دانلود و خرید کتاب جوان موفق عباس رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جوان موفق اثر عباس رحیمی

کتاب جوان موفق

نویسنده:عباس رحیمی
انتشارات:نشر جمال
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جوان موفق

از مقدمه کتاب: پیشرفت، پویایی، نشاط و سرافرازی جامعه در گروِ تلاش جوانان است؛ زیرا جوانان، فردا را می‌‏سازند. تمام کشورها ـ به‌‏ویژه کشورهای پیشرفته ـ روی جوانان سرمایه‌‏گذاری می‌‏کنند و از همان آغاز زندگی، به جوانان یاد می‏‌دهند که چگونه فردا را بسازند. تکامل صنایع، اقتصاد، فرهنگ و هنر هر کشور به خلاقیت و تکامل جوانانش بستگی دارد. کشورهای استعماری به همان اندازه که به فکر پیشرفت خود هستند، تلاش می‏‌کنند جلوی رشد جوانان کشورهای عقب‌‏مانده و استعمار زده را بگیرند. استعمارگران نمی‌‏خواهند کشورهای دیگر از نظر علمی، پیشرفت کنند. آنان، جوانان کشورهای دیگر را سرگرم عیاشی، اعتیاد و فساد می‏‌کنند تا بتوانند نسل سازنده فردا را از صحنه علم و مدیریت جهانی خارج سازند. کشور ما ـ که گرفتار نقشه‌‏های استعماری بود ـ به برکت انقلاب اسلامی آزاد شد. پس از انقلاب، جوانان پا به عرصه دانش و تولید گذاشتند و امروز، تمام درهای ترقّی و تکامل به روی جوانان باز است؛ فقط همّت خود آنان را می‌‏طلبد.

نظرات کاربران

mahsa
۱۳۹۵/۱۱/۲۳

به کوچه ای وارد می شدم که پیرمردی از آن خارج شد. پیرمرد گفت: نرو، بن بست است.  گوش نکردم و رفتم. بن بست بود.  برگشتم. به سر کوچه که رسیدم، پیر شده بودم.  آدم موفق، کسی نیست که همه چیز را تجربه

- بیشتر
امیر
۱۳۹۴/۰۶/۲۳

کتاب بسیار زیبایی هست و به همه این کتاب رو رو پیشنهاد میدم چه بزرگ چه کوچیک :)

S
۱۴۰۰/۰۹/۲۶

بسیار عالیییی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
رسول خدا صلی‌الله‌عليه‌و‌آله فرمودند: «در روز قيامت، پيش از آنکه انسان قدم از قدم بردارد، چهار چيز از او سوال می‌شود: ... درباره جوانی او می‌پرسند که چگونه آن را صرف کرده است. »
مادربزرگ علی💝
کمتر کسی است که در دوران پيری بر جوانی از دست رفته‌اش تأسّف نخورد. جوانان عزيز بايد پيش از آنکه گرفتار تأسّف بيهوده شوند، از نيرو و استعدادهای سرشار خود بهتر و در جهت صحيح بهره گيرند؛ زيرا در فصل جوانی، زمينه پيشرفت آماده است و اتلاف وقت، از دست دادن فرصت‌ها و به‌کار نگرفتن توانمندی‌ها و استعدادها، خسارت جبران‌ناپذيری به‌دنبال خواهد داشت.
مادربزرگ علی💝
خداوند شما را از ناتوانی آفريد، پس از ناتوانی شما را به نقطه قوّت رساند و پس از آن، باز هم به ناتوانی و پيری خواهيد رسيد. جوانی، نقطه قوّت عمر انسان است که دو طرف آن را ضعف و سستی پوشانده است. خوشا به حال کسی که ارزش اين نقطه قوّت را بداند و بيشترين محصول را از آن برداشت کند!
مادربزرگ علی💝
کوتاهی بس است؛ ای دولت‌مردان! شعار کافی است. ای برنامه‌ريزان! به عمل روی آوريد. نسل جوان را اميدوار سازيد و آنها را در خدمت به کشور و ملّت به‌کار گيريد.
مادربزرگ علی💝
انسانِ پيروز کسی است که قانون نظم را در تمام مسائل زندگی‌اش حاکم سازد. اگر کسی بخواهد از عمر خود بهره ببرد بايد زندگی خود را نظم دهد. از نظر فرهنگ اسلام، نظم از نشانه‌های تقوا و ايمان است. نظم تا آن‌جا مورد توجه قرار گرفته که حضرت علی عليه‌السلام در آخرين وصايای خود، پس از سفارش به تقوا، به نظم سفارش می‌کند: «اُوصِيکما وَ جَمِيعَ وُلْدِی وَ اَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کتابِی بِتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ اَمْرِکمْ. » من، شما و فرزندان و تمامی کسانی را که اين نامه من به او برسد به تقوا و نظم در امور سفارش می‌کنم.
مادربزرگ علی💝
نداشتن دوست صميمی و شايسته، مايه محروميت‌هايی در زندگی دنيا و آخرت است؛ ولی مصيبت بزرگ‌تر، داشتن دوستان فاسد و رفاقت با عناصر شيطانی است. همنشينی با دوست بد، آدمی را سيه‌روز و تيره‌بخت خواهد ساخت. قرآن کريم از قول برخی دوزخيان ـ که گرفتار دوست فاسد شده و به جهنم رفته‌اند ـ نقل می‌کند: «يا وَيْلَتَی لَيْتَنِی لَمْ اَتَّخِذْ فُلانا خَليلاً لَقَدْ اَضَلَّنی عَنِ الذِّکرِ». ای کاش فلانی را به دوستی نگرفته بودم که زندگی‌ام را تباه کرد و مرا از راه خدا به بيراهه کشاند!
مادربزرگ علی💝
به اهل خير و خوبان نزديک شو تا از آنان به حساب آيی و از افراد فاسد و اهل شر دوری کن تا از آنان به حساب نيايی.
مادربزرگ علی💝
کسی که شش خصلت داشته باشد، شايستگی رفاقت ندارد: کسی که با تو سخن به دروغ گويد و اگر به او اعتماد کردی خيانت کند و اگر او به تو اعتماد کرد تو را متهم به خيانت نمايد و چون به او خيررسانی کفران کند و چون به تو خيری رساند منّت گذارد.
مادربزرگ علی💝
دولت اسلامی بايد به دور از شعار و هياهو و استفاده ابزاری از جوانان، به فکر حلّ مشکلات آنان باشد، موانع رشد را از سر راهشان بردارد، راه تحقيق را به آنان نشان بدهد، ابزار کار و امکانات را در اختيارشان قرار دهد و زمينه خلاّقيت آنان را فراهم آورد. اگر جوانان به آينده اميدوار باشند و دغدغه مشکلات را نداشته باشند و راه تحقيق و کار به روی آنان باز باشد، می‌توانند اين کشور را به قلّه رفيع ترقّی برسانند؛ در آن صورت، هيچ‌گاه مغزها فرار نخواهند کرد و نخبگان المپيادها جذب کشورهای ديگر نخواهند شد. کشور ما بهترين مغزها را دارد؛ ولی افسوس که دشمنان از آنها استفاده می‌کنند و اين نيست مگر به دليل بی‌توجّهی به آنان و حلّ نکردن مشکلات تحصيلی، تحقيقی و شغلی آنها.
مادربزرگ علی💝
آينده را تلاش يا تنبلی امروز ما روشن می‌کند.
ام‌البنین

حجم

۲۱۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۱۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان