دانلود و خرید کتاب نظریه‌ی حرکت جوهری محمدبن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه‌ی حرکت جوهری اثر محمدبن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)

کتاب نظریه‌ی حرکت جوهری

معرفی کتاب نظریه‌ی حرکت جوهری

«نظریه‌ی حرکت جوهری» کتابی برای آشنایی با نظریه حرکت جوهری صدرالمتألهین شیرازی و نوشته صادق نیک‌پور (-۱۳۴۵) است. ابتکار بزرگ فلسفی ملاصدرا در ارایه نظریه حرکت جوهری در فلسفه اسلامی نقطه عطف بزرگی در ارایه نگرش فلسفی گردید، و فلسفه وزین اسلامی را بر استدلال‌های مستحکم جانی تازه داد که قدرت بی‌همتا و نور درخشانش هنوز در بین اندیشمندان روشنایی‌بخش است. فلسفه حرکت جوهری ملاصدرای کبیر می‌گوید که تحول دایم و شدن‌ها اضطرابی نا آرام در نهاد هستی جای داده و تمام وجود غیر واجب را دربر گرفته‌است و حرکت بنیادی اساسی و زمان زیبا نهفته‌ایی در آن است که سلسله‌وار فهم‌اش تا معراج عرش پیش می‌رود: ملاصدرا در چهار قرن پیش زمان را بُعدی از ابعاد جسم معرفی کرد و در کنار سه بعد دیگرشناخته‌شده عموم، نشاند و امروز با مروری بر نظریات علامه طباطبایی، شهید مطهری، ملاهادی سبزواری بر حکمت متعالیه صدرایی و شرح و تفسیر آرای آن فیلسوف بزرگ اسلامی عظمت بنیانی را که ملاصدرا پی افکنده است بر ما بیشتر روشن می گردد. در فلسفه حرکت جوهری، آن گونه که ملاصدرا در اسفار می‌فرماید که «شی دارای دو امتداد است یکی امتداد ابعاد سه گانه و امتداد دیگر زمان» و در این تقسیم بندی، زمان به تنهایی برابری با سه بعد دیگر می‌کند یعنی آن سه بعد طول و عرض و ارتفاع را در یک جایگاه قرار داده و زمان را هم وزن آنها در جایگاه دیگر و ملاصدرا نگفت که جسم دارای چهار امتداد است. این مجموعه مختصر جهت آشنایی دانشجویان علاقه‌مند به مبانی یکی از بزرگترین نظریات هستی‌شناسی جمع آوری گردیده است.

نظرات کاربران

محمد متین نعیمی
۱۴۰۰/۰۸/۲۲

کتاب عالی هست. اما خوندن اون رو به همه پیشنهاد نمیکنم. چون کتاب خیلی سنگینی است و اگر شما از لحاظ روحی و دینی قوی نباشین نمیتونین هضمش کنید و دچار مشکل میشوید

کاربر 5679073
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

اگر به رمز و راز هستی و فلسفه و سخنان پیچیده صدرالمتالهین علاقمندی بخوان برای خواندن کتاب باید زبان فارسی قدیمی که آکنده از واژگان عربیست را بشناسی.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان