دانلود و خرید کتاب نماز و مدیران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نماز و مدیران

کتاب نماز و مدیران

امتیاز:
۴.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نماز و مدیران

یکی از ویژگی‌های یک مدیر موفق از منظر قرآن این است که در محل کارش به اقامه نماز اهمیت بدهد. امیر مؤمنان (ع) زمانی‌که محمدبن‌ ابی‌بکر را به حکومت مصر گماشتند، در پیمان‌نامه‌ای که برای او نوشتند، تأکید فرمودند که: وَاعْلَمْ أَنَّ کلَّ شَیْ‌ءٍ مِنْ عَمَلِک تَبَعٌ لِصَلَاتِک؛۴‌ «بدان که تمام اعمالت تابع نمازت خواهند بود».

اما با وجود این وظیفۀ مدیران، متأسفانه گاهی می‌بینیم که برخی جلسات اداری با نماز تلاقی می‌کند، برخی محیط‌های اداری، نمازخانه‌های مناسبی ندارند، بودجۀ لازم برای اقامۀ نماز در نظر گرفته نمی‌شود؛ درحالی‌که برای امور دیگر، هزینه‌های فراوانی می‌شود.

اقامۀ نماز، چه فایده‌ای برای مدیر و محیط اداری او دارد؟

وظیفۀ مدیران در اقامۀ نماز چیست؟

چرا برخی از کارمندان دربارۀ نماز سهل‌انگارند؟

راهکارهای گرایش کارمندان به نماز چیست؟

نوشتار حاضر کوشیده است این پرسش‌های مهم را در سه فصل پاسخ دهد.

نظرات کاربران

goddess
۱۳۹۷/۱۲/۱۳

نماز اول وقت پر از برکت ه ،یه تصمیم اشتباه رو درست می کنه در دقیقه نود یه اعصاب خراب رو آروم می کنه در برخورد با ارباب رجوع،یه قلب بی قرار رو قرار می باشه، گاهی عجیب غافل میشیم

- بیشتر
فطرس
۱۳۹۸/۰۲/۰۳

چه کتاب جالبی

مارک
۱۳۹۸/۰۲/۰۲

نماز اول وقت همواره سفارش شده، همه مدیران شرکت های بزرگ دنیا مثل سامسونگ، تویوتا، بنز و... نماز اول وقت رو همواره در برنامه شون داشتند و دارند.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
هنگامی که امیر مؤمنان (ع) محمدبن‌ابی‌بکر را به حکومت مصر گماشتند، در پیمان‌نامه‌ای که برای او نوشتند، تأکید فرمودند که: وَاعْلَمْ أَنَّ کلَّ شَیْ‌ءٍ مِنْ عَمَلِک تَبَعٌ لِصَلَاتِک؛‌ «بدان که تمام اعمالت تابع نمازت خواهند بود».
ツAlirezaツ
سرچشمۀ بدبینی یا تنفر از نماز، ناآگاهی از فواید آن است
محمدرضا میرباقری
از امام صادق (ع) روایت شده است: «طولانی بودن سجده‌ها و رکوع‌های افراد را نبینید؛ شاید ازسرِ عادت چنین می‌کنند و اگر چنین نکنند، دچار ناراحتی شوند؛ بلکه به راست‌گویی و ادای امانت آنان بنگرید».
بلاتریکس لسترنج
هرگاه فرد به نماز می‌ایستد و نمازش را سبک می‌شمارد، خداوند به فرشتگانش می‌فرماید: «بندۀ مرا می‌بینید؟ گویی برآوردن نیازهای خود را در دستان جز من می‌بیند! غافل از آنکه برآوردن نیازهای او در اختیار من است
محمدرضا میرباقری
نماز یک برنامۀ جامعه‌پذیری و نهادینه‌سازی نظم و انضباط در زندگی است.
محمدرضا میرباقری
مسئولان باید خود را برای پاسخ‌گویی به نخستین سؤال روز قیامت آماده نمایند که از نماز است، که اگر پذیرفته شد بقیۀ اعمال نیز پذیرفته می‌شود و الا همۀ اعمال رد می‌شود، و بدیهی است که سؤال از نماز دربارۀ مسئولان هم جنبۀ فردی دارد و هم جنبۀ اجتماعی.
محمدرضا میرباقری
خودنمایی با خوب‌نمایی تفاوت دارد و کسی که در نماز جماعت شرکت می‌کند، علاوه‌بر ادای فریضۀ نماز با خوب‌نمایی خود (شرکت در جماعت) باعث دعوت دیگران به نماز می‌شوند.
محمدرضا میرباقری
إنّ الإنسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا * إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا * وَ إِذَا مَسَّهُ الخَیرْ مَنُوعًا * إِلاَّ الْمُصَلِّینَ؛ «به‌درستی که انسان بی‌تاب آفریده شده است. هرگاه شری متوجه او شود، ناراحتی میکند و هرگاه خیری به او روی آورد، بخل می‌ورزد؛ ولی نمازگزاران چنین نیستند».
ツAlirezaツ
وَ اسْتَعْمِلْنِی بِمَا تَسْأَلُنِی غَداً عَنْه؛‌ «خدایا مارا به آن مشغول کن که از ما سؤال می‌شود».
ツAlirezaツ
وظایف چاکری پادشاه قیام نمایم! گفتار محکم پر از حقیقت وزیر، شاه را سخت تحت تأثیر قرار داد و دیده‌اش را اشک‌بار کرد و به وزیر آفرین گفت و سفارش کرد که همواره به این روش ادامه بده و بندگی خدا را بر چاکری ما مقدّم بدار تا از برکت آن، امور کشور همواره بر نظم صحیح استوار بماند.
مُتِرَصِد

حجم

۱۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان