دانلود و خرید کتاب شیوه‌های تقویت حافظه جیم دین ترجمه محسن عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیوه‌های تقویت حافظه اثر محسن عزیزی

کتاب شیوه‌های تقویت حافظه

نویسنده:جیم دین
انتشارات:نشر کتابدار
امتیاز:
۳.۷از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شیوه‌های تقویت حافظه

داشتن حافظه‌ای خوب حقیقتا برای هر فردی مهم است. یادآوری چهره‌، نام، واقعیت، اطلاعات، تاریخ، رویداد‌، شرایط و دیگر چیزها در زندگی روزمره، معیاری است برای اندازه‌گیری قابلیت شما در کسب موفقیت. بسیاری از مردم بر این عقیده هستند که حافظه‌شان با پیر شدن ضعیف‌تر می‌شود. این باور فقط برای افرادی مصداق دارد که از حافظه خود به شیوه مناسبی استفاده نمی‌کنند. در کتاب «شیوه‌های تقویت حافظه» نوشته جیم دین با این بخش ارزشمند از وجود خود و راه‌های تقویت و مراقبت از آن بیشتر آشنا شوید.

نظرات کاربران

شابان
۱۳۹۸/۰۵/۲۶

سلام جالبه بدونین نویسنده ی این کتاب خودش از شاگردان تونی بوزان هست و به قدری حافظه ی ضعیفی داشته که از اخربن شغلش که گارسون رستوران بود اخراجش کردن چون سفارشا رو یادش نمیموند بعد ها تونی باهاش کار

- بیشتر
alirezazal
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

کتاب خوبیه اما کتاب آقای تونی بازان بهتره .باید اصول رو به گونه ای تمرین کنید که مثل رانندگی ناخوداگاه شود

ــسیّدحجّتـــ
۱۳۹۸/۰۳/۰۲

کتاب متوسطی هست برای استفاده از تکنیک‌هایی که گفته باید وقت بذارید و فارسیشون کنید گوش کردن صوت تقویت حافظه استاد نصرت قبل از مطالعه‌ی هر کتاب تقویت حافظه ضروریه چون تقریبا همه از یک پایه و روش استفاده می‌کنن که توی اون

- بیشتر
hamid
۱۳۹۹/۰۲/۰۸

بد نبود خیلی مطلب بدرد بخوری هم نداشت

Roya
۱۴۰۰/۰۶/۱۴

خیلی ساده و قابل فهم توضیح داده کتاب بصورت عملی بهتون راهکارا رو میگه

BidaK
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

این کتاب نکته هارو اورده ولی به زیبایی و داستان گونه که بر مخاطب اثری بذاره نیاورده بجای این کتاب، بنظرم کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین رو توصیه به خوندن میکنم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۸)
"زیباترین کلمه‌ای که یک فرد می‌تواند بشنود اسم خودش است که از زبان فردی دیگر صدا می‌شود."
seyed
به یاد داشته باشید که انسان ذاتا موجودی جاه‌طلب و پویاست. به هر آن‌چه که از ته دل آرزوی آن را داشته باشد خواهد رسید.
seyed
بسیاری از مردم بر این عقیده هستند که حافظه‌شان با پیر شدن ضعیف‌تر می‌شود. این باور فقط برای افرادی مصداق دارد که از حافظه خود به شیوه مناسبی استفاده نمی‌کنند. حافظه مثل یک ماهیچه است؛ هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، بیشتر تقویت می‌شود. هرچه بیشتر به آن بی‌توجهی کنید، بیشتر ضعیف می‌شود.
ــسیّدحجّتـــ
یاد بگیرید که هم با کلمات و هم با اشکال فکر کنید. برای مثال هنگام خواندن یک کتاب بهتر است مدتی توقف کرد و موضوعات ارائه شده در کتاب را در مغز خود بازسازی کرد. به این شکل شما احتمال این را بالا می‌برید که نه فقط داده‌های زبانی بلکه برخی از جنبه‌های ضروری شناختی فرآیند یادآوری را مثل بازسازی ادراک دریافتی یا تخیلی را نیز ثبت و ضبط کنید. بو و طعم بستنی، قرمزی توت فرنگی، یا غلیظ بودن یا دقیق بودن خون تشریح شده در یک رمان جنایی نه فقط هراس و هیجان کتاب را به شما منتقل می‌کند بلکه تجربه خواندن شما را فراموش نشدنی‌تر می‌کند.
seyed
هیچ‌کس با حافظه بد به دنیا نمی‌آید، مگر آن‌که عواملی نظیر سبک زندگی، سلامتی، یا شرایطی دیگر بر حافظه شما تأثیر مخربی گذاشته باشد. در این صورت می‌توانید با دانش و تمرینات مناسب به تقویت آن بپردازید.
seyed
"وجود فراموشی هرگز ثابت نشده است فقط می‌دانیم که برخی چیزها را وقتی نیاز داریم، به ذهن ما نمی‌آید."
seyed
به آهنگ کلام افراد مختلف گوش کنید و تلاش نمایید تفاوت‌های بین صداهای آن‌ها را تمیز دهید. از دوست‌تان بخواهید یکی دو بیت شعر بخواند و سپس تلاش نمایید آن را حفظ کنید. این کار را بارها انجام دهید. با این کار قدرت توجه ارادی خود را به اصوات و کلمات شفاهی به میزان چشم‌گیری گسترش خواهید داد. اما از همه مهم‌تر باید کلمات و اصواتی که حفظ کرده‌اید را هر چند بار که می‌توانید تکرار کنید. با این کار، ذهن خود را عادت می‌دهید تا به برداشت‌های صوتی علاقمند شود.
seyed
همدمی برای خود پیدا کنید. برخی افرادی که تنها زندگی می‌کنند می‌توانند دچار حواس‌پرتی و از دست‌رفتن حافظه شوند. این امر به خاطر آن است که آن‌ها کسی را ندارند تا با او صحبت کنند. بنابراین ظرفیت ذهنی آن‌ها محدود می‌شود و به خوبی استفاده نمی‌شود. داشتن همراهی باهوش که موضوعات مختلف را با وی بحث کنید و دانش و تجارب خود را با وی مطرح کنید می‌تواند حافظه شما را تقویت کند.
seyed
شیوه‌ای بسیار کارآمد در کاهش استرس نفس عمیق و تصور این وضعیت است که پی‌آمد مورد انتظار هر واقعه‌ای مثبت خواهد بود. فراموش نکنید که به اندازه کافی استراحت کنید. حافظه ضعیف اغلب ناشی از خودانگاره‌ای ضعیف تصویر ضعیف هر فردی از خویشتن است. به هر صورت همه‌چیز در ذهن شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد. بنابراین برای این‌که ذهن سالمی داشته باشید، باور کنید که می‌توانید به هر آن‌چه تمایل دارید دست یابید. عزت نفس خود را بالا ببرید و به قابلیت‌های خود اعتماد کنید. نگرش شما باید پشتیبان اهداف شما باشد.
seyed
حافظه مثل یک ماهیچه است؛ هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، بیشتر تقویت می‌شود. هرچه بیشتر به آن بی‌توجهی کنید، بیشتر ضعیف می‌شود. به همین دلیل است که افراد پیر نسبت به جوانان در به یادآوردن چیزها مشکلات بیشتری دارند.
F313

حجم

۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان