دانلود و خرید کتاب مسافر دریای نجوم زهرا عامری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسافر دریای نجوم اثر زهرا عامری

کتاب مسافر دریای نجوم

نویسنده:زهرا عامری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مسافر دریای نجوم

«مسافر دریای نجوم» نوشته زهرا عامری(-۱۳۴۰) است. این کتاب رمانی است علمی-تاریخی در مورد شجاع‌بن اسلم معروف به (حاصب مصری)، ریاضی‌دان، منجم، محدث سده‌های سوم و چهارم.

شجاع‌بن اسلم را آخرین نماینده‌ی مکتب کهن جبر در ریاضیات اسلامی و بزرگترین عالم جبر پس از خوارزمی دانسته‌اند. ابوکامل، علاوه بر اشتغال به تدریس مدتی نیز در تأسیسات دریایی مصر خدمت می‌کرد. وی را راوی راستین احادیث هم نامیده‌اند. آثار ابوکامل در منابع اسلامی بسیار ستایش شده و برخی از ریاضی‌دانان اروپایی نیز از این اثار استفاده بسزایی کرده‌اند.

شهرت ابوکامل بیشتر به سبب استفاه‌ی او از روش‌های جبری برای حل مسائل هندسی است. برخی کتاب‌های وی به زبان‌های لاتین و عبری، آلمانی، انگلیسی برگردان شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

همینکه کجاوه در یونان توقف کرد، کسی خبر آورد که:

-‌ مؤسسه‌ای که به یمن روشنفکری یکی از حاکمان وقت در آنجا ایجاد شده بود و همه‌ی دانشمندان اجازه داشتند مطالعات علمی خود را در آنجا دنبال کند، از این به بعد درش به روی افراد مسلمان بسته شده است و حتی مسلمانان شیعه از ترس شکنجه و آزار، ناچار به ترک دیار خود شده واز آنجا به ایران پناه بردند.

مسافرین ناراحت شدند، اما ابوکامل استوار و ثابت‌قدم ایستادگی کرد و همسفران را به آرامش و دعا دعوت کرد و خود بیرون از کجاوه روی خاک یونان، زیر ستون یک عمارت بزرگ بر زمین نشست و رو به قبله زانو زد و خدا را سجده کرد و با صدایی نسبتاً بلند به راز و نیاز با خداوند پرداخت:

خدایا! تو خود گفتی هرکس برای کسب علم قدم بردارد، هزاران هزار فرشته او را یاری خواهند داد و برایش دعا خواهند کرد، پس تو خود شاهد باش من با ایمان به تو استقامت کرده و از تو یاری می‌خواهم تا ما را از کسب علم و پژوهش در این سرزمین محروم نسازی...

نظرات کاربران

کاربر ۳۰۸۴۶۰۰
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

من سالهاست با کتاب خواندن آرام می شوم می خوابم و می آورم اما خدا شاهده این بهترین کتابی بود که در طول عمر خوانده بودم باتشکر هدوی هستم. در ظمن کاش مجموعه داستان عامری که سالهای ۸۰چاپ شده را

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

حجم

۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان