دانلود و خرید کتاب ورزش پهلوانی علیرضا هاشمی نیا (دلنشین شالی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب ورزش پهلوانی

کتاب ورزش پهلوانی

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ورزش پهلوانی

کتاب ورزش پهلوانی نوشتهٔ علیرضا هاشمی نیا (دلنشین شالی) است. انتشارات نظری این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب ورزش پهلوانی

کتاب ورزش پهلوانی به بررسی عمیق و جامع یکی از قدیمی‌ترین و با ارزش‌ترین ورزش‌ها در ایران می‌پردازد. این کتاب، منبعی معتبر و مستند است و به ترویج و شناخت ورزش پهلوانی، که ریشه در تاریخ غنی کشورمان دارد، می‌پردازد. ورزش پهلوانی نه تنها به تقویت جسم کمک می‌کند بلکه در بهبود روحیه و تقویت ارزش‌های اخلاقی نیز نقش بسزایی دارد. کتاب حاصل تجربیات شخصی نویسنده در ورزش‌های گوناگون از جمله فوتبال، فوتسال، پینگ‌پنگ، تکواندو و ورزش پهلوانی است. او بر روی فعالیت‌هایش در زمینهٔ کباده‌کشی تأکید می‌کند. همچنین از مطالب و منابع معتبر از فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و همچنین تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد بهره‌برداری کرده تا به غنای علمی کتاب بیفزاید.

خواندن کتاب ورزش پهلوانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ورزش پهلوانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ورزش پهلوانی

«ورزش زورخانه‌ای از آیین‌های پهلوانی و ورزش‌های سنتی ایرانیان است و مکانی که در آن به این ورزش می‌پردازند زورخانه نام دارد. مورخین معتقداند که ۷۰۰ سال پیش محمود که معروف به پوریای ولی بوده است و در خوارزم زندگی می‌کرده زورخانه‌ها را به شکل امروزی در آورده است.

از گذشته‌های دور ورزش زورخانه‌ای به پهلوانی و جوانمردی اشاره داشته و اغلب کسانی که در زورخانه‌ها شرکت می‌کردند دارای خصوصیاتی مانند مروت و جوانمردی و پهلوانی بودند همچنین مرشد زورخانه در هنگام ورزش و برای تهیج ورزشکاران اشعار و داستان‌هایی آهنگین را همراه با ضرب زورخانه‌ای می‌خوانده و به خصوص دردهای جوانمردی و پهلوانی که بسیار با ارزش هستند اشاره می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان