دانلود و خرید کتاب قانون 5 ثانیه مل رابینز ترجمه افشین چایچی نصرتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز

کتاب قانون 5 ثانیه

نویسنده:مل رابینز
انتشارات:نشر نوین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قانون 5 ثانیه

کتاب قانون 5 ثانیه نوشته‌ی مل رابینز است که انتشارات نشر نوین با ترجمه افشین نصرتی آن را به چاپ رسانده است. این کتاب درباره تکنیکی است که به شما کمک می‌کند شجاعت بیشتری در تصمیم‌گیری داشته باشید، بتوانید بر مشکلات غلبه کنید و موفقیت را به دست آورید.

درباره کتاب قانون ۵ ثانیه

احتمالاً برای خیلی از ما پیش آمده که دل‌مان بخواهد صبح‌ها تا می‌توانیم، در تخت‌خواب و زیر لحاف گرم بخوابیم. آن‌قدر بر سر ساعت بزنیم و زنگ را به تأخیر بیندازیم تا دیگر خسته شود و زنگ نزند. اما بعد از بیداری، پشیمانی سراغ‌مان می‌آید و حسرت زمان از دست رفته و کارهای نکرده را می‌خوریم. یا شاید جزو عده‌ای باشید که به هنگام تصمیم‌گیری آن‌قدر فکر می‌کنند تا سرآخر منصرف از انجام کار شوند. وقتی به زندگی خود نگاه می‌کنند کوله‌باری از ایده‌های جذاب دارند، بدون آن‌که حتی یکی از آنها را انجام داده باشند. ترس از عملی کردن تصمیم‌های‌شان، همیشه مانع انجام کار شده است.

مل رابینز در کتاب قانون 5 ثانیه از واقعیتی پرده برمی‌دارد که شاید هیچ‌کدام از ما تا به حال نمی‌دانستیم و به این موضوع توجه نکرده بودیم. او می‌گوید مغز شما فقط زمان کوتاهی اجازه می‌دهد تصمیم بگیرید و آن را عملی کنید. زمانی که برای رابینز پنج ثانیه طول می‌کشد. او می‌گوید پس از این مدت، ذهن، خود به خود شما را از انجام کار منصرف می‌کند؛ چون برای بقا برنامه‌ریزی شده و نمی‌تواند کارهایی که ممکن است برای شما سخت، ناراحت‌کننده یا ترسناک باشند را بپذیرد. پس به همین‌خاطر است که بعد از چند ثانیه به شما می‌گوید: «آره، همین درسته. بخواب. بیرون خبری نیست.»

مل رابینز قصد دارد شما را از این حاشیه امن خارج کند. در مواجهه با واقعیت قرار دهد و خطر از دست رفتن زمان را گوشزد کند.

شما در کتاب قانون پنج ثانیه فقط از واقعیات خواهید شنید. روایت‌هایی از مردمی که با قانون پنج ثانیه توانستنند به موفقیت‌های بزرگی برسند؛ و شاید یکی از جذاب‌ترین روایت‌ها، مربوط به نویسنده باشد. او تعریف می‌کند که قبل از کشف این قانون، در فلاکت کامل بود. همه چیز در حال نابودی بود. مشکلات شغلی، خانوادگی، بدهی‌ها و... یک شب آگهی تلویزیونی‌ای توجه‌اش را جلب می‌کند. هیچ اتفاق خاصی در آن آگهی وجود نداشت. فقط با شمارش معکوس، ۵..۴..۳..۲...۱.. شلیک اتفاق می‌افتاد. همین. صبح فردا، رابینز به جای این‌که روی دکمه تأخیر ساعت بزند، با خودش زمزمه کرد: پنج... چهار... سه... دو... یک، و بلند شد. به خودش گفت باید در عرض این چند ثانیه حتماً بلند شوم. او فضای اتاق را سرد و تاریک توصیف کرد. در یک روز زمستانی مل رابینز تصمیم گرفت، و بلند شد. از آن روز به بعد همه کارها را با این تکنیک انجام داد.

تصمیم بگیرید، یپش از آن‌که ذهن‌تان شما را منصرف کند. این یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی است که در کتاب قانون 5 ثانیه خواهید آموخت. در این اثر درباره شجاعت می‌خوانید و پی خواهید برد که شجاعت فقط رفتن در دهان یک شیر یا پرش از ارتفاعی بلند نیست. شجاعت می‌تواند هر روز اتفاق بیفتد. شما وقتی توانایی انجام کاری را پیدا می‌کنید که به نظر دشوار می‌رسد، یعنی شجاعید.

رابینز در کتاب قانون ۵ ثانیه می‌گوید: «یک لحظه شجاعت می‌تواند روزتان را تغییر بدهد. یک روز می‌تواند زندگی‌تان را تغییر بدهد و یک زندگی می‌تواند جهان را دگرگون کند.» او به شما می‌گوید اگر به دنبال کسی هستید که زندگی‌تان را تغییر بدهد، در آینه نگاه کنید.

شاید باور کردنش سخت باشد اما مل رابینز با همین تکنیک به ظاهر کوچک، و پیش پا افتاده از، به قول خودش، فلاکت در زندگی، به پرمخاطب‌ترین سخنران در جهان تبدیل شد. او می‌گوید با استفاده از این قانون گرایشم به بیش از حد فکر کردن درباره کوچک‌ترین حرکات را، با گرایش به عمل کردن عوض کردم.

کتاب قانون پنج ثانیه به شما آموزش می‌دهد چطور زندگی شادتری نه فقط برای دیگران، بلکه برای خودتان داشته باشید. از انجام کارها نهراسید. بر احساسات‌تان غلبه کنید و تصمیم بگیرید. به این حقیقت پی ببرید که تقریباً بهترین زمان انجام یک کار هیچ وقت نمی‌رسد. شما باید خودتان بهترین وقت را تعیین کنید، در سریع‌ترین زمان ممکن. خودتان را برای انجام کارهایی که مدتهاست فقط در فکرتان بوده آماده کنید.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب قانون 5 ثانیه هیچ تکنیک عجیب و غریبی به شما ارائه نخواهد کرد. قرار نیست با فرمول‌های انگیزشی خاص مواجه شوید. شما با خواندن این کتاب درک بهتری از زندگی پیدا خواهید کرد. این کتاب مهم است، زیرا به شما یادآوری می‌کند زمان زیادی برای تصمیم‌گیری ندارید. باید از منطقه امن خود خارج شوید. لازم است خطر کنید تا موفق شوید.

خواندن کتاب قانون 5 ثانیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

به همه افرادی که فکر می‌کنند پر از ایده‌های جدابند ولی در مرحله تصمیم‌گیری متوقف می‌شوند، افرادی که نمی‌توانند برای زندگی خود برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و همیشه عقب هستند و آنها که همین امروز صبح چندین بار دکمه تأخیر ساعت را زدند، پیشنهاد می‌کنیم کتاب قانون پنج ثانیه را بخوانند.

درباره مل رابینز

مل رابینز، نویسنده آمریکایی، گوینده و مفسر انگیزشی، در ۶ اکتبر سال ۱۹۶۸ در شهر کانزاس، میسوری متولد و در شمال ماستگون، میشیگان بزرگ شد. او مدرک خود را از دانشکده حقوق کالج بوستون گرفت. شغل او در ابتدا وکیل مدافع جنایی بود.

پس از موفقیت در نوشتن کتاب قانون 5 ثانیه و سخنرانی‌های پرمخاطبی که داشت، حالا رهبر برنامه‌های آموزشی چند ساله «جانسون اند جانسون» است. سخنرانی او در تدایکس تا سال ۲۰۱۹ بیش از بیست میلیون بار در یوتیوب دیده شده است. او در این سخنرانی درباره «چگونه درجا زدن خود را متوقف کنیم؟» صحبت کرد و توانست مخاطبان بسیاری را جذب خود کند.

کتاب قانون ۵ ثانیه رابینز نیز با استقبال خوبی مواجه، و ششمین کتاب پرخواننده آمازون در سال ۲۰۱۷ شد. رابینز کتاب پرفروش دیگری هم به نام «از این‌که بگویید من خوبم دست بردارید» دارد. این کتاب هم با محتوای انگیزشی توانسته مخاطبان بسیاری را جذب خود کند.

مل رابینز در سال ۱۹۹۶ با کریستوفر رابینز ازدواج کرد و آنها اکنون سه فرند دارند. جالب این‌جاست که او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «با همین قانون 5 ثانیه از دورانی که پر از اختلاف و مشکل بودیم به گرفتن بیستمین جشن سالگرد ازدواج رسیدم.»

در بخشی از کتاب قانون 5 ثانیه می‌خوانیم

این کتاب، داستان واقعی قانون ۵ ثانیه است: چی هست، چرا جواب می‌دهد و چطور زندگی آدم‌ها در سراسر جهان را دگرگون کرده است. یادگرفتن این قانون، آسان و اثر آن چشم‌گیر است. این قانون همان راز تغییر همه چیز است. همین که این قانون را یاد بگیرید، می‌توانید بلافاصله از آن استفاده کنید. این قانون به شما کمک می‌کند هرروز اعتماد به نفس و شجاعت بیشتری زندگی کنید، عشق بورزید، کار کنید و حرف بزنید. اگر یک بار از آن استفاده کنید، دیگر هر وقت لازمش داشته باشید، کنارتان خواهد بود. 

من قانون 5 ثانیه را زمانی ساختم که همه‌چیز در زندگی‌ام داشتن از هم می‌داشید. و منظورم از همه‌چیز، دقیقا همه‌چیز است: ازدواجم، اوضاع مالی، شغلم و عزت نفسم به فلاکت افتاده بود. مشکلات آنقدر به نظرم بزرگ می‌امدند که هر صبح برای بیرون آمدن از رختخواب باید با خودم کلنجار می‌رفتم. در واقع این قانون را برای این اختراع کردم که به من کمک کند، عادت زدن روی دکمه تاخیر زنگ بیداری را ترک کنم. 

نظرات کاربران

BehzadArtmim
۱۳۹۷/۱۰/۰۷

کل قانون همینه 5_4_3_2_1 بزن بریم پنج ثانیه از پنج به یک شروع به شمردن کنین بعد شروع کنین ایده جالبیه ولی اینکه یه کتاب در موردش نوشته شده خیلی مسخرست کل کتاب در مورد پیام افرادیه که به نویسنده دادن و راضی بودن در

- بیشتر
هلیا
۱۳۹۸/۰۹/۰۹

همیشه هم لازم نیست که هر کتابی کلی مطلب جدید بهمون یاد بده . گاهی یه نکته به ظاهر ساده که از یه کتاب خوب یاد می گیریم و مهم تر این که به کارش می بندیم ، می تونه

- بیشتر
میلاد
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

سلام. اصل مفهوم کتاب جمله آخر کتابه اما با مثال های زیادی که آورده شده علاوه بر قانون پنج ثانیه بر مواردی از جمله غلبه بر تعلل و اضطراب و ... تاکید شده و اصل مطلب رو هم ملموس تر کرده

- بیشتر
shahin
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

خلاصه قانون پنج ثانیه این است: آدم هایی که عادت دارند برای انجام هر کاری تعلل کنند و بهانه بیاورند و این موضوع همیشه آن ها را از مسیر موفقیت دور کرده است، اگر می خواهند این روش زندگی خود

- بیشتر
Miral
۱۳۹۷/۱۰/۲۵

5 4 3 2 1 قانونی کارامد و عالی. کل حرف این کتاب همین هست که با این قانون میتونید دست به اقدام چیزهایی بزنید که قبلا فقط به عنوان برنامه ریزی داشتید و عمل نکردید! به نظرم این قانون خیلی

- بیشتر
ــسیّدحجّتـــ
۱۳۹۷/۱۰/۰۷

کل کتاب رو میشه تو ۲۰ صفحه خلاصه کرد ولی به کارایی و کاربردی بودنِ تنها نکته‌ای که داشت، میشه ۵ستاره داد... در یک کلام: فقط نکته‌اش لذیذ بود

Star
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

جزو بهترین هاست.

gharibimohammad
۱۳۹۹/۰۱/۰۲

اگر یادداشت برداری کنید بسیار کاربردی هست

farhangmk
۱۳۹۹/۰۵/۱۱

کتاب اثر مرکب و قانون پنج ثانیه زندگی هرکسی رو تغییر میده

soleco
۱۳۹۹/۰۷/۱۹

واقعا برای من که جواب میده، یه قانون خیلی ساده و عملی داره ولی به نظرم خیلی حاشیه داده نویسنده ، ۴۵۰ صفحه!! به نظرم ته تهش ۵۰ صفحه مفید از توش در میومد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۶۵)
اگر فقط وقتی عمل کنید که حسش را دارید، هیچ‌وقت به چیزی که می‌خواهید نمی‌رسید.
Star
اگر دنبال کسی هستید که زندگی‌تان را تغییر دهد، در آینه نگاه کنید.
Peyvand
شجاعت همان تعهد به شروع بدون هیچ ضمانتی برای موفقیت است. جوان وولفگانگ ون گوگ
مجید مبلغی
همهٔ ما گناهکاریم که فکر می‌کنیم، اما عمل نمی‌کنیم.
ــسیّدحجّتـــ
مهم نیست زندگی‌تان چقدر بد به نظر می‌رسد، همیشه می‌توانید بدترش کنید.
ــسیّدحجّتـــ
تردید بوسهٔ مرگ است.
ــسیّدحجّتـــ
یک لحظه شجاعت می‌تواند روزتان را تغییر دهد. یک روز می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. و یک زندگی می‌تواند جهان را دگرگون کند.
enayatzadeh
می‌توانید شجاعت را انتخاب کنید یا راحتی را، اما نمی‌توانید هر دو را داشته باشید.
ــسیّدحجّتـــ
اگر تا حالا برای‌تان سوال شده که چرا وادارکردن خودتان به انجام کارهایی که می‌دانید مشکلات‌تان را حل و زندگی را بهتر می‌کنند اینقدر دشوار است، پاسخ ساده است. به خاطر احساسات‌تان است. هیچ‌کدام از ما متوجه این موضوع نمی‌شویم، اما تقریبا تک‌تک تصمیمات‌مان را نه با منطق، نه با دل‌مان، نه بر اساس اهداف یا رویاهای‌مان، که با احساسات‌مان می‌گیریم. و احساسات‌مان در لحظه هم تقریبا هیچ‌وقت با آنچه برای‌مان بهتر است، همسو نیست.
.
می‌دانستم باید چه کنم، اما نمی‌توانستم خودم را وادار به عمل کنم. همین است که تغییر را اینقدر دشوار می‌کند. تغییر شما را ملزم به انجام کارهایی می‌کند که دشوار و ترسناک به نظر می‌رسند. تغییر مستلزم شجاعت و اعتمادبه‌نفس است
hessam_kk

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان