دانلود و خرید کتاب من کامل نیستم ولی خوشبختم آلیس. دی. مار ترجمه فاطمه سادات موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من کامل نیستم ولی خوشبختم اثر آلیس. دی. مار

کتاب من کامل نیستم ولی خوشبختم

معرفی کتاب من کامل نیستم ولی خوشبختم

«من کامل نیستم ولی خوشبختم» به قلم نویسندگان، آلیس. دی. مار و آلیس لش کلی و ترجمه فاطمه‌سادات موسوی، کتابی در زمینه روان‌شناسی عمومی است که به ما کمک می‌کند تا خود و نقاط قوت و ضعفمان را بهتر بشناسیم و از داشته‌هایمان در زندگی شادمان باشیم و به گونه‌ای شایسته از آنها استفاده کنیم: اینکه بخواهیم والدین خوبی باشیم یا همواره نظم و تمیزی خانه را حفظ کنیم و یا در شغل خود بسیار عالی ظاهر شویم، ایده بسیار خوبی است. اهداف بزرگ را در ذهن پروراندن کار اشتباهی نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند به خاطر این موضوع داشتن مشکلات روانی را به شما نسبت بدهد. اما اگر توقعات شما آن قدر بالا هستند که کیفیت را از زندگی شما دور می‌کنند و اگر خوشحالی و رضایت شما تنها زمانی حاصل می‌شود که همه‌چیز صددرصد خوب باشد، وقت آن رسیده دست از قضاوت خود بردارید و هر آنچه را که در زندگی شما به خوبی پیش می‌رود قدردان باشید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه این کار را انجام بدهید.

نظرات کاربران

⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
۱۳۹۹/۰۴/۲۵

از اونجایی که نمونه‌ش چندان واضح نبود رفتم یه خرده از نسخه‌ی انگلیسیش رو خوندم، مثل اینکه کلا کتاب برای خانوما نوشته شده، متن تما‌ما برای خانوم‌ها بود و مصاحبه‌های زیادی هم که داشت همه خانم بودن، ولی نمیدونم اینو

- بیشتر
هانا
۱۳۹۶/۰۸/۲۶

کتاب رو به مادرهایی که خودشون بچه اول هستند توصیه میکنم😏 ۵ ستاره نمیدم چون تفکر غربی و لیبرالیستی نویسنده در تعریف زن، وظایفش، حقوقش ،تعامل و جایگاهش نسبت به خانواده اش ،برام غیرقابل هضم بود. در کل این سه

- بیشتر
reyhan
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

لطفا بی نهایت بشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
عضویت خود را در مجله‌هایی که منحصراً به زیبایی ظاهر می‌پردازند لغو کنید، از دیدن برنامه‌های تلویزیونی که در آن زنها اندام زیبای خود را به رخ می‌کشند صرف نظر کنید، با دیدن اتوبوسی که به بدنه آن تصویر بزرگی از یک بازیگر زیبا (که به حالت فریبنده‌ای دراز کشیده) چسبیده شده سر خود را برگردانید تنها در صورتی به آن نگاه کنید که عکس ویرایش یا آرایش نشده او را نیز نشان داده باشند. نمی‌توانید تمام آنها را حذف کنید اما می‌توانید کمتر در معرض دید خود قرار دهید.
هانا
امروزه، در هر ساعت از شبانه‌روز تصاویر زیباترین زنان دنیا در معرض دید ما قرار دارد. و اکثر تصاویری که می‌بینیم دستکاری شده‌اند تا تصاویر این زنان زیبا را با عیب و نقص بسیار کمی بیشتری به نمایش بگذارند. به یاد دارم در یک روزنامه مصاحبه‌ای با یک مدل پرآوازه انجام گرفته بود، او می‌گفت، «وقتی عکس دست کاری شده خودمو رو جلد مجله‌ها می‌بینم، احساس ترس به من دست میده و اعتماد به نفسم رو از دست می‌دم، چون به خوبی می‌دونم در زندگی واقعی این شکلی نیستم!». چه طور می‌توانیم با مدل‌ها رقابت کنیم در حالیکه خود آنها نمی‌توانند به خوبی آنچه که تصاویر چاپ شده‌شان نشان می‌دهد باشند؟
هانا
ما بی‌رحمانه‌تر از آن حدی که در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم، دست به ارزیابی و قضاوت خود می‌زنیم
ftmhkb
سالم‌ترین بچه‌ها آنهایی هستند که پدر و مادرانشان حد و مرزهای شفافی را برای آنها تعیین می‌کنند».
هانا
کمال‌پرستی یعنی اقدام و میل به کنترل‌گری. اگر همه‌چیز کامل باشد، آنگاه می‌توان گفت نظم برقرار بوده و همه چیز تحت کنترل است. اضطراب و فشار روانی (به هر میزان که باشد) و در کل هر چیزی که مردم را به مطب روانشناسان می‌کشاند با این مسئله مرتبط است که فرد احساس می‌کند اختیار و کنترل امور از دستش خارج شده است.
هانا
اهداف بزرگ را در ذهن پروراندن کار اشتباهی نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند به خاطر این موضوع داشتن مشکلات روانی را به شما نسبت بدهد. اما اگر توقعات شما آن قدر بالا هستند که کیفیت را از زندگی شما دور می‌کنند و اگر خوشحالی و رضایت شما تنها زمانی حاصل می‌شود که همه‌چیز صددرصد خوب باشد، وقت آن رسیده دست از قضاوت خود بردارید و هر آنچه را که در زندگی شما به خوبی پیش می‌رود قدردان باشید.
ftmhkb
افرادی که ظاهراً همه چیز در زندگی مطابق میل آنها پیش می‌رود اغلب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند اما به سختی تلاش دارند تا همه چیز خوب و کامل جلوه کند به همین دلیل شما نمی‌توانید کمبودها و مشکلات زندگی آنها را ببینید. این همان شیوه‌ای است که آنها برای کنترل امور به کار می‌برند.
هانا
مهم نیست چقدر عاشق کسی باشید، حقیقت این است که نمی‌توانید همیشه و در همه حال او را دوست داشته باشید. قرار نیست هر دوی شما همیشه با یکدیگر خوب باشید، ممکن است با نظرات هم مخالفت کنید، دعوا کنید، ناامید و دلسرد شوید و حتی از او دلزده شوید ولی هنوز هم عاشقش باشید. دلیلش چیست؟ به این خاطر که هیچ همسری کامل نیست، هیچ رابطه‌ای کامل نیست و در نهایت هیچ ازدواجی کامل نیست. و اگر این خیال باطل را در سر دارید که همسر شما بایستی کامل باشد، با مشکل روبرو خواهید شد
mahroo
به اندازه کافی خوب بودن، کافی است. نیازی نیست همه چیز کامل و بی‌عیب باشد من مجبور نیستم کامل و بی‌عیب باشم. چیزی به نام دنیای کامل و بی‌عیب و نقص وجود ندارد.
mahroo
به یاد داشته باشید خوشبختی یک حس درونی است، تا از درون خوشحال نباشید دنیای بیرون هیچ جایی برای بخشش این موهبت به شما ندارد!
mahroo

حجم

۳۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۳۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان