دانلود و خرید کتاب درآمدی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ مطابق با سرفصل‌های دانشگاهی درس آشنایی با قانون اساسی احمد موسیوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ مطابق با سرفصل‌های دانشگاهی درس آشنایی با قانون اساسی اثر احمد موسیوند

کتاب درآمدی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ مطابق با سرفصل‌های دانشگاهی درس آشنایی با قانون اساسی

انتشارات:نشر روزگار
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درآمدی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ مطابق با سرفصل‌های دانشگاهی درس آشنایی با قانون اساسی

«درآمدی برقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» به قلم احمد موسیوند به بررسی و تحلیل اجمالی مباحث و فصول قانون اساسی پرداخته است. ویژگی اصلی این کتاب، هماهنگی محتوای آن با سرفصل پیشنهادی درس آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده که یکی از دروس عمومی و در زمرهٔ دروس معارف اسلامی است که از طرف معاونت محترم امور اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ارائه گردیده است. همچنین در تدوین این کتاب، با توجه به مخاطبان اصلی آن، یعنی دانشجویان رشته‌های درسی مختلف، تلاش شده است تا مطالب با زبان ساده و محتوای قابل فهم، مطرح و مورد بحث قرار گیرند.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
در اسلام عرب بر عجم، عجم بر عرب، سرخ پوست بر سفید پوست و سفید پوست بر سرخ پوست، هیچ برتری ندارند بلکه تنها فضیلتی که موجب امتیاز می‌گردد تقوی است.
farimah
هیچ فردی نمی بایست بیش از یک تابعیت داشته باشد
farimah
بنابر اصل سی ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همهٔ ملت تا پایان دورهٔ متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خود کفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.»
farimah
در اصل سیزدهم، ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی را تنها اقلیت‌های دینی می‌شناسند که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می‌کنند
farimah
براساس اصل دوازدهم قانون اساسی، دین رسمی ایران اسلام و مذهب، جعفری اثنی عشری است و این اصل الی الابد غیر قابل تغییر است. همچنین براساس این اصل، مذاهب دیگر اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل می‌باشند و پیروان این مذاهب در انجام مراسم مذهبی، طبق فقه خودشان آزادند و در تعلیم و تربیت دینی و احوال شخصیه (ازدواج، طلاق، ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه‌ها رسمیت دارند
farimah
"دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات، با رعایت موازین اسلامی، تضمین نماید و امور زیر را انجام دهد: ۱- ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او. ۲- حمایت مادران، بالخصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند و حمایت از کودکان بی سرپرست. ۳- ایجاد دادگاه صالح، برای حفظ کیان و بقای خانواده ۴- ایجاد بیمهٔ خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی سرپرست ۵- اعطای قیمومت فرزندان به مادران شایسته در جهت غبطهٔ آنها در صورت نبودن ولی شرعی."
farimah
حقوق بشر مجموعه امتیازاتی است که افراد یک کشور، صرفنظر از تابعیت، مذهب، نژاد، رنگ و جنسیت باید دارا باشند و دولت‌ها موظفند آن حقوق را محترم شمرده و از وضع قوانینی که مخالف حقوق بشر باشد خودداری کنند
farimah
در تحکیم بنیادهای اقتصادی، اصل، رفع نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل اوست، نه همچون دیگر نظام‌های اقتصادی تمرکز و تکاثر ثروت و سودجویی.
farimah
به موجب بند ۳ اصل سوم قانون اساسی «آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و تسهیل و تعمیم آموزش عالی» از وظایف نظام جمهوری اسلامی است.
farimah
اصل بیست و نهم قانون اساسی چنین مقرر می‌دارد: "برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کار افتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی. دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تأمین کند."
farimah

حجم

۱۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان