دانلود و خرید کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان شهناز بمبئی چی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان

کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان

کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان نوشتهٔ شهناز بمبئی چی است. انتشارات نور علم این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان

کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان براساس سرفصل درس مقدمات مکانیک حرکت انسان از واحدهای درسی دانشجویان مقطع کارشناسی علوم ورزشی تهیه شده است تا منبعی کامل و جامع برای این درس، در دسترس دانشجویان این رشته قرار گیرد. درس مقدمات مکانیک حرکت انسان از دروس نظری پایه برای دانشجویان کارشناسی علوم ورزشی است. دانشجویان در این درس با اصول مقدماتی حوزهٔ مکانیک از علم فیزیک آشنا می‌شوند تا در توصیف و تحلیل حرکات ورزشی از آن‌ها استفاده کنند. آشنایی با مباحث مکانیکی و کینماتیک و کینتیک حرکت و همچنین مفاهیم کار و انرژی و کاربرد آن‌ها در فعالیت ورزشی، از اهداف نگارش این کتاب بوده است. این کتاب برای دانشجویان علوم ورزشی طراحی شده تا با طرح مفاهیم بنیادی و کاربردی این علم، برای درک بهتر و برانگیختن توجه به مباحث مکانیک و کاربرد آن‌ها زمینه را فراهم کند. کتاب شامل شش فصل است. 

  • در فصل اول، مفاهیم پایه مکانیک بیان شده است. 
  • در فصل دوم، کینماتیک حرکت خطی، و در فصل سوم کینماتیک حرکت زاویه‌ای بیان شده است. 
  • در فصل چهارم، مباحث مربوط به کینتیک حرکت خطی آمده است. 
  • در فصل پنجم مباحث مربوط به کینتیک حرکت زاویه‌ای مطرح شده است. 
  • در فصل ششم، در مورد مکانیک سیال، مباحثی بیان شده است.

خواندن کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان

«در حالی که علم مکانیک بخش اعظم از مباحث فیزیک را شامل می‌شود، امروزه بررسی ویژگی‌های مکانیکی حرکت پیوندی ناگسستنی با فعالیت‌های انسان دارد. بررسی حرکت انسان با توجه به اصول مکانیکی در شناخت بهتر حرکات و روش اجرای مناسب مؤثر است و سبب بهبود روند اجرای حرکات، افزایش قدرت اجرا و همچنین جلوگیری از اشتباهات و آسیب‌ها می‌شود. مکانیک حرکت یکی از مباحثی است که با پرداختن به اصول مکانیکی، انسان را در شناخت قوانین فیزیکی حاکم بر عملکرد جسمانی کمک می‌کند.

در بررسی مکانیکی حرکت انسان، شناخت مفاهیم اساسی و اصول مکانیکی، همراه با آشنایی از بدن انسان ضروری است. مطالعه حرکت در رابطه با کاربرد قوانین مکانیک در تحلیل حرکات انسان بوده و اثرات حاصله را بررسی می‌کند.

در بررسی حرکت با توجه به قوانین مکانیکی، هدف، توصیف کاملتر حرکت از دیدگاه قوانین فیزیک و بررسی نحوه اجرا و شرایط و لوازم مربوطه است تا بتوان کیفیت اجرا را بهبود بخشید و موانع را از بین برد. اجرای درست سبب دستیابی به نتیجه مطلوب و کاهش ناتوانی‌ها و آسیب‌ها شده و حتی از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کند.

علم مکانیک شامل دو حوزه کلی دینامیک و استاتیک است. در حوزه علم دینامیک، عوامل مرتبط با اجسام متحرک و پویا بررسی می‌شود، در حالی که بررسی عوامل مرتبط با اجسام ثابت یا ایستا، در حوزه علم استاتیک است.

حرکت به عنوان تغییرات مداوم در وضعیت، تعریف می‌شود، برای بررسی حرکت باید مطالعات در حوزه دینامیک صورت گیرد. دینامیک، مطالعه حرکت است که خود به دو بخش کینماتیک و کینتیک تقسیم می‌شود.

در بخش کینماتیک، ویژگی‌های حرکت مطالعه می‌شود و بخش کینتیک، علت حرکت مطالعه و بررسی می‌شود.

علم مکانیک، علم کمّی‌سازی است. در بررسی‌های مکانیکی حرکت، قصد ما، توصیف حرکت به روش کمّی است. هدف اصلی در بررسی‌های مکانیکی حرکت، ابتدا توصیف حرکت و کمّی کردن آن و سپس بررسی عوامل مؤثر در ایجاد حرکت، برای اصلاح حرکت و بهبود کیفیت اجرا و جلوگیری از بروز اختلال در اجرای حرکت است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان