دانلود و خرید کتاب شرایط تبخیر لب محسن بوالحسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب شرایط تبخیر لب

کتاب شرایط تبخیر لب

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شرایط تبخیر لب

کتاب «شرایط تبخیر لب» سرودۀ محسن بوالحسنی است و انتشارات هونار آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموعه شعر محسن ابوالحسنی در قالب شعر نو را در برمی‌گیرد.

درباره کتاب شرایط تبخیر لب

شعر نو فارسی با وانهادن قالب‌های شعر کلاسیک در قرن ۱۴ هجری به وجود آمده است. این گونه از شعر فارسی آزادی بسیاری را در فرم و محتوا به شاعر می‌دهد. شعر نو به لحاظ محتوا و جریان‌های اصلی ادبی حاکم بر آن کاملاً با شعر کلاسیک فارسی متفاوت است و به لحاظ فرم و تکنیک ممکن است همانند شعر کلاسیک موزون باشد یا نباشد یا وزن آن عروضی کامل باشد یا ناقص. استفاده از قافیه نیز در شعر نو آزاد است. معمولاً شعر نو فارسی را به ۳ دستهٔ اصلی شعر نیمایی، شعر سپید و موج نو تقسیم می‌کنند و پدر شعر نوی ایران را نیما یوشیج (علی اسفندیاری) می‌دانند. احمد شاملو، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، هوشنگ ابتهاج (سایه)، نادر نادرپور، فریدون مشیری و محمدرضا شفیعی کدکنی بعضی از شاعران مشهور ایرانی هستند که در قالب شعر نو می‌سروده‌اند.

کتاب شرایط تبخیر لب مجموعه شعر محسن بوالحسنی شاعر ایرانی را دربرگرفته است. اشعاری که در کتاب شرایط تبخیر لب آمده در قالب شعر نو سروده شده است و شاعر در آن به موضوعاتی مثل عشق، زندگی و همچنین مضامین اجتماعی و سیاسی پرداخته است. شرایط تبخیر لب که هفتمین مجموعه شعر محسن بوالحسنی است، دربردارنده شعرهای بلند و شعرهای کوتاه دلنشین و تأثیرگذار است.

محسن بوالحسنی در مورد مجموعه اشعار خود می‌گوید: «عاشقانه‌های یک پسر جنگ‌زده است که اگر خواب نبیند، دیگر نمی‌نویسد و گاهی به خودش می‌گوید کاش دیگر ننویسم که یعنی کاش دیگر خواب نبینم؛ اما به خواست و اراده من نیست. مثل همان گنگ خواب‌دیده. من این خواب‌ها را با شما به اشتراک گذاشته‌ام و ببخشید اگر بلد نیستم خطی بنویسم، ساده بنویسم و مناسب دفترها و نامه‌های عاشقانه. راستش‌ را بخواهید ما هنوز در جنگ زندگی می‌گذرانیم و هر روز گوشه‌ای در این جهان زنی سیلی می‌خورد، به خاک می‌افتد و کودکی صورتش از شدت گلوله دوتکه می‌شود. کافی‌ست عکس‌ها را نگاه کنید، عکس‌های همین خاورمیانه، همین ایران، همین همهٔ جهان را. من این جهان را مثل فیلم‌هایی بیست‌وچهارساعته در خواب و بیداری در ذهنم مرور می‌کنم و خواب‌هایم را می‌نویسم که خلاص شوم؛ و هر چقدر می‌نویسم خلاص نمی‌شوم.»

خواندن کتاب شرایط تبخیر لب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر نو پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شرایط تبخیر لب

«از او فقط

دستی مانده به شیشه

و پروازی از مرمره

که زیر گوشم تکرار می‌کند

ما متشنجیم در قلب مجروح روز

و این پالتوی بنفش 

که روی دست من جامانده

با آخرین اتوبوس به شهر برمی‌گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۲۸۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان