دانلود و خرید کتاب گیاهان دارویی علی توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گیاهان دارویی اثر علی توکلی

کتاب گیاهان دارویی

نویسنده:علی توکلی
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گیاهان دارویی

«گیاهان داروییِ» علی توکلی، روایتی ساده از آثار و افکار طبیبان سنتی ایران برای فرهیختگان علم پزشکی و داروشناسان و داروفروشان گیاهی امروز است. در این اثر علاوه بر خواندن تاریخچه طب سنتی و آداب و اخلاق طبابت با انواع مزاج‌ها و عناصر تشکیل دهنده طبیعت، گیاهان دارویی و نسخه‌های نمونه‌ای از آنها آشنا خواهید شد.

نظرات کاربران

امیرمهدی
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

کتاب ، کتاب خوبی هست بنده خودم در زمینه طب سنتی و اسلامی مدرک دارم و مطالعه این کتاب رو پیشنهاد میکنم بعضی از متون که ترجمه اونها قدیمی هست مثل قانون و رساله ذهبیه که من نسخه های ترجمه

- بیشتر
کاربر ۴۳۳۷۸۷۹
۱۴۰۱/۰۲/۲۳

اقا بگم به یک پاپاسی هم ارزش نداشت باورت می شه 😐. اسم کتاب گیاهان دارویی هست و نو انتظار داری بیاد برات با تصویر در مورد گیاه دارویی صحبت کنه و بگه بهت که چطور استفاده بشه تا سی

- بیشتر
کاربر 3235464
۱۴۰۰/۰۳/۰۷

کتاب خیلی جالب و سرگرم کننده ایه کامل خوندمش ازش خوشم اومد با تشکر از مؤلف 🙏🏻🙏🏻

سرباز حضرت مهدی
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

کتاب از بنیه علمی قوی برخودار نیست، در ضمن توضیحات درست و کاملی در مورد گیاهان داده نشده.

Dr.h.mirzaye
۱۴۰۱/۰۶/۲۳

قدر زر زرگر بداند ⭐قدر گوهر گوهری⭐سپاس از همت و تلاش شما💠دکتر حسین میرزائی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
طب را در ایران به چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح نسبت داده‌اند، که متأسفانه مثل کشور هندوستان به اوراد و سحر و جادو آمیخته و کم کم از صورت خارج شده است.
دهقان غذاخوار
گیاه بادآورد را با بیست تاشصت گِرم در یک لیتر آب دم می‌کنند دم کرده آن در این مقدار آب در عفونت‌های سینه‌پهلو و انواع تب تجویز می‌شود. اگر بیست تا چهل گرم بادآورد را در یک لیتر شربت مخصوص دم کنند قبل از هر غذا دو تا سه قاشق سوپ خوری از آن بخورند دارای خواص کاملی می‌باشد. در بیماری روماتیسم مصرف دم کرده بیست تا شصت گرم از این گیاه در یک لیتر آب موجب می‌شود که اسیداوریک بدن به خارج دفع گردد و موجب راحتی و تسکین کامل بیمار می‌شود.
Anisa
مقوی معده، نیروبخش، مقوی قلب وبادشکن است و برای عوارض ضعف معده، اختلالات هاضمه، دل به‌هم‌خوردگی، انواع قولنج، انواع اسهال مصرف می‌گردد، سوسنبر کرم کش است و بچه‌هایی که به واسطه داشتن کرم معذب شده‌اند باید از آن مصرف کنند
Anisa
ریشه و برگ گیاه دارای اثر مقوی معده، مدر، ضد اسکوربوت، تصفیه کننده خون، و صفرابر است، به علاوه برای مبتلایان به بیماری قند مفید تشخیص داده شده است. امروزه بیشتر توجه به اثر صفرا بر این گیاه دارند و در طبابت‌ها از آن برای رفع احتقاق‌های کبدی، التهاب و ورم مجرای دفع صفرا و دفع سنگ‌های صفراوی استفاده به عمل می‌آورند. دندان شیر سرشار از ویتامین‌های A و B و C می‌باشد. شیره‌ای که از برگ‌های دندان شیر گرفته می‌شود به مقدار پنجاه گرم آن درصد گرم شیر برای بیماری‌های پوستی، سودا، جرب، ورم کبد و طحال، نقرس، روماتیسم، یرقان، تنبلی معده و یبوست تجویز می‌شود.
Anisa
پونه دارای اثر باد شکن، محلل، صفرابر، خلط‌آور، ضدنزله و ضدعفونی کننده است در طب عوام از آن اختصاصاً برای رفع سیاه سرفه، آسم، هیستری، نفخ، نقرس و به عنوان قاعده‌آور استفاده به عمل می‌آمد.
Anisa
دم کرده ده تا بیست گرم گل بابونه در یک لیتر آب که به سوء هاضمه، کندی عمل روده‌ها، یبوست و عفونت‌های دردناک یا اختلال قاعده‌گی شده‌اند مفید و مؤثر است
Anisa
این گیاه را همراه با سالاد غذا مصرف می‌کنند، برای مبتلایان به مرض قند بسیار مفید است، در صبحانه به صورت تازه همراه با شیر مصرف می‌شود. در بیماری‌های پوستی به ویژه اگزما، خارش دردهای تناسلی زنان و در درمان ریزش مو بسیار مؤثر است، برای ریزش موی سر بهتر است از کوبیده علف آن به صورت مالیدنی به سر استفاده کرد، در دردهای مفصلی مزمن، بیماری‌های کلیه و کبد و بیماری‌های سینه با اثر اخلاط‌آور فراوان، در بهبودی آن مؤثر است. تصفیه کننده خون، نیرودهنده، مقوی معده، اشتهاآور، مدر و آرام‌کننده‌ی دردهای عصبی می‌باشد
Anisa
در دوم گرم وخشک است خارج کننده اخلاط لزج و غلیظ است و حل کننده و پاک کننده‌ای قوی، ضد سنگ ادراری و مدر بول است ضماد آن بهترین ادویه سرطان است و جهت بزرگی کرنه یا گوشت اضافی بینی موثر و ضد جراحات متعفن می‌باشد، ضماد پودر برگ‌های آن برای زخم‌های تازه مفید است، شیاف آن برای بواسیر و پخته آن برای شقاق بواسیر نافع و آب پخته میوه آن با روغن زیتون مسکن دردهای مفصلی است آب ریشه باباآدم برای تقویت موی سر وبرای کورک‌ها و دمل‌ها به صورت شستشو به کار می‌رود. جوشانده آن برای بیماران پوستی نافع است.
Anisa
در دوم گرم و مقوی اعصاب و قلب است و نیز مقوی حواس پنج گانه است. مؤثر بر کار معده و کبد و خوردن جوشانده آن نشاط‌آور است هضم کننده غذاهای سنگین و باعث ازدیاد حافظه است، ضد تنگی نفس و ضد تپش قلب است، خوردن آن برای کسانی که خواب‌های وحشتناک می‌بینند نافع است جوییدن آن برای برطرف کردن بوی زننده دهان مفید است، کوبیده پخته شده آن برای درد مفاصل و آب پخته آن برای خارش بدن و دانه‌های خارش‌دار بدن مؤثراست.
Anisa
در دوم گرم و مقوی اعصاب و قلب است و نیز مقوی حواس پنج گانه است. مؤثر بر کار معده و کبد و خوردن جوشانده آن نشاط‌آور است هضم کننده غذاهای سنگین و باعث ازدیاد حافظه است، ضد تنگی نفس و ضد تپش قلب است، خوردن آن برای کسانی که خواب‌های وحشتناک می‌بینند نافع است جوییدن آن برای برطرف کردن بوی زننده دهان مفید است، کوبیده پخته شده آن برای درد مفاصل و آب پخته آن برای خارش بدن و دانه‌های خارش‌دار بدن مؤثراست.
Anisa

حجم

۲۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۲۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان