دانلود و خرید کتاب ولایت ولی‌ الله اسماعیل شفیعی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ولایت ولی‌ الله اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

کتاب ولایت ولی‌ الله

معرفی کتاب ولایت ولی‌ الله

«ولایت ولی الله» نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی (-۱۳۲۷)، همان‌گونه از نامش پیدا است موضوع ولایت را در دین اسلام بررسی کرده‌است: موضوع و مفهوم وَلایت و وِلایت، مراتب آن، جایگاه ویژهٔ اولیاءالله و شروط ولایت کلّیه. سروستانی بر پایهٔ استدلال و قول محکم ائمّهٔ دین:، سالکان کوی رستگاری و فلاح را با مقام ولیّ‌الله و ولایت ایشان آشنا و منصب و موقعیت آنان را در منظومهٔ خلقت باز نمایانده‌است: موضوع وِلایت، صرف‌نظر از اینکه انسان چه رویکردی (رحمانی یا شیطانی) به عالم داشته باشد، به مثابه جان و روح اعمال انسان و بنیاد همهٔ آنچه که او در هر حوزهٔ فرهنگی و تمدّنی بنا می‌کند، شناخته می‌شود. به واقع، همهٔ اعمال و اقوال خُرد و کلان انسان در هر عصر و زمان به وِلایتبازگشت می‌کند و شناخت آن به منزلهٔ شناخت بنیاد هر صورت فرهنگی و تمدّنی است. وَلایت، به معنی قرب و دوستی و وِلایت به معنی سیاست، خواجگی و سرپرستی است. وَلایت و قرب و دوستی ولیّ، هر که باشد، لاجرم به پذیرش وِلایت و خواجگی و زعامت آن ولیّ می‌انجامد. از این‌رو، وَلایت، باطن وِلایت است و وِلایت، ظاهر آن.

نظرات کاربران

mahdi.ch73
۱۳۹۷/۰۲/۲۰

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمایند: «اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ لَمْ‌یخْلُقْکمْ عَبَثاً وَ لَیسَ بِتَارِککمْ سُدًی کتَبَ آجَالَکمْ وَ قَسَمَ بَینَکمْ مَعَایشَکمْ لِیعْرِفَ کلُّ ذِی لُبٍّ مَنْزِلَتَهُ وَ أَنَّ مَا قُدِّرَ لَهُ أَصَابَهُ وَ مَا صُرِفَ عَنْهُ فَلَنْ یصِیبَه؛ خداوند شما را بیهوده و بدون غرض نیافریده و شما را آزاد و رها نکرده است، لحظات آخر عمر هریک، معیّن و ثابت است. نیازمندی‌ها و روزی هرکس سهمیه بندی و تقسیم شده است تا آنکه موقعیت و منزلت شعور و درک اشخاص شناخته شود.»
Space Man
حضرت امام صادق (ع) فرمودند: «گرفتاری مردم زیاد است، اگر آنها را دعوت کنیم، نمی‌پذیرند و اگر رها کنیم، جز به وسیلهٔ ما هدایت نمی‌یابند.»
Space Man

حجم

۱۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان