه میشه

کاربر ۱۹۴۷۷۲۹
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

لذت مطالعه نثر زیبای استاد صفایی حایری را در وصف عطش انتظار موعود از دست ندهید

کاربر 162100
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

کتاب خیلی مطلب نداشت به ازای وقتی که می برد شاید بهره کافی ندهد

sunlight
۱۴۰۲/۰۳/۲۸

از دل آمد و بر دل نشست‌.

ya zeinab
۱۴۰۰/۰۴/۱۴

کتاب خوبی بود در کل ولی ابتدای کتاب جذابتر بود و آخرش هم جالب نبود کلا متوسط بود و بیشتر جذابیت ظاهری نوشته بود..

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۲)
حضور تو پیداست. من غائبم. آیا امید ظهوری هست؟؟
اِیْ اِچْ|
اگر این گونه به جزم می‌گویم، به خاطر این شهود مهاجم و این سوز بی‌قراری است که گام‌های خسته‌ام را از شیار لحظه‌های سخت و روزهای درد و شام‌های غربت تا این...تا این پیشانی چروکیده و موهای سپیدم بالا کشانده، ولی دست از طلب نشسته و چشم از راه برنداشته، که می‌داند تو می‌آیی ... که می‌داند تو می‌آیی.
آلوین (هاجیك) ツ
عشق، خود نیاز است، اما نیاز به تبدیل شدن و به این‌گونه از بن‌بست رهیدن، از خود خلاص شدن و به معشوقی که بالاترش یافته‌ای پیوستن و با او ماندن؛ چون هنگامی که بودن تو، ماندن است و ماندن تو، مرگ است و گند است، باید این بودن، از بن‌بست ماندن نجات بگیرد. باید در راهی بیفتد و جهتی بیابد. این نیاز، عشق است و عشق از این نیاز برخاسته.
آلوین (هاجیك) ツ
انتظار درست، زمینه سازی مناسب است.
چڪاوڪ
انتظار نه احتراز، نه اعتراض، که آمادگی و سازندگی و تقدیر و تدبیر و تربیت و تشکل جدید را در دامان خویش دارد.
چڪاوڪ
آدمی دلی دارد که با شهادت این عالم تأمین نمی‌شود، که دل آدمی بزرگتر از محدوده این زندگی است. و همین دل بزرگ، گرایش به غیب را دارد. و همین گرایش به غیب، انتظار را می‌آورد، که در واقع ربط ایمان و غیب و انتظار است.
چڪاوڪ
روح انتظار با دستیابی به امن و رفاه و رهایی که آرمان‌های انسان معاصر و شاید خود ما هم باشد، آرام نخواهد گرفت و کسانی که همراهی حجّت و معیت محمّد و آل محمّد را می‌خواهند نمی‌توانند تا این سطح قرار بگیرند و تا این حدّ آرام باشند، که انسان معاصر چه بسا بتواند با تکیه بر علم و عقل و عرفان، بدون نیاز به وحی و مذهب تا این مرحله گام بردارد و با عقل جمعی و روح جمعی و غریزه جمعی به این مهم نائل آید. پس ما که از ضرورت وحی و اضطرار به حجّت و انتظار حجّت دم می‌زنیم باید از اول حساب را روشن کنیم و سنگمان را حق کنیم؛ چون ما مدعی هستیم که آدم برای بیشتر از هفتاد سال برنامه‌ریزی شده و معتقد هستیم که بافت و ساخت انسان و جهان با این سطح از رفاه و امن و رهایی، سازگار نیست.
چڪاوڪ
منتظر مهدی و قائم آل محمد که برای تمامی آدم‌ها و برای تمامی قدرت‌ها طرح دارد و حرف دارد و برخورد دارد، چگونه می‌تواند آماده نشود و زمینه‌سازی ننماید... که در حدیث آمده؛ «یوَطِّئُونَ للمهدی سلطانَه. و این آماده‌باش و زمینه‌سازی، در فکر، در روحیه، در طرح و عمل اثر می‌گذارد و در واقع تقدیر جدید و برنامه‌ریزی و تدبیر جدید و مدیریت و تربیت مهره‌های کارآمد و جاسازی این مهره‌ها در جای مناسب که با کار کم، بهره زیاد بیاورند و با قطره‌های محدود حرکت و شور ایجاد کنند
farkhonde
آدمی دلی دارد که با شهادت این عالم تأمین نمی‌شود، که دل آدمی بزرگتر از محدوده این زندگی است. و همین دل بزرگ، گرایش به غیب را دارد. و همین گرایش به غیب، انتظار را می‌آورد، که در واقع ربط ایمان و غیب و انتظار است.
آلوین (هاجیك) ツ
انتظار می‌تواند در نابسامانی‌ها، در ظلم و جنگ، در جهل و خدعه و در فقر و مسکنت، ریشه داشته باشد. آدمی می‌تواند امن و صلح و عدل و قسط و آگاهی و حکمت و بی‌نیازی و غنا و آرامش و قرار قلبی را توقع داشته باشد و اگر در واقعیت موفق نشد به رؤیا، به تخیل، به هنر، دل ببندد و یا در راه تحقق این‌ها قدم بردارد و کار کند و آماده شود که انتظار درست، زمینه سازی مناسب است.
لَبیکَ یا مهدی (عج)

حجم

۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان